Bojíte se, že vám klient řekne... ,,Vaše služba je moc drahá"? Tohle mu odpovězte...
KLIENT: ,,To je moc drahé. To si nemůžu dovolit."
Už jste tuhle větu slyšeli?
Někdy to znamená, že není dost peněz na to, za něco zaplatit. Jako třeba za léky v rozvojových zemích.
Pravdou ale je, že ve světě, ve kterém žijeme my... lidé kupují věci, které si nemůžou dovolit, každý den. Domy, auta, dovolené, elektroniku, šperky...
Když je to pro ně dostatečně důležité, vždycky najdou způsob, jak to udělat..... Když opravdu chtějí.
Vy to také jistě znáte. Také už se vám stalo, že jste viděli něco, co jste opravdu CHTĚLI. Ať už pro sebe, nebo své blízké. A řekli jste si... já to nějak udělám.
A udělali :)
Pokud vám klient říká, že je vaše služby moc drahá, pravděpodobnější je, že z něj mluví jeden z těchto důvodů:
Bojíte se říct, že jste v něčem dobří
Ukažte lidem, co je vaše silná stránka, na každém kroku.
Je jedno, jestli zasíláte emailem nabídku, žádost, nebo dotaz. Dejte lidem najevo, PROČ vám mají věnovat pozornost.
Např.:
Protože lidé logicky čtou od shora dolů, je dobré upoutat jejich pozornost hned v začátku textu. Aby vůbec četli dál.
Jako v této žádosti o spolupráci... Jsme VANDIS největší síť supermarketů ve Francii a rádi bychom spolupracovali s vaší společností...
nebo... můžete svou přednost připojit do emailového podpisu, jak vidíte na obrázku...
Je jasné, že první, nebo největší může být vždycky jen jeden. Ale to určitě neznamená, že nemáte co nabídnout.
Vypíchněte jinou přednost, která může být pro příjemce emailu zajímavá. Jako třeba zde...
Máme blog se 100 000 čtenáři měsíčně
Možná ještě nejste první, ale vaše služba má víc, než 30 000 každodenních uživatelů , kteří by se příjemci mohli hodit.
Jistě je něco, co můžete nabídnout.
Zvlášť pokud jste si vybrali nějakou specializaci a máte nějakou zvláštní dovednost.
Volte moudře.
Vždycky vyberte něco, v čem jste dobří. Co JE vaší výhodou.
Vy netušíte, komu prodáváte
Pokud nabízíte své služby za 250,- na hodinu a přesto se vám nedaří, pak je někde chyba. Je dost možné, že nevíte, kdo má být váš zákazník, nebo... kdo nechcete, aby jím byl.
Jaké firmy chcete, aby se na vás obracely?
Jaká má být jejich velikost?
Jak velký rozpočet na vaše služby mají mít?
Jaké pracovní příležitosti chcete získat?
Každý krok, který uděláte, určuje, jestli
... a jaký druh klientů budete mít
Ať už je to volba nástrojů, se kterými pracujete, způsob, jakým pracujete i prostředí v jakém se zdržujete.
To vše mluví beze slov.
Internet je plný možností. A pokud si lidé nemyslí, že to, co umíte, je přesně pro ně, stačí jeden klik a jsou pryč.
Musíte pochopit, že nechcete prodat své služby každému, ale těm správným lidem. Tzn...
Lidem, kteří znají hodnotu toho, co umíte.
Kteří si mohou dovolit vás zaplatit.
Kteří si váží vašeho pohledu na věc a proto za vámi přicházejí.
Jinak totiž... i když vynakládáte spoustu času a úsilí, aby se svět o vaší službě dozvěděl, nedočkáte se reakce, kterou čekáte.
Jak se říká... ,,můžete přivést koně k vodě, ale to neznamená, že začne pít"
Pokud nezvolíte svou cílovu skupinu správně, je jedno, co řeknete. Vaše služba pro ně bude vždycky drahá, i kdyby jim peníze z kapes padaly.
Potřebujete vědět, kdo je váš IDEÁLNÍ ZÁKAZNÍK
Má v tu chvíli jiné proirity
V tu chvíli je pro klienta např. nový mobil důležitější. A je to naprosto v pořádku. Každý máme jiné cíle, kterých chceme v životě dosáhnout. Jsme v jiných životních situacích.
Já když začínala, byla jsem singl máma od dvojčat s věřiteli v zádech. Potřebovala jsem vydělávat co nejrychleji tolik, abych se s takovou situací mohla vypořádat. Někdo má ale čas získávat klientelu 5 let, protože má partnera a finanční zázemí.
Já chtěla i přes nepříznivou minulost jednou cestovat a bydlet ve vlastním domě se zahradou dřív, než mi začne vrzat kloubní náhrada.
Někdo se ale do takového domu už narodil a začal podnikat jen proto, že špatně snáší autority.
Když váš potenciální zákazník říká, že je vaše služba moc drahá, ...to, že mu např. facebooková stránka nepřináší žádný zisk, pro něj možná jen není v tu chvíli prioritou.
Nevidí ve vaší službě opravdovou hodnotu
Účtuji si firmám za poradneství 4.000,-Kč / hod.
Je 4.000,-Kč/hod moc, nebo málo?
Někdo vám řekne, že je to moc. Někteří podnikatelé, že je to o.k. a někdo, že je to málo.
Podstatné je, co stojí ZA takovou reakcí.
Pokud VY chcete prodat svou správu fb stránky někomu, kdo ani netuší, že by mu mohl vydělat o půl milionu měsíčně víc, pak vás jen těžko slušně zaplatí.
Když stejnou službu nabízíte tomu, kdo se o to už delší dobu snaží, ani se nepozastaví nad tím, kolik si účtujete. Když ví, že umíte takový výsledek přinést.
Nevěří, že výsledky dokážete přinést, nebo vás srovnávají s levnějším řešením
Pokud klient říká, že je vaše služba drahá, zeptejte se, ve srovnání s čím?
S novými potahy do auta? Kuchyňským robotem?
Neříkejte, že dokážete přinést skvělé výsledky. Dokažte to!
UKAŽTE, PROČ VAŠE SLUŽBY ZA TY PENÍZE STOJÍ.
Řekněte...
,,tohle se mnou dokážete, za 30, 60, 90 dní ... a takový je plán.
Pokud to není podle vašich představ, doporučím vám něco, co lépe odpovídá vašim finančním možnostem.
S mou pomocí za vámi každý měsíc sami přijdou stovky potenciálních klientů i bez velkých výdajů na reklamy.
Nebo ...můžete dál ztrácet čas, energii a plýtvat penězi na placenou reklamu, jako jste to dělali doposud.
Ukažte jim třeba minulý report...
Řekněte... zde je srovnání našich postupů s necertifikovanými řešeními za posledního půl roku.
Kde chcete být za půl roku vy?
Kolik si myslíte, že Vás bude stát, když nezvolíte mě?
nebo...
Jakou cenu má pro vás půl roku, 1 rok, 2 roky podnikání s takovými výsledky?
Realita je taková, že většina lidí není odborníkem ve svém oboru.
Překvapení!...Ani většina VIRTUÁLNÍCH ASISTENTŮ není odborníkem ve svém oboru.
A největší překvapení !!! Je dost velká pravděpodobnost, že se sami ani nesetkali s fb stránkou, webem, ani textem... které stojí za 2.000,-/hod.
Najděte si proto klienty, kteří ZNAJÍ HODNOTU TOHO, CO UMÍTE !
Pak za vámi lidé budou přicházet sami.
Lidé netuší, co vlastně prodáváte
Nabízíte administrativu? Lidé nevědí, co si pod tím pojmem představit. Vyplňujete formuláře? Podáváte za ně žádosti? Rovnáte faktury do šanonů? Když nenabízíte službu, nebo zboží, které si neumí lidé představit, pak se těžko prodávají.
Jeden z mých oblíbených eshopů se jmenuje Klub Pánů z Ponožkovic.
Co myslíte, že prodávají?
Už na první pohled je jasné, co přesně dělají.
Nejkůlovatější PONOŽKY nejen pro rebely v oblecích.
Jsou levné? ANI NÁHODOU :D
Klienti si nejsou jistí, co takové investici řekne okolí, jejich ( obchodní, nebo osobní ) partner
Jedním ze 3 nejčastějších důvodů hádek mezi (nejen) obchodními partnery, ale i nepohody v rodinách jsou peníze. Lépe řečeno... jejich absence.
Proto klientovi doporučte, ať partnerovi řekne celou věc na rovinu...
Pokud je naše finanční situace napjatá, pak to, co si v tuhle chvíli nemůžeme dovolit, je, platit málo za něco, co nefunguje.
Ztrácet čas tím ... namísto abysme začali vydělávat víc.
Je to jen důkazem toho, že potřebujeme pomoc a vylepšit své příjmy, abychom z téhle pasti unikli.
Jinak jsme otrokem našich účtů, svého kalendáře a svého podnikání. Sloužíme svému podnikání, namísto aby sloužilo nám. Není tedy na čase osvobodit se z těch okovů a získat skutečně svobodu?
Nenechme strach z nejistoty, zastavit nás v tom, abysme dělali to, co potřebujeme nejvíc. Pohnout se z místa.
Svému podnikání věnujeme spoustu času a energie. To, jestli a kolik vyděláváme, má velký vliv na naši motivaci, produktivitu, spokojenost, zdraví i na to, jak se cítíme.
Proto je na čase investovat do toho, co nám opravdu pomůže.
Další články, které nejvíce zajímají čtenáře tohoto článku:
Jak stanovit ceny svých služeb
Jak sestavit uvítací balíček pro nové klienty
Jak se připravit na spolupráci s VA a jak si vybrat toho pravého
Jak spočítat návratnost investice ze sociálních sítí spravovaných virtuálním asistentem
Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.
Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.
E-BOOK ZDARMA