Marketing - všechno, co potřebujete vědět

Proč je marketing důležitý?
Protože dobrý marketingový plán vám pomáhá prodat vaše produkty a služby!
Protože ...když je neprodáváte, nemáte příjmy.
A když nemáte peníze, tak nemáte jak platit složenky, nemůžete si koupit, co chcete a život začne mít trpkou příchuť.
Co dokáže dobrý marketing?
Vhodná marketingová strategie...
- řekne lidem, co nabízíte
- vám pomůže poznat cílové zákazníky
- pomáhá jim najít a poznat vás
- buduje důvěru
- rozvíjí podnikání
- prodá lidem to, co prodáváte
- dává vám svobodu, dělat to, kvůli čemu jste podnikat začali
Nejznámější druhy marketingu
Offline marketing
To co si představíte pod pojmem tradiční marketing. Způsoby, kterými se propagovaly firmy před vznikem internetu. Bilboardy, letáky, reklama v rádiu a časopisech.
Outbound marketing
Dotěrná propagace, kdy firmy tlačí do lidí nabídky v podstatě násilím, bez ohledu na jejich zájmy. Patří sem tzv. cold calling a cold emailing, ale třeba i reklama v časopisech, či spamování sociálních sítí a soukromých zpráv na nich. Všem se nám někdy stalo, že vám volá firma s nabídkou a vy netušíte, kde na vás vzala číslo. Nebo že vám přišel email s nabídkou viagry i když pro ni ani nevlastníte ten správný orgán :D
Inbound marketing
Většinou je k němu využíván digitální marketing. Je opakem outbound marketingu. Jeho podstatou je, najít a vytipovat konkrétní ideální zákazníky pro konkrétní produkty či služby a dovést je k sobě. Dělá to prostřednictvím hodnotného obsahu tak, aby je nerušil. Není pravdou, že je to marketing bez reklamy. Rozdíl je jen v tom, jak se taková reklama dělá.
Content marketing
Neboli obsahový marketing. Marketingová technika, která využívá konzistentní tvorbu obsahu k přilákání zákazníků z definovaného segmentu trhu. Obsah může distribuovat do světa různými způsoby. Mohou to být , e-booky, příspěvky či videa na sociální síti, blog, webináře atd.
Rozdíl mezi Inbound a Content marketingem
Inbound se víc soustředí na konkrétní ideální zákazníky, Content mkt na širší publikum.
Inbound se víc soustředí na web a konverze, Content mkt jen na pravidelné produkování obsahu a jeho distribuci.
Inbound mkt obsahuje i jiné strategie, než jen tvorbu obsahu. Takové, které pomáhají SEO, spravování webové stránky, reklamám atd.

Online marketing
Někdy se říká také internetový, či digitální marketing, je Marketing, který ke kontaktu s potenciálními i stávajícími zákazníky využívá online marketingové kanály, jako jsou sociální sítě, PPc reklama, SEO, email a webové stránky. Není to tedy jen marketing pro eshop, ale lze ho použít pro prodej produktů a služeb jak na internetu, tak mimo něj.
Search Engine marketing
Shrnuje všechny aktivity, které zajišťují viditelnost firmy v internetových vyhledávačích. Patří sem např. SEO, ale i placená reklama, jako Google Ads atd.
Marketing na sociálních sítích
Využívá k propagaci a prodeji sítě jako jsou Facebook, Twitter, LinkedIn atd. K usnadnění můžete použít nástroje, které publikování automatizuje. Sociální sítě jsou vhodné pro marketing bez peněz, protože mají potenciál oslovit velké množství lidí.
Email marketing
Email marketing je nejintimnější formou marketingu. Propojuje firmy s potenciálními i stávajícími zákazníky a lze jej použít jak k propagaci firmy jako takové, tak produktů a služeb.
Na pomoc si zase můžete vzít nástroje, které vám pomohou s rozesíláním na velké množství emailových adres a načasováním jednotlivých emailů.
Affiliate marketing
Marketing kdy firma odmění jinou za každý ( nejen) prodej, který je skrze ní uskutečněn. Kdo jste četli mé články o základních nástrojích pro virtuální asistenty, nebo si stáhli celý seznam 176 nástrojů pro online podnikání, pak jste se s tím už setkali. Např. u Dopboxu, který vám doporučuji právě proto, že pokaždé, když jej použijete ke sdílení souborů s novým klientem, který ho ještě nepoužívá, dostanete zdarma 500 Mb prostou. Můžete tak získat až 16 Gb prostoru prostřednictvím affiliate marketingu.
Partnerský marketing
Markting, kdy spolu firmy spolupracují a zvýší několikanásobně zisk, který z jednoho zákazníka dostanou.
( Kdo jste si stáhli šablonu podnikatelského modelu, pak víte, že tam máte speciální kolonku partneři.)
Např. pokud by tréninky VA Akademie nestály na tom, že máte být schopni svou firmu v online světě zprovoznit od A do Z celou... a když bych vám prodala kurz , kde vám ukážu jak pracovat s Wordem a Excellem a řekla, jak je práce online úžasná , ale už vám neukázala, jak ji prostřednictvím onlinu také prodat ... pak byste byli nuceni takové dovednosti získat jinde.
Tehdy by pro mne mohli být patnery člověk, který prodává kurz správy facebookových stránek, další tvorby webu, další emailového marketingu, copywritingu, ppc reklamy, Google Analytics, Psychologie internetového prodeje, Obsahového marketingu, katalog pro freelancery a další.
Zákazník by byl nucen zaplatit každému z nich ( protože bez schopnosti služby prodat se ve světě podnikání neobejde), ale všichni partneři by z toho měli užitek. Viz. jak vytvářet Lego balíčky služeb.
MARKETINGOVÝ SLOVNÍČEK
( nejen) pro virtuální asistenty
ZDARMA

Stačí zadat e-mail, kam ho máme poslat.
Můžete si ho, pokud chcete, také zakoupit za 20,-. V tom případě nás kontaktujte emailem.
Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.
Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.