Jak vytvořit dokonalý uvítací balíček pro nové klienty
- Přijmout objednávku služby
- potvrdit objednávku
- vystavit fakturu za své služby
- čekat na platbu
- potvrdit přijetí platby od klienta
- spárovat fakturu s přijatou platbou v bance
- poslat klientovi uvítací email s uvítacím balíčkem, jakmile platbu obdržíte

Podle tohoto návodu zvládnete těchto 7 kroků během několika vteřin... i když zrovna ležíte na lehátku a srkáte Mojito :)
Pomůže vám to služby virtuálního asistenta prodat.
Jak vytvořit uvítací balíček virtuálního asistenta pro nové klienty


K uvítacímu e-mailu virtuálního asistenta přiložíte tzv. uvítací balíček.
Co je součástí uvítacího balíčku virtuálního asistenta:
- kdy a jak vás mohou klienti kontaktovat
- dohoda o mlčenlivosti
- etický kodex ( dokument upravující obecná i konkrétní pravidla práce ve vaší profesi)
- seznam nabízených služeb
- orientační ceník
- obchodní podmínky
- seznam vašich spolupracovníků ( pokud je máte)
- firemní politika ( představení vaší firmy, její cíle, o co usilujete)
- podrobný vstupní formulář - můžete buď přiložit a klient jej po vyplnění zašle zpět, nebo využít např. Google Form. Já upřednostňuji druhou variantu.
- je vždy lepší ( pokud je to možné) ještě po telefonu probrat detaily
Tak klienti od začátku vědí, kdy jste k dispozici, kde vás zastihnou, co musí udělat atd.
Stáhněte si vzor uvítacího balíčk u zdarm a
Když klient vstupní formulář vyplní, ...
máte všechny potřebné informace, které potřebujete k tomu, abyste se zorientovali, jak to ve firmě chodí.
Následně tak můžete po čase sestavit nabídku na míru toho, s čím dalším mu můžete pomoci, (Často se na vás obrátí s drobností a ani netuší, co všechno může vaší pomocí získat.)
Tu pak zaslat spolu s cenovou nabídkou dalších služeb a novým návrhem smlouvy.
Ideální je, máte-li předem vytvořené balíčky služeb ( tento návod si určitě nezapomeňte přečíst ) na svých stránkách a klient si je tak může zakoupit přímo z vašeho webu např. přes nějaký jednoduchý prodejní systém, ideální je Simpleshop a díky němu snadno, přes platební bránu i rovnou zaplatit. Své peníze tak dostanete mnohem rychleji.
Nejen, že to celý proces usnadní a urychlí, ale zvyšuje to důvěryhodnost a eliminuje možnost, že si to váš klient díky katastrofickým scénářům, které každý občas máme a které nás připravují o ty největší životní příležitosti, ještě rozmyslí.
V Simpleshopu máte krásný přehled o každé platbě. Můžete je různě filtrovat, podle jednotlivých balíčků, nebo období atd.
Vaše objednávky a přijaté platby se automaticky párují, takže vy se už nemusíte o nic starat, jen sledujete, jak vám přibývají peníze na účtě.
Simpleshop lze snadno propojit také s Mailchimpem, takže se váš uvítací email s balíčkem odešle automaticky sám, ihned jakmile si klient služby objedná a zaplatí.
Prodejní systém sám automaticky vystaví při objednání klientovi fakturu a pak ji automaticky spáruje s platbou na vašem bankovním účtu. Je propojen i s účetním systémem ( který je, pokud používáte Simpleshop, zdarma), takže na konci roku máte připravené všechny podklady pro účetnictví na jednom místě. A pokud nemáte účetní, můžete si ji objednat rovnou tam. Tak podle mně vypadá dokonalá služba, na míru zákazníkovi :)
Tady už je návod, jak nástroje propojit ...

Jaké dál můžete používat nástroje a upozornit na ně klienta v uvítacím balíčku
Pro komunikaci s klienty, při dlouhodobější spolupráci, nebo práci na větším projektu, zejm. při účasti více lidí, můžete ( ale nemusíte) kromě emailu, skypu a telefonu využívat některý z nástrojů na způsob Basecampu. Já doporučuj i Asan u, protože s ní pracuji již dlouho a základní verze je zdarma, což vám úplně stačí) Tento nástroj vám při komunikaci plně nahradí chat, email, zjednoduší sdílení a dohledávání souborů i smluv. V kombinaci s Coggle a Dropboxem je pro plánování projektů geniální. Pokud to klientovi vyhovuje, pošlete mu pozvánku do Asany na email.
Klient pak bude mít soustavně přehled o tom, jak práce na projektu pokračuje.
Pokud pracuje na úkolu více lidí, budete vy i klient vědět, jak jsou ostatní s prací daleko, kde se vyskytly případné zádrhele a jak a kdo je řeší.
Usnadňuje i komunikaci a spolupráci lidí v různých časových pásmech. Takže je ideální, pokud klient, nebo vy často cestujete.
Související články:
Jak sestavovat služby virtuálního asistenta do balíčků
Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.