Jak si vytvořit parádní web úplně sám I.

07.11.2015 19:31

Máte nastudováno, všechno umíte a teď jste se rozhodli opravdu začít. To první, co musíte jako Virtuální Asistent mít, jsou webové stránky.

Vzhledem k tomu, že si zakládám na tom, aby moji žáci mohli nastartovat podnikání s minimálními náklady, je vlastní tvorba webu jasná volba.

Předpokládám to i u Vás. Beru to tak, že většina běžných smrtelníků nemá s tvorbou webu žádné zkušenosti. Proto se snažím vše vysvětlit opravdu podrobně.

 

 

První věc, kterou si musíte rozmyslet je doména

 

To je ta část, kterou vídáte ve webové adrese www, DOMÉNA.cz nebo .com .eu a pod. Zvolte jí tak, aby si název vašich stránek každý snadno zapamatoval a aby se jak lidem, tak i vyhledávačům dobře hledal.

Budeme postupovat krok za krokem.

Doména jde zaregistrovat sama o sobě, ale jelikož my budeme vytvářet stránky v systému Webnode, je lepší ji registrovat rovnou tam. Jinak ji totiž zaplatíte při registraci a pak ještě jednou u Webnode ( oni sice mazaně píší, že převod domény k nim je zdarma, ale musíte si ji předplatit na další rok dopředu. Takže ve výsledku byste předplatili 2 roky.) Jelikož na začátku je dobrá každá ušetřená kačka...

Chci např. stránku Super asistentka.

Pokud chcete web zdarma, nebudete moci vlastní doménu použít. Stránka by pak měla adresu Superasistentka.webnode.cz.

Chcete-li vlastní doménu, musíte využít alespoň základní prémiové služby, jako je balíček mini za 125,- měsíc.

 

Pokud ale mohu radit, to minimum investujte, protože jinak nepůsobí stránka dvakrát profesionálně. Podobně to funguje i u ostatních nástrojů, jako je Weebly, Wix a pod. Pokud si neúčtují poplatek za doménu, chtějí ho za něco jiného, takže ve výsledku je celkem jedno, kde si stránku vytvoříte.

Proč doporučuji zrovna Webnode?

Za prvé proto, že ho sama používám, jako většinu nástrojů, které vám doporučuji. Proto jsem také schopna vám v mnohém poradit.

Za druhé proto, že pro úplného laika je nejen snadné stránky vytvořit, ale co je velmi důležité, bez nutnosti cokoli složitě upravovat, můžete rovnou získávat informace o tom, kolik lidí na vaše stránky chodí, jak často, která stránka vašeho webu je nejvíc zajímá a hlavně, odkud tito návštěvníci přicházejí. A Webnode vám tyto informace poskytne znázorněné tak, že je pochopí i naprostý laik.

Zjistíte tak, jestli přicházejí z vašeho fb, nebo jestli vás hledají přes Google a pod. Je to důležité proto, že tak poznáte, jestli např. váš facebook plní svůj účel tj. přivádí zákazníky na web, jestli máte dobře udělanou optimalizaci pro vyhledávače, nebo jestli třeba neplatíte inzerci v nějakém katalogu úplně zbytečně.

Také snadno zjistíte, ze které stránky váš web nejčastěji opouštějí. ( Což může být ze dvou důvodů. Buď je pro ně naprosto nezajímavá a pak potřebuje předělat a nebo našli, co hledali. Třeba kontaktní informace.)

Mimochodem návštěvnosti stránek se říká traffic. ( čti trafik )

 

 

Webnode krok za krokem

 
 

Přejít na stránku webnode můžete   z d e .  Otevře se vám v novém okně, takže můžeme postupovat spolu krok za krokem.

Vyplníte název webu, e-mail, který zrovna používáte (na stránkách vidět nebude, je jen pro kontakt s podporou na webnode) a heslo.

 

Jak si vytvořit parádní web úplně sám I.

 

Klikněte na Vytvořit nový projekt a zadejte jméno vašeho webu.

Klikněte na Firemní stránky a vyberte si z nabízených šablon. Třeba něco takového...
Z nově nabízených šablon takovou, která se vám líbí.

 

Jak si vytvořit parádní web úplně sám Virtuální asistentka

 

Naše stránky jsou vytvářené ještě ze starších šablon (obr. dole).

Někdo z vás možná stránky už má a jen je bude chtít vylepšit . U starších stránek jsou stále staré šablony k dispozici.

Jak si vytvořit parádní web úplně sám I. prpo virtuální asistentku

 

Pokud mohu doporučit, použijte nějaký vlastní obrázek, ale můžete využít i některou z fotobank.
Např.
www.imcreator.com/free

Ke změně ikon můžete zase buď využít vlastní, nebo využít např. www.freepik.com  , která je plná super přizůsobitelných ikon a vůbec grafiky. Jedinou podmínkou u většiny z nich je uvést odkaz na původ třeba někde dole na stránce. (Stačí drobným písmem.)

 

Na starších stránkách můžete měnit styly i barvu a velikost písma. Vkládat obrázky. Bohužel nové šablony jsou sice jednodušší, ale nenabízejí pro běžného uživatele tolik možností. Např. Barevná paleta nejde tolik přizpůsobit.


 

Až budete psát texty, buďte struční a jasní

 

Lidé nemají čas číst dlouhé proslovy.

Přidejte klíčová slova jako virtuální asistent, administrativní výpomoc, sekretářka na dálku, dočasná sekretářka apod.
Klíčová slova jsou taková slova, která při hledání např. v googlu zadáváte do vyhledávacího řádku, když něco hledáte.
Můžete napsat i celá slovní spojení .

Důležité je, uvést klíčová slova v nadpisech, i adrese url.

 

Jak si vytvořit parádní web úplně sám I. adresa url

 

Budu ráda, pokud mi napíšete teď hned, jaká slova jste zadávali vy, při hledání informací o Virtuálních  asistentech do zeleného okénka v pravém dolním rohu. Je na něm Napište nám zprávu.

Nyní přemýšlejte, jaká slova či spojení byste zadávali, pokud byste hledali virtuálního asistenta?

 

 

 

Aby se vám klíčová slova lépe hledala, představte si co by asi zákazník zadal v souvislosti se službami které nabízíte. Nebo s problémy které ON potřebuje řešit, s jeho přáními a potřebami, ale i v souvislosti s oborem podnikání, nebo výhodami, které nabízíte.

U nových šablon nevolíte velikost písma podle rozměru, ale podle toho, k čemu je text využíván.
Hlavní nadpis, podnadpis, běžný text a citace.

Vyhledávače totiž hledají podobně jako lidé, když čtou v novinách. Nebo třeba na internetu.

 

Já například mám jako domovskou stránku seznam.

Když se na něj podívám, první co přejedu očima jsou nadpisy. Když mě nějaký z nich zaujme, přečtu si menší text pod ním a podle toho se rozhodnu, jestli na něj kliknu a čtu dál a nebo ne. Vyhledavače to dělají stejně.

Pokud klíčová slova nenajdou, nebo jich nenajdou dostatek, nepoznají, o čem vaše stránky jsou. Říká se tomu optimalizace, nebo zkráceně SEO. O tom si podrobněji povíme jindy.

 

Rozmyslete si rozložení stránek. Jaké záložky použijete. Pokaždé přemýšlejte, jako návštěvník vaší stránky, který vás nezná.

Stránky by měly zaujmout naprostého neználka, ale i lidi, kteří už o virtuálních asistentech slyšeli. Proto by měly být přehledné, aby se potenciální zákazník dostal od seznámení s vámi, až k nabídce vašich služeb.

 

Poslední rada, kterou Vám ještě dnes dám, protože to je jedna z nejčastějších chyb, které vídám na internetu, je: Pamatujte, že lidé na stránky přicházejí kvůli SOBĚ, ne kvůli vám!

Proto 80% textu by mělo být o tom, jak jim můžete pomoci. Jen 20% o Vás. Často vídám stránky, kde hlavní strana je O nás. Vy ale lidi nezajímáte zdaleka tolik, jako to, CO jim můžete nabídnout.

 

 

Tvařte se jako zkušený Grafik. Vy na to máte :)


Ukáži vám jednu super duper vychytávku, ze které já osobně byla unešená. Jmenuje se Adobe Capture CC a dokáže kromě jiného vytáhnout a určit barevné schéma, které je použito na vámi vybraném obrázku . Využijete ji pro váš web, Facebook i jiné sociální sítě.

 

Nahrajete obrázek, který chcete na stránkách použít...

tvorba webu pro laiky a virtuální asistenty

já nahrála obrázek s dýněmi...a tadááá... Dostanete čísla včech barev použitých na obrázku. Můžete tak přizpůsobit barvu písma obrázku a budete tak mít dokonale ladící stránku.

Grafické práce virtuálních asistentek

 

Ano. Takhle jednoduché to je.
Získáte vzorky všech barev, které jsou na obrázku použity. Po tom, co kliknete na uložit, celé barevné schéma uchováte na později. Při pohybu kurzorem po jednotlivých barvách se zobrazují  jejich čísla. Ta pak stačí zadat do barevné palety např. ve Webnode mezi vlastní barvy a můžete mít celé stránky v barvách titulního obrázku.

jak vybrat barevné schéma pro virtuální asistenty

webové stránky jak vytvořit

Tento nástroj využijete nejen při tvorbě webových stránek, nejrůznější infografiky, ale i třeba
obrázků na Facebook (
Jak si vymazlit Facebookovou stránku) a příspěvků na ostatní sociální
sítě. Také třeba v nástroji
Canva nebo PhotoScape.

 

Pokud se necítíte zrovna na Adobe CC, můžete použít jednoduchý plugin do prohlížeče. Já třeba používám ColorZilla.

Po instalaci se vám na liště prohlížeče objeví ikona malého kapátka. Když na ní kliknete, stačí pak ukázat na kterékoli místo na stránce a zjistíte tak, jakou má barvu.  Tuto funkci pak využijete stejně, jako u Adobe CC.

 

Pokud máte nějaké dotazy - pište. Ráda je zodpovím, nebo zařadím do některého z článků.



 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.

Působila jako manažer pro projek Momster.cz, zaměřený na možnosti flexibilní práce a podnikání se zaměřením na matky s dětmi.

 

 

vlastní web

Získej vlastní WEB

který generuje množství zákazníků jaké chceš, je ...

Tento kurz tě provede všemi potřebnými kroky.