Nejčastější fatální chyby začínajících Virtuálních Asistentů
Když jste virtuální asistent, je na vás, kdy vstanete, kdy pracujete a kde.
Tak proč to nedělá každý?
Představte si, že se ocitnete s kamarádem na letišti a on řekne, ...pojď, proletíme se!
Ty už jsi letadlo někdy pilotoval? Ne.
Ty víš, jak se řídí? Ne.
Ty víš, kam poletíme? Ne.
Jak může takový výlet dopadnout?
ALE...když víte jak, ... je to snadné. Stát se virtuálním asistentem můžete i VY, když víte jak.
Největší chyba - Nevíte, do čeho jdete
Víte, co od takové práce chcete, ale nemáte tušení, co obnáší, ani jak se to dělá. Přesto jdete a založíte si živnost, jako tisíce lidí před vámi.
Nacpete peníze do webových stránek, do právníka, do alkoholu, abyste sousedovi který podniká už 15 let, rozvázali jazyk, a on vám svěřil své tajemství, jak v byznysu přijít k penězům.
Přečtete desítky článků, shlédnete stovky hodin videí a projdete stovky blogů, které četli a viděli všichni virtuální asistenti před vámi a pak chcete obstát ve světě plném konkurence.
A čekáte. Čekáte až se ozve někdo, kdo vám bude mávat peněženkou před nosem a bude vám chtít nacpat své pracně vydělané peníze do kapes.
A divíte se, že to NEFUNGUJE. I když je tahle práce, často takto prezentována ( a to mě dost štve ), takhle snadné to není. To vám potvrdí každý, kdo tomu uvěřil a zkusil to ( a teď ho to štve taky ).
Kdyby bylo, dělal by ji úspěšně kdekdo. Každý by měl zástupy klientů. Nevěděl by, kam dřív skočit a svá doporučení by neměl od svého instruktora yogy, ale od desítek skutečných klientů.
Teď možná namítnete, že přepisování textů není žádná věda. Nebo organizování schůzek. Nebo chatování.
A já odpovím, že není.
Co opravdová věda je... takové služby prodat.
A tady býva nejčastější kámen úrazu.
Neudělali jste si potřebný průzkum
Vlastně nevíte, co firmy chtějí a střílíte na slepo. Soustřeďte se na to, po čem je největší poptávka. Důležité je si uvědomit, že úspěch záleží na tom, zda správně vystihnete, co lidé potřebují. A také, jak jim to nejlépe nabídnout. Důležité je, poznat dobře své ideální zákazníky.
Začněte se službymi o které je největší zájem, pak se posuňte k těm doplňkovým. Rozvíjejte ty s největším potenciálem a vždy myslete o krok napřed.
Mistr světa amoleta
Někteří začátečníci, zejména ti s dlouholetou praxí z kanceláře, mají sklony přeceňovat své znalosti a zkušenosti. Praxe v administrativě je výhoda, ale neznamená zdaleka všechno. Zkušenost z obyčejné prodejny může být mnohem užitečnější, když ji správně využijete. Začněte SWOT analýzou
Jak budu vypadat?
Bohužel, až moc často se zabýváme představou, co si budou myslet a říkat ostatní.
Jak budeme vypadat, když nám něco nevyjde?
Ostatně, to je věc, která nám často brání v uskutečňování našich snů a cílů obecně :( Zapomeňte na ostatní. Soustřeďte se jen na to, co děláte. Už teď, právě proto, že čtete tento článek a protože na svých cílech pracujete, jste daleko před nimi.
Když začnu vydělávat peníze, lidé mě nebudou mít rádi :(
Není moc věcí v životě, na které se můžete spolehnout. Ale to, že když začnete vydělávat opravdové peníze, tak vás lidé nebudou mít rádi, na to se spolehnout můžete. Vždycky, když máte něco, co lidé chtějí, budete jim trnem v oku. Začnou ukazovat na chyby, které s tím, co děláte nemají vůbec nic společného, jen aby si vedle vás připadali líp. Smiřte se s tím. K závisti bude stačit už to, že nejezdíte sockou každé ráno do práce.
Nepřeceňujte své síly
Někdy vidina rychlého výdělku zatemní úsudek. Začněte pomalu, ať nabydete jistoty a získáte cvik.
Plánujte si rozvrh. Předejdete tím opožděnému plnění úkolů a ztrátě klientů.
Nenabírejte si víc práce, než můžete zvládnout. (Tak jak to dělám já :(
Děláte všechno
Na začátku má člověk hodně času a málo peněz. Časem se karta obrátí a vy začnete vydělávat. Nedělajte všechno. Začněte delegovat činnosti, které vás zdržují od rozvíjení firmy. Stejně jako to dělají vaši klienti. Soustřeďte se na to, co vám přináší nejvyšší zisk a rozvíjí vaši firmu.
Najměte si někoho zvenčí, abyste mohli delegovat časově náročné úkoly.
Odpracovaný čas měříte od oka
Měřte, kolik času vám jednotlivé úkoly zaberou. Nejen, že budete mít lepší přehled, ale pomůže vám to při plánování i při naceňování například balíčků služeb apod. Využijte k tomu třeba myhours.com
Chcete mít všechno dokonalé
Nikdo není nikdy dokonalý. Vylepšujte za pochodu. Nečekejte, až budete mít vychytanou každou mouchu. Nebo vás konkurence předběhne. Začněte, otestujte, vylepšete a začněte znovu. Lidé totiž začnou kopírovat to, co děláte, dřív, než řeknete švec. Stačí se rozhlédnout kolem sebe.
Představa, že nejste dostatečně kvalifikovaní, vede k tomu, že se mnoho lidí snaží nasadit co nejnižší ceny. Pokud máte solidní základy, není k tomu důvod. Někteří, na druhou stranu, mají tendence se přeceňovat. Cenu nasazujte úměrně svým znalostem a schopnostem. S tím, jak vaše zkušenosti porostou, budete ji moci ještě zvýšit. Jak takové ceny za své služby nastavit
Podcenění vlastní propagace
Nikdy nemůžete vést úspěšné podnikání, bez nějaké formy propagace. Můžete využít sociální sítě, SEO, email, networking i offline marketing. Marketing není jen reklama, i když si to spousta lidí myslí.
Nepodceňujte komunikaci, jak s vnějším světem, tak uvnitř vaší organizace. ( pokud vedete např. agenturu) Jestliže někde vázne, všechno ostatní nemůže fungovat na 100%. Soustřeďte se na zásadní věci.
Finance
Počítejte s tím, že každý začátek něco stojí. Jde to i s minimálními náklady, ale úplně zadarmo to nepůjde. Platí jednoduché pravidlo.
Čím déle vám trvá rozjezd vaší firmy, tím více peněz vás to bude stát.
A tím nemyslím jen náklady. Každý den, kdy nemáte klienta, je den, kdy vám utíkají peníze mezi prsty. Je to totiž den, kdy zaplatili za to, co nabízíte vy, někomu jinému.
Určete si priority
Co je vaším cílem? Co od téhle práce očekáváte a chcete?
,,Cíl je SEN, ke kterému máte plán"
Naplánujte si tutové kroky. Nepatlejte se v maličkostech. Budu dělat tohle, nebo tamto? Mám mít takové logo, nebo makové. Vyberte jednu věc a když nebude fungovat, změňte ji.
Pokud se těmto chybám vyhnete, budete nejen vydělávat peníze, ale zcela jistě budete š'tastnější, vyrovnanější a spokojenější.
Zajímal by tenhle článek i tvé přátele? Neváhej ho sdílet, třeba na Facebooku :D