Proč virtuální asistenti krachují, aneb 3 chyby, které stojí život 98% všech neúspěšných virtuálních asistentů

12.02.2019 15:56

 

Většina virtuálních asistentek a asistentů zkrachuje do 3 let

 

Je snazší pochopit, proč virtuální asistenti krachují, když pochopíme, kde jejich selhání začalo.

 

Opičíte se po ostatních

 

1. smrtelná chyba - Děláte to, co vidíte u jiných. V podnikání není jistější cesta, jak poslat svou firmu ke dnu, než dělat a nabízet to, co všichni ostatní.

 

Pokud jste vy ten případ, můžete být klidní. Není to vaše chyba. Nikdo vám jen zkrátka neukázal správnou cestu.

 

 

Když se vám na vašem notebooku Lenovo rozbije klávesnice…

půjdete na internet a začnete googlovat.

 

Chcete vědět, co s tím. Co zadáte do Googlu?

Jak opravovat věci?
Jak opravit počítač?
nebo…Jak opravit klávesnici na notebooku Lenovo?

 


Google vám vyhodí výsledky vyhledávání…

Jaký článek, nebo video vás zaujme?

Jak opravovat věci
Jak opravit počítač
Jak opravit klávesnici na notebooku Lenovo

 


Když budete na Facebooku

Jaký příspěvek vás zaujme?

Chlápek se zkříženýma rukama
Chlápek, který stojí vedle počítače
Chlápek, který se šroubovákem usilovně šťourá v klávesnici u notebooku?

 

 


Lidé hledají na své konkrétní problémy, konkrétní řešení


Nehledají pomoc s administrativou.

Ani nevědí, co si pod tím slovem mají představit...


Srovnáte jim papíry v kanceláři?
Složky v počítači?
Spočítáte odvod daně?
Pošlou vám smlouvy a vy je budete rovnat do šanonu?

Když nevíte KDO je váš
ideální zákazník a jaké problémy řeší,…
nemůžete ho oslovit
nemůžete ho zaujmout
nemůžete mít pro něj dokonalé služby
nemůžete pro něj být to nejlepší řešení.

Totiž…


… tajemství úspěchu virtuálního asistenta není v tom, aby lidé pochopili, co jim nabízíte.
Tajemství úspěšného virtuálního asistenta je v tom,
ukázat lidem,
že rozumíte tomu, co potřebují ONI.
 
 

Protože jinak...
Nejste schopni vytvořit emailovou kampaň, která je osloví. Neupoutáte je na internetu, ani na sociálních sítích. A připravíte se o konkurenční výhodu.

Nemusíte mít nutně z oboru zkušenosti, ale mělo by to být něco, co vás zajímá. Protože časem o něm
budete muset vědět všechno.

Konkrétní příklady....

 

Schválně. Udělejte si soukromý průzkum.

Vyhledejte v Googlu virtuální asistentky a najděte, čím se liší. Kterou byste si vybrali vy a proč?

 

 

 

2. smrtelná chyba - Nevíte, že kolik do svého podnikání vložíte, tolik se vám vrátí

 

Tohle se stane většině z nich:

Práce na dálku jim přijde jako skvělý nápad.
A tak začnou googlovat jak o život a sbírat rady na internetu, od lidí, které neznají.

Nechají si namluvit, že když umí zacházet s tužkou a pravítkem, je z nich vlastně architekt.

Tak usoudí, že už vědí dost a z rad se snaží poskládat fungující stroj.
Pečlivě naplánují, jak celý ten nápad zrealizovat.
Pak si seženou webovou stránku…většinou tu nejlevnější, nebo od nějakého synovce.
A pak se posadí a čekají, až se jim začnou hrnout objednávky.

Hádejte, co přijde pak?
Nic.
Většina stránek je jako město duchů na divokém západě. Skoro můžete vidět koule plevelů, kutálejících se ve větru prázdnými ulicemi.

Jsou to slova na vašem webu, která prodávají. Problém je …. že jen ta správná slova.
Na webové stránce stačí změnit jediné slůvko, jediný nadpis a zisk z ní vyletí o desítky i stovky procent vzhůru.
Ale než se pustíme do hovorů o reklamách ( nenechte se mýlit, váš web sám o sobě je vaše reklama)

Říká lidem, co umíte. (Bohužel....často také to, co neumíte.)

Musíte na jeho stránky lidi nejdřív dostat, aby se dozvěděli, jak skvělé služby poskytujete. Protože...

 

klienti jsou benzín pro vaše Porshe. Bez nich daleko nedojedete

 

Lidi musíte doslova čapnout za ruku a na svou webovou stránku je dovést.

  • Můžete to udělat přes sociální sítě
  • Můžete to udělat emailem
  • Můžete si pomoct facebookovou reklamou. Google Ads, nebo reklamou na Seznamu
  • Můžete to udělat pomocí vašeho blogu

Můžete to udělat všemi těmihle způsoby najednou. Když to umíte dobře, lidé k vám přijdou sami a vy si začnete sami vybírat s kým chcete pracovat a s kým ne.

Když to totiž děláte jen jedním z těchto způsobů, je to jako byste mačkali jediné tlačítko na svém chytrém mobilním telefonu a divili se, že se nikam nedovoláte.

No...a pokud je to jediné tlačítko ještě ke všemu tak nějak nakřáplé... :(

 

 

Pokud vám někdo tvrdí, že k úspěšnému podnikání stačí rozdávat vizitky na podnikatelských akcích, nebo že se máte spoléhat na portály a agentury, které vám klienty přivedou, pak vezměte nohy na ramena a začněte utíkat.

 

 

3. smrtelná chyba - Startupy pro startupy

 

 

Ti virtuální asistenti, kteří toho moc neumí a nechce se jim investovat čas, energii, ani penize do svého rozvoje, mají představu, že své služby nabídnou začínajícím firmám, které toho také moc nevědí. A tak se tak nějak nepozná, že udělají chybu, nebo že jim nepřinášejí výsledky, jaké by přinášet měli.

Každý Startup přestane být jednou Startupem.

Pravdou je, že začínající podnikatelé nejdřív investují peníze do potřebného vybavení, pracovního materiálu a základních věcí. Pak do vlastního rozvoje a vzdělání a až pak, když firma vydělává, tak do dalších lidí. Byť externích, jako je virtuální asistent.

Kdo si může virtuálního asistenta dovolit, je ten, komu už firma vydělává. A ta vydělává právě proto, že její majitelé vědí, jak své zboží a služby prodat. Jak se potřebné věci dělají. Časem si všichni všimnou, že jim vaše newslettery v prodeji nepomáhají. Že vaše správa sociální sítě nemá o nic větší vliv na zisk firmy, než když ji spravoval pubertální synovec.

Takže,... pokud si hrajete na správce sociálních sítí, ale zisk díky nim zvýšit nedovedete, pak se víc než jednou nespletou, aby se na vás obrátili. Budou vám svěřovat jen to o čem si myslí, že zvládnete. A nebo, což je pravděpodobnější, se časem obrátí na někoho jiného.

Umět získat tisíc lajků u motivačního citátu, neznamená zvýšit zisk.

Mít ty správné znalosti a umět je využít ve správný čas...to je tajemství úspěchu.

Nikomu nebude nikdy záležet na tom, jak dobře se vám daří víc, než vám.

Znalosti vám dávají moc. Moc kterou potřebujete, abyste mohli sami rozhodovat o tom, kolik si vyděláte.

 

Chtít víc a myslet na sebe není sobecké. Na tom, co si přejete, záleží.

Vy JSTE důležití.

Ale nemůžete dát ostatním to, co sami nemáte.

 

 

,,Vaše schopnost být šťastní, milovat a hlavně dávat druhým, zejména své vlastní rodině,

je omezena tím, kolik máte vy sami. "

 

Proto myslete na sebe a dělejte to, co je pro vás nejlepší.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Markéta Bouhaniková virtuální asistentka

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.