Jak začít s reklamou na Facebooku? I.

09.11.2015 15:04

Jedna má přítelkyně se na mne včera obrátila, ohledně pomoci s propagací její firmy. Konkrétně ji zajímala reklama na Facebooku. Proto jsem se rozhodla napsat tento článek, abyste  měli podrobný návod po ruce vždycky, když ho budete potřebovat.

Dobrým důvodem proč využít facebookovou reklamu je, že zasáhne víc než 1 miliardu lidí po celém světě. To je víc, než reklamy v televizi a rádiu v jakékoli zemi. Přes 3 miliony Českých uživatelů..

Je neuvěřitelně levná v porovnání s ostatními druhy reklam. Jste-li malý, nebo střední podnikatel, bude pro vás skvělým odrazovým můstkem.

Jak ale začít?

Pokud ještě nevyužíváte Bussines Manager k propagaci svých stránek, přihlaste se do něj. Potřebné informace jak to udělat jsou zde. Vyplňte potřebné údaje.

Úspěšnost vaší reklamy závisí především na nápaditosti reklamního sdělení a na správně navolenému zacílení, které se odvíjí od znalosti vašich zákazníků, nebo fanoušků. Důležité je, abyste měli vždy na mysli, že lidé nechodí na fb nakupovat. Chodí tam za zábavou. Chodí se sem odreagovat. Až budete reklamu  vytvářet myslete na to.

Ujasněte si, co je cílem vaší reklamy. Jestli je to přivést více fanoušků, nebo budovat povědomí o vaší značce, přivést více lidí na web, na nějakou událost..
Zamyslete se, kdy asi tak váš zákazník na facebook chodí. Máma na mateřské chodí jindy, než  lidé kteří chodí do práce.
Až budete reklamu cílit, namalujte si na kus papíru svého ideálního zákazníka. Důležité je, vystihnout ho co nejpřesněji. Asi takto:

ideální zákazník

Nechte si toto dílo zarámovat a pověste na dobře viditelném místě.

Budete se k němu vracet při mnoha příležitostech. Ať už je to psaní postů na fb, nebo článků do vašeho blogu. Vždy ho mějte na paměti.
Už slyším, jak namítáte, že vaši zákazníci se liší. To mám pro vás dobrou zprávu. Namalujte si jich víc. Budete muset pro každého vytvořit a zacílit jinou reklamu. Tak, aby ho zaujala.

Podle toho, co o svý zákaznících víte, reklamu přizpůsobte. Facebook má v tomto případě možnosti zacílení opravdu vymazlené. Můžete zadat i takové maličkosti jako je oblíbený mazlíček. Ať už pes a nebo králík.

Obrázky přidávejte takové, které zaujmou.

Použijte jasné, zářivé barvy. Upravte je na potřebný rozměr . ( Můžete použít Canvu, ta má na posty speciální šablonu a můžete je extra vytunit).

Ale záleží na typu reklamy kterou vytváříte. Pozor, facebook nemá rád texty v obrázcích. Vaši reklamu pustí, pokud text v obrázku není větší než 20%. Včetně loga a sloganů. Pokud si nejste jisti mrkněte sem. Jestli budete inzerovat často, doporučuji přečíst nápovědu.


V Canvě množství textu zkontrolujete tak, že do vyhledávacího okna napíšete 20% text. Přetáhnete nabízenou mřížku přes reklamu a pokud text zabírá 5 nebo méně než 5 políček, fb by jej měl schválit.

Reklama na facebooku

Také si dejte pozor na autorská práva. Každá fotobanka má vypsané různé druhy licencí.

Zaměřte se na pozitivní sdělení. Zejména na facebooku. Ideální je, navrhnout reklamu tak, aby nikdo  nepoznal, že jde o reklamu. Aby prostě vypadala jako obyčejný ale poutavý příspěvek. Na reklamy nejsou na Facebooku lidé zvědaví. Nejlepší je, použít např. poutavý odkaz na nějaký váš užitečný článek na webu. Tak, aby byl v kontextu ideálního zákazníka  a jeho zájmů.

Udělejte víc variant. Po spuštění reklam zjistíte, které nejlépe fungují a zbylé prostě vypnete, nebo upravíte. Okruh uživatelů je dobré nastavit tak, aby byl větší než 1000 lidí. Nastavte si rozpočet. Ze začátku dejte menší. Až zjistíte, které reklamy nejlépe fungují, pak můžete rozpočet navýšit.

Vložte konverzní pixel na vaše webové stránky. I po spuštění reklam jdou veškerá nastavení měnit, podle toho jak a kde reklama nejlépe zabírá. Tím regulujete i cenu těchto reklam.
V přehledu uvidíte, že nejvíce vaše reklama zajímá např. muže a ženy ve věku 18-24 let, umístěné ve stolních počítačích. Mobily ani vedlejší sloupec nejsou už taková hitparáda. Upravíte tedy okruh na ženy ve věku  18-24 let a ze zařízení vyberte pouze stolní počítače.

Tím se vám cena reklamy sníží. Vliv na cenu má i obsah příspěvku. Pokud například máte příspěvek o tom, jak zhubnout bude cena jiná, než pokud text upravíte a zaměříte se na choroby způsobené následky obezity. Takže testujte.

Ceny za proklik se velmi liší. Pohybuje někde mezi 1,40 - 8,- Kč v závislosti na skupině.Cena za zobrazení se mění jen trochu. Proto je dobré ji využít u reklam s vysokou mírou prokliku, nebo drahou cílovou skupinou.
Facebook vám dá vědět, jak si vedete.

Správným nastavením lze cenu reklam úspěšně snížit . Toto je jedna z mých reklam.

Konverze není sprosté slovo. Je to poměr lidí, kteří provedli akci kterou potřebujete. Ať už je to like vaší stránky, nebo koupili vámi nabízenou službu. Prostě provedli to, co bylo primárním účelem kampaně. Doufám, že jste se dozvěděli, co potřebujete.
Vyberte nejúspěšnější z reklam a navyšte rozpočet. Ostatní vypněte, nebo zkuste upravit na takovou, která trumfne tu předchozí :D
A teď běžte a dejte o sobě vědět!


 

Respektujeme vaše soukromí

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.

Působila jako manažer pro projek Momster.cz, zaměřený na možnosti flexibilní práce a podnikání se zaměřením na matky s dětmi.