Všechno co potřebujete vědět o použití obrázků

14.11.2015 07:50

 

Obrázky. Způsob jak zaujmout, chytit za srdce.

 

Obrázky pomáhají virtuálním asistentům

 

Působí na naše emoce.

Přimějí lidit na sociálních sítích sdílet, komentovat, přečíst si článek, nebo je rovnou přimějí k nákupu. 

O tom, jak velký vliv na rozhodování lidí obrázky mají, není pochyb. Proto jsou všude. V reklamách, příspěvcích, webových stránkách.

Podle Social Bakers tvoří obrázky 93% nejzajímavějších příspěvků na Facebooku.

Při práci Virtuálních Asistentů je používáme každý den. To, kdy a jak je použijeme, může znásobit výsledný efekt naší práce, nebo jej naprosto zhatit.

 

 

Na co si dát pozor

 

 Obrázky mají vliv na to, jak dobře váš web, článek, nebo příspěvek, vyhledávače jako Seznam, nebo Google najdou,  proto jsou důležitá klíčová slova v názvech obrázků.

Tzv. Alt Tagy, (popisky obrázků které se zobrazí v případě, že má čtenář zakázáno automatické zobrazení obrázků a vidí pouze text) jsou pro vyhledavače informací, čeho se váš obrázek týká.

Pokud píšete články, je dobré použít k popisu obrázku např. nadpis článku.

 

To jaký dojem si z vašich obrázků zákazník odnáší je velmi důležité.  Vždy než nějaký obrázek použijete, zeptejte se sami sebe „ Chci, aby tenhle obrázek reprezentoval mou práci, značku, firmu? “

Je jasné, že pokud se snažíte vyjít s omezeným, nebo nulovým rozpočtem, nemáte profesionální fotografie.

 

 

 

Kde najdete velmi pěkné obrázky zdarma

 

I já sama je využívám.

 


Věnujte pozornost autorským právům

 

Rozdíly v právech k obrázkům jsou uvedeny u každé z fotobank.

Nejlepší druhy licencí pro použití obrázků z fotobank  (když pomunu ty naprosto zdarma) jsou:

 

Royalty FREE (RF)

Asi nejoblíbenější druh licence. Royalty FREE v žádném případě NEZNAMENÁ, že je použití obrázků zdarma, ale že za jednorázový pooplatek můžete využít obrázek kolikrát chcete a na pořád. To z těchto obrázků dělá finančně nejdostupnější grafický materiál pro podnikatele, kteří myslí a rozpočet.

Royalty FREE licece obsahuji omezení ohledeně množství ve kterém můžete obrázky distribuovat / reprodukovat ( tzn. využití na produktech, které budete dále distribuovat )

 

Rights Managed (RM)

Exkluzivní uživatelská práva, která touto licencí získáte, jsou přizpůsobena vašim uživatelským potřebám.

Zajístí, že budete jediným uživatelem obrázku po vybrané časové období.

Na určité časové období smíte využít obrázky k předem daným účelům, příp. v daném geografickém regionu.

 

Extended / Enhanced Licenses

Rozšiřuje práva Royalty Free licence. Tzn. že se můžete za poplatek zbavit některých omezní plynoucích z RF licence.

 

DŮLEŽITÉ!

KAŽDÁ Z FOTOBANK MÁ MOŽNOST SI LICENCE UPRAVIT DLEVLASTNÍCH PRAVIDEL. PROTO SI U JEDNOTLIVÝCH OBRÁZKŮ PRAVIDLA UŽITÍ VŽDY PEČLIVĚ PROSTUDUJTE.

 

 

Buďte v souladu s tím, co tvrdíte že jste, nebo co děláte

 

Tím mám na mysli, že když tisknete slogan, že chráníte přírodu, neměli byste ho dávat na igelitky :)

Pokud nabízíte služby lékařům, nemá smysl použít obrázky stavebních dělníků ( pokud si zrovna na cirkulárce neuříznou prst )

 

 

Když publikujete  obrázky...

nebo třeba motivační citáty, měl by každý poznat, že jsou vaše.

 

Ne jen podle loga, ale celkovým dojmem. Mrkněte na náš Facebook. Naše citáty jsou tak trochu na jedno brdo, nemyslíte? Poznáte, že jsou naše, aniž byste je četli.

 

Příspěvky VA Akademie

 

 

Obrázky jsou jedním z několika faktorů ovlivňujících rychlost načítání webových stránek.

 

S každou vteřinou, kdy se vaše stránka načítá, ztratíte téměř 7% zákazníků. Při 4 vteřinovém načítání stránky už to je 25% návštěvníků vašich stránek.* Ztratíte čtvrtinu zákazníků dřív, než jim vůbec cokoli nabídnete!

( Pozor i na flash prezentace. Ty kromě načítaní mají vliv i na spotřebu dat. A mnoho lidí přichází na vaše stránky z mobilních
zařízení.)

To, jak na tom vaše stránky jsou, si můžete ověřit na Pingdom.com. Mrkněte se zejména na stránky obsahující hodně obrázků. Jak dlouhému načítání předejít? Upravte obrázky na co nejmenší potřebnou velikost. Také zmenšete jejich rozlišení.

 

 

Nepoužívejte stejné obrázky na všech sociálních sítích.

 

 

Různé sociální sítě pracují s rozdílnými rozměry obrázků. Jednoduché nástroje k úpavě grafiky, jako např. CANVA vám umožní vytvořit obrázky ve vhodných formátech, nejen pro odlišné sociální sítě, ale např. i např. reklamu na Facebooku.

 

 

Respektujeme vaše soukromí

 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o online marketingu a sociálních médiích. Je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.