Proč virtuální asistenti krachují, aneb 3 chyby, které stojí život 98% všech neúspěšných virtuálních asistentů

12.02.2019 15:56

( A jak je proměnit ve svou největší příležitost)

 


Většina virtuálních asistentek a asistentů zkrachuje do 3 let

 

Být skvělou osobní asistentkou, nebo správcem sociálních sítí, není to samé, jako být prvotřídní virtuální asistent.

 
Znám plno asistentů s obrovským potenciálem, kteří mají jediný problém... nevědí, jak své služby dostat k zákazníkům, kteří je náležitě finančně ocení.
Jak aplikovat rady, které si přinesly z různých návodů a kurzů, ale v praxi jim nepřinesly žádný výsledek.
 
V reálu to vypadá tak, že pomalu, ale jistě finančně krvácejí na několika frontách současně... a čas utíká.
 
Pochopit, proč virtuální asistenti krachují, je snazší, když pochopíme, kde jejich selhání začalo.
 
 
 
Když děláš to, co všichni,
vyděláš to, co všichni.

 

virtuální asistenti napodobují ostatní

 

1. smrtelná chyba - Děláte to, co vidíte u jiných. V podnikání není jistější cesta, jak poslat svou firmu ke dnu, než dělat a nabízet to, co všichni ostatní.

 

Pokud jste vy ten případ, můžete být klidní. Není to vaše chyba. Nikdo vám jen zkrátka neukázal správnou cestu.

 

Když se vám na  notebooku Lenovo rozbije klávesnice…

půjdete na internet a začnete googlovat. Chcete vědět, co s tím.

Co zadáte do Googlu?

Jak opravovat věci?
Jak opravit počítač?
nebo…Jak opravit klávesnici na notebooku Lenovo?


Google vám vyhodí výsledky vyhledávání…

Jaký článek, nebo video vás zaujme?

Jak opravovat věci
Jak opravit počítač
Jak opravit klávesnici na notebooku Lenovo

 

Když budete na Facebooku

Jaký příspěvek vás zaujme?

Chlápek se zkříženýma rukama
Chlápek, který stojí vedle počítače
Chlápek, který se šroubovákem usilovně šťourá v klávesnici u notebooku?

 

 


Lidé hledají na své konkrétní problémy, konkrétní řešení


Nehledají pomoc s administrativou.

Ani nevědí, co si pod tím slovem mají představit...


Srovnáte jim papíry v kanceláři?
Složky v počítači?
Spočítáte odvod daně?
Pošlou vám smlouvy a vy je budete rovnat do šanonu?

Když nevíte KDO je váš
ideální zákazník a jaké problémy řeší,…
nemůžete ho oslovit textem
nemůžete ho zaujmout vizuálem
nemůžete mít pro něj dokonalé služby
nemůžete pro něj být to nejlepší řešení.

Totiž…


… tajemství úspěchu virtuálního asistenta není v tom, aby lidé pochopili, co jim nabízíte.
Tajemství úspěšného virtuálního asistenta je v tom,
ukázat lidem,
že rozumíte tomu, co potřebují ONI.
 
 

Protože jinak...

těžko sestavíte nabídku služeb, která bude neodolatelná. Neupoutáte je na internetu, ani na sociálních sítích. A připravíte se o konkurenční výhodu.

Nemusíte mít nutně z oboru zkušenosti, ale mělo by to být něco, co vás zajímá. Protože časem o něm
budete muset vědět všechno.

Konkrétní příklady....

Představte si, že jste majitel realitní kanceláře,... nebo malé biofarmy.

Jaká webová stránka vás zaujme?

 

virtuální asistentka webová stránka

virtuální asistentka pro realitní kanceláře

 

virtuální asistentka pro farmáře

 

 

nesprávná volba virtuálního asistenta

 

Udělejte si soukromý průzkum.

Vyhledejte v Googlu virtuální asistentky a najděte, čím se liší.

Kterou byste si vybrali vy a PROČ?

 

 

 

2. smrtelná chyba - stavějí se k podnikání, jako by to byl koníček a ne byznys

 

Každé úspěšné podnikání stojí na potřebách zákazníků, je zaměřené na výsledek a stojí na konkrétních číslech.

Amatérští virtuální asistenti krachují, protože nevědí, že kolik do svého podnikání vloží, tolik se jim vrátí.

 

Tohle se stane většině z nich:

Práce na dálku jim přijde jako skvělý nápad.
A tak začnou googlovat jak o život a sbírat rady na internetu, od lidí, které neznají.

Pak usoudí, že už vědí dost a z nahodilých rad a návodů se snaží poskládat fungující stroj.
Pečlivě naplánují, jak celý ten nápad zrealizovat.
Seženou si webovou stránku…většinou tu nejlevnější, nebo od nějakého synovce.

Zaplatí si registraci v nějakém internetovém katalogu, zaspamují pár facebookových skupin,...

zaplatí reklamu... a pak se posadí a čekají, až se jim začnou hrnout objednávky.

Hádejte, co přijde pak?
Nic.
Většina stránek je jako město duchů na divokém západě. Skoro můžete vidět koule plevelů, kutálejících se ve větru prázdnými ulicemi.

Jsou to slova na vašem webu, která prodávají. Problém je …. že jen ta správná slova.
Na webové stránce stačí změnit jediné slůvko, jediný nadpis a zisk z ní vyletí o desítky i stovky procent vzhůru.
Ale než se pustíme do hovorů o reklamách ( nenechte se mýlit, váš web sám o sobě je vaše reklama)

Říká lidem, co umíte. (Bohužel....často také to, co neumíte.)

Nejdřív se lidé musí dozvědět, že vůbec existujete a na vaši webovou stránku přijít, aby se dozvěděli, jak skvělé služby právě VY poskytujete.

A musí to být ti správní... ideální zákazníci.

Protože...

 

klienti jsou benzín pro vaše Porshe. Bez nich daleko nedojedete

 

Lidi musíte doslova čapnout za ruku a na svou webovou stránku je dovést.

  • Můžete to udělat přes sociální sítě
  • Můžete to udělat emailem
  • Můžete si pomoct facebookovou reklamou. Google Ads, nebo reklamou na Seznamu
  • Můžete to udělat pomocí vašeho blogu

Můžete to udělat všemi těmihle způsoby najednou.

Když VÍTE JAK, lidé k vám přijdou sami a vy si začnete doslova vybírat, s kým chcete pracovat a s kým ne.

Pokud to děláte jen jedním ze jmenovaných způsobů, je to jako byste mačkali jediné tlačítko na svém chytrém mobilním telefonu a divili se, že se nikam nedovoláte.

 

 

Pokud vám někdo tvrdí, že k úspěšnému podnikání stačí rozdávat vizitky na podnikatelských akcích, nebo že se máte spoléhat na portály a agentury, které si budují příjmy a jméno na vaší práci... pak vezměte nohy na ramena a začněte utíkat.

VY máte na víc !

Jako podnikatel jste naprosto schopní, zajistit si klientelu sami.

 

 

 

 

3. smrtelná chyba - Startupy pro startupy

 

Začínající virtuální asistenti, kteří jsou nejistí a nechce se jim investovat čas, energii, ani peníze do svého rozvoje, mají představu, že své služby nabídnou začínajícím firmám, které toho také moc nevědí. A tak se tak nějak nepozná, že udělají chybu, nebo že jim nepřinášejí výsledky, jaké by přinášet měli.

Každý Startup přestane být jednou Startupem.

Pravdou je, že začínající podnikatelé nejdřív investují peníze do potřebného vybavení, pracovního materiálu a základních věcí.

Pak do vlastního rozvoje a vzdělání ... a až pak, když firma vydělává, tak do dalších lidí. Byť externích, jako je virtuální asistent.

Kdo si může virtuálního asistenta dovolit dobře zaplatit, je ten, komu už firma dobře vydělává.

A ta vydělává právě proto, že její majitelé vědí, jak své zboží a služby prodat. Jak se potřebné věci dělají. Časem si všichni všimnou, že jim newslettery v prodeji nepomáhají. Že správa sociální sítě nemá o nic větší vliv na zisk firmy, než když ji spravoval jejich pubertální synovec.

Pak asistentům svěřují jen to,  o čem si myslí, že zvládnou a co je podprůměrně placené.

A nebo, ...což je pravděpodobnější, se časem obrátí na někoho jiného.

Umět získat tisíc lajků u motivačního citátu, neznamená sociální sítí zvýšit zisk.

Mít ty správné znalosti a umět je využít ve správný čas...to je tajemství úspěchu.

Nikomu nebude nikdy záležet na tom, jak dobře se vám daří, víc, než vám.

Určitě ne lidem, kteří ukusují ze stejného koláče trhu, jako vy. Vaší konkurenci.

Znalosti vám dávají moc. Moc kterou potřebujete, abyste mohli sami rozhodovat o tom, kolik si vyděláte.

 

Chtít víc a myslet na sebe není sobecké. Na tom, co si přejete, záleží.

Vy JSTE důležití.

Ale nemůžete dát ostatním to, co sami nemáte.

 

 

,,Vaše schopnost být šťastní a hlavně dávat druhým, zejména své vlastní rodině,

je omezena tím, kolik máte vy sami. "

 

Proto myslete na sebe a dělejte to, co je pro VÁS nejlepší.

 

Pamatujte...VY BUDUJETE PODNIKÁNÍ, KTERÉ VÁS BUDE ODMĚŇOVAT DLOUHODOBĚ.

Které vás má živit spolehlivě, spoustu příštích let a přinášet zisky, o kterých se jiným ani nesnilo. Ačkoli soutěží o to, ukousnout si z toho vašeho koláče, málokomu se podaří urvat si malý žďibíček.

Způsob, jakým si obhájíte to, co je vaše, začíná u toho, že se vyhnete těmto začátečnickým chybám a začnete stavět na dobrém podnikatelském plánu, krok za krokem.

Takovém, který stojí na ověřených postupech, konkrétních číslech a realizovatelných, hmatatelných výsledcích.

 

Související články:

JAK NAJÍT PRVNÍ ZÁKAZNÍKY i když nemáte žádné znalosti marketingu

7 předsudků o penězích, které jste si přinesli z dětství a které vám brání je mít

 Podrobný PROFIT PLÁN pro virtuální asistenty 

 

 

Markéta Bouhaniková virtuální asistentka

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
ZDARMA KE STAŽENÍ:
 
 
 

Slovníček pro virtuální asistenty