Jak používat pokročilé vyhledávání Google
Pokročilé vyhledávání Google
Představte si, že firma natiskne 1000 katalogů svých produktů na nóbl křídový papír a zaplatí 500,- za každý výtisk.
Pak se obrátí na virtuální asistentku, aby vyhledala firmy, pro které je zboží v katalogu relevantní.
Pro většinu smrtelníků je první volbou Google vyhledávač.
A tak virtuální asistentka začne pátrat na portálech, kde firmy inzerují, v podnikatelských databázích a také na Googlu obecně.
Začne do excellovské tabulky vypisovat jednotlivé kontakty a když je seznam dost dlouhý a má tisíc adres pro těch tisíc katalogů, což zabere minimálně jeden den (když umí používat nějaký chytrý nástroj ) dodá firmě svou tabulku a firma ty nóbl katalogy na křídovém papíře na adresy rozešle.
Některé se možná vrátí zpět, některé zmizí v nenávratnu. Firmě začnou klesat objednávky. Najednou má o půl milionu menší obrat, než měla. A tak začne pátrat, kde se stala chyba. Ukáže se, že polovina z tisícovky těch křídových, pětistovkových katalogů zmizela v nenávratnu.
A chyba?...Ta byla mezi počítačem a židlí.
Koho by to napadlo?
Myslíte, že se to nemůže stát, protože... přeci ...googlovat umí každý. To není nic zas tak světoborného.
Problém je, že najít na Googlu pravdivé, aktuální a nezaujaté informace, není tak snadné, jak si myslíme.
Proto v tomto článku najdete... na co je třeba si dát při vyhledávání pozor a jak používat pokročilé vyhledávání Google.
Ale hezky popořádku :)
Vyhledávání Google
K čemu vyhledávání informací nejčastěji slouží:
- Průzkum trhu ( uvedení nového produktu nebo služby na trh, monitorování vývoje)
- Hledání zajímavého obsahu
- Porovnávání cen
- Získávání kontaktních informací ( ať už pro ověření, nebo k marketingovým účelům)
- Monitorování konkurence
- Podklady a informace ( při psaní knih, článků a pod. ) -
- Hledání obchodních příležitostí
Jak nastavit Google jako domovskou stránku
Jak správně googlovat
Napište si všechna klíčová slova pro dané téma, která vás napadnou vč. kombinací slov a synonym.
Vyberte ta, která se podle vás hodí nejlépe a zkuste formulovat dotaz.
Používejte podstatná a přídavná jména.
Vyzkoušejte i jiné vyhledávače, než je Google
Google hledání podle obrázků




Na co je třeba si dát při vyhledávání na Googlu i jinde pozor
-
Personalizace
-
Stáří informace
-
Zdroj informace ( je důvěryhodný?) dejte přednost knihovnám, univerzitním portálům, archivům, novinám atd.
-
Komerční články
-
Jsou informace podložené? (průzkumy, statistiky, digitální stopa a jiné údaje)
-
Zaznamenávejte si, kdy a kde jste informaci čerpali (URL, autor)




Jsou informace podložené?
vždycky je nejlepší, čerpat informace přímo od původního zdroje. Proto již zmiňované portály edu a gov Dejte si také pozor na data která užíváte. Jsou založena na nějakých průzkumech? Např. statistického úřadu? Nebo jsou to informace přímo od Hospodářské komory?
Pokud jsou to informace z druhé a třetí ruky... všichni známe, jak dopadá hra na tichou poštu.
Jsou informace pravdivé?
V dnešní době ověřit pravdivost tvrzení není nijak těžké. Digitální stopa je za každým vidět.
Máte li tedy čerpat informace od firmy s desetiletou tradicí, tak deset let je opravdu dlouhá doba. Taková firma má jistě za sebou za těch 10 let řadu úspěchů a digitální stopu jako hrom.
Kde hledat takové důkazy? Stáří webových stránek, sociálních sítí, zmínky u různých organizací. A v neposlední řadě živnostenský list a stovky doporučení.
Původ informace je důležitý. Zvlášť, když na něm firmy vašich klientů staví svou budoucnost.
Zaznamenávejte si, kdy a kde jste informace čerpali ( url, autor)
Pokud informaci používáte v nějakém článku, je třeba vždy uvádět zdroj. Citaci.
Mimochodem... tohle je skvělý generátor pro vytváření knižních citací.
Jak používat pokročilé vyhledávání Google
Můžete buď vygooglovat infomace, nebo VYGOOGLOVAT INFORMACE :)
-
Kde je pokročilé vyhledávání na Googlu
-
Jaké jsou možnosti pokročilého vyhledávání
-
Jak hledat přesné výrazy na Googlu
-
Jak omezím Google vyhledávání pouze na jednu doménu



Jaké jsou možnosti pokročilého vyhledávání

- vyhledávání přesných výrazů vložením do uvozovek ,,alergická reakce"
- nebo vyloučení určitých informací znamínkem mínus ... digitální marketing - adwords
- kombinace klíčových slov... polobotky nebo kozačky
- převod měn... dolar na koruny
Nemusíte ale jenom hledat Googlem...
Pokud je váš klient zaměřen na prodej zboží, můžete k vyhledávání využít také internetové zbožové porovnávače ( U nás např. Heureka.cz, Zboží.cz, Srovname.cz, Hledejceny.cz, Hyperzbozi.cz, ), ale např i obchody, jako je třeba Amazon.
(Stejným způsobem fungují i porovnávače cen služeb např. energií atd.)
Při zadání druhu zboží, nebo klíčového slova do vyhledávacího řádku, získáte přehled o nabídce, nejprodávanějším zboží, hodnocení, ale i dotazech a názorech zákazníků na konkrétní produkty. Takové informace jsou při rozhodování o nabídce zboží, ale i propagaci zboží přímo neocenitelné.
Např. při zadání slova kytara získáte všechny tyto informace:
Při kliknutí na konkrétní produkt získáte podrobnosti
Můžete odhalit případné nedostatky...
Jen používat rozšířené vyhledávání google ale nestačí.
Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.
E-BOOK ZDARMA