Jak na Facebook, abyste ve svém podnikání vydělávali víc peněz - infografika Jak na Facebook
Podle statistik měl Facebook k 31.březnu 2019 2,38 miliardy aktivních uživatelů.
Vzhledem ke své velikosti je tedy dobrým místem, kde s propagací své firmy začít.
Facebook registrace
Na Facebooku máte několik možností, jak se prezentovat
Můžete využít facebookovou firemní stránku, což vřele doporučuji, nebo osobní profil.
Proč si myslím, že je lepší firemní stránka?
- Máte větší možnosti, jak se stránkou pracovat
- Máte k ruce na pomoc fabookové metriky
- Lepší možnosti zacílení
- Nelimituje počet příznivců
-
Můžete mnohem lépe využít facebook reklamy
- Můžete ke správě využít větší množství nástrojů.
- A hlavně, ne všichni vaši přátelé jsou zvědaví na vaše příspěvky, co se práce týče.
Podpora od přátel je prima, zejména na začátku, ale tu vám mohou vyjádřit i jinak než na firemní stránce.
Bohužel lajkováním vám mohou přátelé vaši práci dokonce neúmyslně pokazit, protože pokud nejsou zrovna vyšimi potenciálními zákazníky, pak vám jejich lajky, zrujnují facebookové metriky. Což má v dlouhodobém horizonty mnohem větší důležitost, než to, kolik máte na stránce fanoušků.
Na facebookové stránce https://www.facebook.com/pages/create vyberete požadovaný druh stránky.
Stránky se liší podle informací, které návštěvníkovi poskytnou.
Může to být:
- Místní firma, nebo místo - informace, provozní doba, adresa, kontakt, Cenové rozpětí, parkování
- Společnost, organizace, nebo instituce - Založeno, poslání, Ocenění, Adresa, Produkty
- Značka, nebo produkt - o nás, produkty, založeno, Ocenění
- Umělec, skupina, známá osobnost - zařazení, narozeniny,tvorba,adresa, zájmy, pohlaví
- Zábava - datum vydání, o nás
- Účel, nebo komunita - druh účelu, popis, druh skupiny
Ve vašem případě zvolte místní firma.
Facebook vás provede celým procesem.
Vyplňte všechny údaje. Zejména informace o nás a kontakt jsou důležité.
Jsou viditelné na hlavní stránce. Informace napište výstižně a krátce.
Název fb domény ( jméno za lomítkem např. www.facebook.com/VA.akademie) smíte změnit pouze jednou. Proto volte uváženě.
Přidejte profilový obrázek, který de bude objevovat u každého příspěvku, který zveřejníte. Ideální rozměr je 180x180 pixelů
Oblíbené
Stejně, jako si můžete uložit do oblíbených webovou stránku, můžete si přidat do oblíbených firemní fb stránku.
Po levé straně má každá stránka navigační panel, kde si můžete svou stránku přidat k oblíbeným a mít k ní tak snadný přístup.
Navigační panel
Na stránce zadejte základní nastavení. Na navigačním panelu zvolte Nastavení.
Nastavte zejména, kdo bude správcem stránky, jaká oznámení chcete o událostech dostávat a zejména detailní informace o vaší firmě.
Další možností je, začít s osobním profilem a převést na firemní stránku.
Jak na to?
Začnete, jako vždycky. Nejdříve přijde...
Facebook přihlášení
Na této stránce můžete převést osobní profil na fb stránku. Stačí kliknout a stránka se vytvoří.

Základ firemní stránky je hotov. Co dál?
V této fázi je stránka automaticky viditelná veřejnosti. Než budete s její definitivní tvorbou hotovi, můžete ji skrýt pro veřejnost v nastavení stránky.

Nastavte preferovaný okruh uživatelů stránky. Myslete na vaše cílové skupiny.

Označte oblíbené stránky.
Využijte již tento krok jako tzv. Social proof. Přidejte stránky, které svědčí o vašich dovednostech a zkušenostech. Dobré je začít naší akademií. Dále pak stránky vašich klientů. Máte-li konkrétní zaměření např. zdravý životní styl, je dobré přidat stránky potenciálních klientů o které opravdu stojíte, firem se kterými spolupracujete, či navazujete strategická přátelství.
Vytvořte Cover pro vaši fb stránku. Je to šance, jak udělat první dojem, tak ji využijte.
Doplňte informace o vás. Kdo jste, co děláte, vaše úspěchy a dovednosti. Absolvovaná školení.
Další údaje jako webové stránky, e-mailové adresy atd.
Přidejte tzv. Call to Action (výzvu k akci). Můžete si vybrat z několika možností


Zvolte upravit výzvu k akci. Ke každé výzvě můžete přiřadit adresu URL. Takže, mate-li např na webové stránce registrační formulář, vložíte do řádku url adresu stránky s formulářem. Návštěvník je po kliknutí na tlačítko Zaregistrovat odkázán na váš web, kde formulář vyplní..


Mrkněte se, jak to funguje na našem fb.
NEJDŮLEŽITĚJŠÍ PRAVIDLA PRO PRÁCI S FIREMNÍM FACEBOOKEM
Pravidlo č.1.
Vaši fb stránku jako takovou navštíví lidé ve většině případů pouze jednou
A to, aby se podívali, jaký druh obsahu zveřejňujete. Když se rozhodují, jestli se stanou vaším fanouškem.
Pokud nemáte zrovna stránku, jako je např. Revizoři aktuálně, kam chodí lidé pravidelně za jistým účelem, běžnou stránku navštěvovat nebudou.
Když zveřejníte příspěvek na fb stránce, ukáže se na zdi vašich fanoušků. ( U osobního profilu to budou zdi přátel.)
Nezobrazí se ale zdaleka všem.
Pravidlo č. 2
Cílem sociální sítě je, oslovit co nejvíce lidí
Obecná, ale bohužel mylná představa je, že každý příspěvek, který zveřejníte, uvidí všichni vaši přátelé/fanoušci. Není tomu tak!
Kolika lidem se váš příspěvek zobrazí, nazýváme dosah příspěvku.
Dosah dělíme na organický - tzn. kolika lidem se zobrazí přirozeně ( kolem 6% )
a placený - tzn. kolika lidem se zobrazí za přispění fb propagace.
Facebook používá algoritmus, při němž bere v úvahu
- Zájem ( čím častěji některý z vašich fanoušků reaguje na váš příspěvek, tím větší šance je, že uvidí více takových vašich příspěvků.)
- Jak post reagují uživatelé ( lajky, komentáře, sdílení)
- Typ příspěvku ( obrázek, odkaz atd.)
- Jak starý je příspěvek
- Jak aktuální či oblíbené je téma příspěvku
- Jak na stejný typ příspěvku čtenář reagoval minule
(př. bude li vaším příspěvkem odkaz na článek - Jak mít větší svaly, jeho dosah bude menší, než když bude jeho název - Jak mít svaly jako Jaromír Jágr. Fb ovlivní miliony zmínek o Jaromíru Jágrovi, jako téma velice zajímavé.)
Facebook bere v úvahu kolem 100.000 takovýchto personalizovaných faktorů. Děje se tak proto, že jeho prioritou je, aby byly příspěvky pro uživatele/čtenáře zajímavé a relevantní.
Související články:
Jak spočítat návratnost investice do sociálních sítí