Jak si vytvořit parádní web úplně sám I.

07.11.2015 19:31

Máte nastudováno, všechno umíte a teď jste se rozhodli opravdu začít. To první, co musíte jako Virtuální Asistent mít, jsou webové stránky.
Vzhledem k tomu, že si zakládám na tom, aby moji žáci mohli nastartovat podnikání s minimálními náklady, je vlastní tvorba webu jasná volba. Předpokládám to i u Vás. Beru to tak, že většina běžných smrtelníků nemá s tvorbou webu žádné zkušenosti. Proto se snažím vše vysvětlit opravdu podrobně.

První věc, kterou si musíte rozmyslet je doména.

To je ta část, kterou vídáte ve webové adrese www, DOMÉNA.cz nebo .com .eu a pod. Zvolte jí tak, aby si název vašich stránek každý snadno zapamatoval a aby se jak lidem, tak i vyhledávačům dobře hledal.

Budeme postupovat krok za krokem.

Doména jde zaregistrovat sama o sobě, ale jelikož my budeme vytvářet stránky v systému Webnode, je lepší ji registrovat rovnou tam. Jinak ji totiž zaplatíte při registraci a pak ještě jednou u Webnode ( oni sice mazaně píší, že převod domény k nim je zdarma, ale musíte si ji předplatit na další rok dopředu. Takže ve výsledku byste předplatili 2 roky.) Jelikož na začátku je dobrá každá ušetřená kačka...

Chci např. stránku Super asistentka.

Chcete-li vlastní doménu, musíte využít alespoň základní prémiové služby, jako je balíček mini za 125,- měsíc.

Pokud chcete web zdarma, nebudete moci vlastní doménu použít. Stránka by pak měla adresu Superasistentka.webnode.cz.

Pokud ale mohu radit, to minimum investujte, protože jinak nepůsobí stránka dvakrát profesionálně. Podobně to funguje i u ostatních nástrojů, jako je Weebly, Wix a pod. Pokud si neúčtují poplatek za doménu, chtějí ho za něco jiného, takže ve výsledku je celkem jedno, kde si stránku vytvoříte.

Proč doporučuji zrovna Webnode?

Za prvé proto, že ho sama používám, jako většinu nástrojů, které vám doporučuji. Proto jsem také schopna vám v mnohém poradit. Za druhé proto, že pro úplného laika je nejen snadné stránky vytvořit, ale co je velmi důležité, bez nutnosti cokoli složitě upravovat, můžete rovnou získávat informace o tom, kolik lidí na vaše stránky chodí, jak často, která stránka vašeho webu je nejvíc zajímá a hlavně, odkud tito návštěvníci přicházejí. A Webnode vám tyto informace poskytne znázorněné tak, že je pochopí i naprostý laik.

Potřebujete znát, jestli přicházejí z vašeho fb, nebo jestli vás hledají přes google a pod. Hlavně proto, protože pak poznáte, jestli  např. váš facebook plní svůj účel tj. přivádí zákazníky na web. Také snadno zjistíte, ze které stránky váš web nejčastěji odcházejí. ( Což může být ze dvou důvodů. Buď je pro ně naprosto nezajímavá a pak potřebuje předělat a nebo našli, co hledali. Třeba kontakt.)

Mimochodem návštěvnosti stránek se říká traffic. ( čti trafik ) O tom proč tohle všechno potřebujete sledovat se budu podrobněji rozepisovat v jednom z následujících článků.

Přejít na stránku webnode můžete   zde .  Otevře se vám v novém okně, takže můžeme postupovat spolu krok za krokem. Vyplníte název webu, e-mail, který zrovna používáte (na stránkách vidět nebude, je jen pro kontakt s podporou na webnode) a heslo.

 

Jak si vytvořit parádní web úplně sám I.
Klikněte na Vytvořit nový projekt a zadejte jméno webu. Klikněte na Firemní stránky a vyberte si z nabízených šablon. Třeba něco takového...
Z nově nabízených šablon

Jak si vytvořit parádní web úplně sám Virtuální asistentka

Naše stránky jsou vytvářené ještě ze starších šablon (obr. dole). Někdo z vás možná stránky už má a jen je bude chtít vylepšit . U starších stránek jsou stále staré šablony k dispozici.

Jak si vytvořit parádní web úplně sám I. prpo virtuální asistentku

Pokud mohu doporučit, použijte nějaký vlastní obrázek, případně využijte některou z fotobank.
Např.
www.imcreator.com/free Ke změně ikon můžete zase buď využít vlastní, nebo využít např. www.freepik.com   je plná super ikon a vůbec grafiky. Jedinou podmínkou u většiny z nich je uvést odkaz na původ třeba někde dole na stránce. (Stačí drobným písmem.)
Na starších stránkách můžete měnit styly i barvu a velikost písma. Vkládat obrázky. Bohužel nové šablony jsou sice jednodušší, ale nenabízejí pro běžného uživatele tolik možností. Např. Barevná paleta nejde  přizpůsobit.


Až budete psát texty, buďte struční a jasní. Lidé nemají čas číst dlouhé proslovy.

Přidejte klíčová slova jako virtuální asistent, administrativní výpomoc, sekretářka na dálku, dočasná sekretářka apod.
Klíčová slova jsou taková slova, která při hledání např. v googlu zadáváte, když něco hledáte.
Můžete napsat i celá slovní spojení jako my např. „ co musí umět virtuální asistent? “

Důležité je, uvést klíčová slova v nadpisech, i adrese url.

Budu ráda, pokud mi napíšete teď hned, jaká slova jste zadávali vy, při hledání informací o Virtuálních  asistentech do zeleného okénka v pravém dolním rohu. Je na něm Napište nám zprávu.
Nyní přemýšlejte, jaká slova či spojení byste zadávali, pokud byste hledali virtuálního asistenta?

Aby se vám lépe hledala, představte si co by asi zákazník zadal v souvislosti se službami které nabízíte.
Nebo s problémy které ON potřebuje řešit, s jeho přáními a potřebami, ale i v souvislosti s oborem podnikání, nebo výhodami, které nabízíte.
U nových šablon nevolíte velikost písma podle rozměru, ale podle toho, k čemu je text využíván.
Hlavní nadpis, podnadpis, běžný text a citace.

Jak si vytvořit parádní web úplně sám I. adresa url

Vyhledávače totiž hledají podobně jako lidé, když čtou v novinách. Nebo třeba na internetu.

Já například mám jako domovskou stránku seznam. Když se na něj podívám, první co přejedu očima jsou nadpisy. Když mě nějaký z nich zaujme, přečtu si menší text pod ním a podle toho se rozhodnu, jestli na něj kliknu a čtu dál a nebo ne. Vyhledavače to dělají stejně.

Pokud klíčová slova nenajdou, nebo jich nenajdou dostatek, nepoznají, o čem vaše stránky jsou. Říká se tomu optimalizace, nebo zkráceně SEO. O tom si podrobněji povíme jindy.

Rozmyslete si rozložení stránek. Jaké záložky použijete. Pokaždé přemýšlejte, jako návštěvník vaší stránky, který vás nezná. Stránky by mely zaujmout naprostého neználka, ale i lidi, kteří už o virtuálních asistentech slyšeli. Stránky by měly být přehledné, aby se potenciální zákazník dostal od seznámení s vámi, až k nabídce vašich služeb.

Poslední rada, kterou Vám ještě dnes dám je: Pamatujte, že lidé na stránky přicházejí kvůli sobě, ne kvůli vám. 80% textu by mělo být o tom, jak jim můžete pomoci. Jen 20% o Vás. Často vídám stránky, kde hlavní strana je O nás. Vy ale lidi nezajímáte zdaleka tolik, jako to, co jim můžete nabídnout.

Tvařte se jako zkušený Grafik. Vy na to máte :)

Ukáži vám jednu super duper vychytávku, ze které já osobně byla unešená. Jmenuje se
Adobe Capture CC a dokáže kromě jiného vytáhnout a určit barevné schéma, které je použito na vámi vybraném obrázku . Využijete ji pro váš web, Facebook i jiné sociální sítě.

Nahrajete  obrázek, který chcete použít...

tvorba webu pro laiky a virtuální asistenty

a tadááá...

Grafické práce virtuálních asistentek

Ano. Takhle jednoduché to je.
Získáte vzorky všech barev, které jsou na obrázku použity. Po tom, co kliknete na uložit, celé barevné schéma uchováte na později. Při pohybu kurzorem po jednotlivých barvách se zobrazují i jejich čísla. Ta pak stačí zadat do barevné palety např. ve Webnode (návod jak si stránky vytvořit) mezi vlastní barvy a můžete mít celé stránky v barvách titulního obrázku.

jak vybrat barevné schéma pro virtuální asistenty

webové stránky jak vytvořit

Tento nástroj využijete nejen při tvorbě webových stránek, nejrůznější infografiky, ale i třeba
obrázků na Facebook (
Jak si vymazlit Facebookovou stránku) a příspěvků i na ostatní sociální
sítě. Třeba v nástroji
Canva nebo PhotoScape.

Pokud máte nějaké dotazy - pište. Ráda je zodpovím, nebo zařadím do některého z článků.



 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.

Působila jako manažer pro projek Momster.cz, zaměřený na možnosti flexibilní práce a podnikání se zaměřením na matky s dětmi.

 

 

vlastní web

Získej vlastní WEB

který generuje množství zákazníků jaké chceš, je ...

Tento kurz tě provede všemi potřebnými kroky.