Nejčastější fatální chyby začínajících Virtuálních Asistentů

21.11.2015 07:09

Chyby virutálních asistentů

 

Ty nejjednodušší chyby zpravidla přivodí ty největší problémy.

Nevíte, do čeho jdete.

Víte, co od takové práce chcete, ale nemáte tušení, co obnáší, ani jak se to dělá. Přesto jdete a založíte si živnost, jako tisíce lidí před vámi.

Nacpete peníze do webových stránek, do právníka, do alkoholu, který je třeba, aby sousedovi který v lakýrnictví podniká už 15 let rozvázal jazyk, a svěřil vám své tajemství, jak v podnikání přijít k penězům.

Přečtete desítky článků o podnikání, projdete stovky blogů, strávíte měsíce u webinářů.

A čekáte. Čekáte až se ozve někdo, kdo vám bude mávat peněženkou před nosem a bude vám chtít nacpat své pracně vydělané peníze do kapes.

Tak takhle to NEFUNGUJE. Tečka.

I když je tato práce často tak prezentována ( a to mě dost štve ), takhle snadné to není. To vám potvrdí každý, kdo tomu uvěřil a zkusil to ( a teď ho to štve taky ).

Kdyby bylo, dělal by ji úspěšně kdekdo. Každý by měl zástupy klientů a nevěděl, kam dřív skočit.

Teď možná namítnete, že přepisování textů není žádná věda. Nebo organizování schůzek. Nebo chatování.

A já odpovím, že není.

Co opravdová věda je... takové služby prodat.

 

A tady býva nejčastější kámen úrazu.

Proto jsem shrnula nejdůležitější chyby a tipy na to, jak jim předejít příp. jak je napravit.

 

Neudělali jste si potřebný průzkum.

Vlastně nevíte, co zákazníci chtějí a střílíte na slepo. Soustřeďte se na to, po čem je největší poptávka.  Důležité je si uvědomit, že úspěch záleží na tom, zda správně vystihnete, co zákazníci potřebují. A také, jak jim to nejlépe nabídnout. Důležité je, poznat dobře své ideální zákazníky.

Začněte se službymi o které je největší zájem, pak se posuňte k těm doplňkovým. Rozvíjejte ty s největším potenciálem a vždy myslete o krok napřed.

 

Mistr světa amoleta.

Někteří začátečníci, zejména  ti s dlouholetou praxí z kanceláře, mají sklony přeceňovat své znalosti a zkušenosti. Praxe v administrativě je výhoda, ale neznamená zdaleka všechno.

 

Jak budu vypadat.

Bohužel, až moc často se zabýváme představou, co si budou myslet a říkat ostatní. Jak budeme vypadat, když nám něco nevyjde. (Ostatně, to je věc, která nám často brání v uskutečňování našich snů a cílů obecně :( Zapomeňte na ostatní. Soustřeďte se jen na to, co děláte. Už teď, právě proto, že čtete tento článek a protože na svých cílech pracujete,  jste daleko před nimi.

 

Nepřeceňujte své síly.

Někdy vidina vysokého výdělku zatemní úsudek. Nenabírejte si víc práce, než můžete zvládnout.

Začněte pomalu ať nabydete jistoty a získáte cvik.

Plánujte si rozvrh. Předejdete tím opožděnému plnění úkolů a ztrátě klientů.

 

Děláte všechno. 

Na začátku má člověk hodně času a málo peněz. Časem se karta obrátí a vy začnete vydělávat.  Nedělajte všechno. Začněte delegovat činnosti, které vás zdržují od rozvíjení firmy. Stejně jako to dělají vaši klienti. Soustřeďte se na to, co vám přináší nejvyšší zisk a rozvíjí vaši firmu.
Najměte si někoho zvenčí, abyste mohli delegovat časově náročné úkoly.

 

Odpracovaný čas měříte od oka.

Měřte kolik času vám jednotlivé úkoly zaberou. Nejen, že budete mít lepší přehled, ale pomůže vám to při plánování i při naceňování například balíčků služeb apod. Využijte k tomu třeba myhours.com

 

Chcete mít všechno dokonalé.

Nikdo není nikdy dokonalý. Vylepšujte za pochodu. Nečekejte, až budet mít vychytanou každou mouchu. Nebo vás konkurence předběhne. Začněte, otestujte, vylepšete a začněte znovu.

 

Špatně nastavené ceny služeb.

Představa, že nejste dostatečně kvalifikovaní vede k tomu, že se mnoho lidí snaží nasadit co nejnižší ceny. Pokud máte solidní základy, není k tomu důvod. Někteří na druhou stranu mají tendence se přeceňovat. Cenu nasazujte úměrně svým znalostem a schopnostem. S tím, jak vaše zkušenosti porostou, budete ji moci ještě zvýšit.

 

Podcenění vlastní propagace

Nikdy nemůžete vést úspěšné podnikání, bez nějaké formy propagace. Můžete využít sociální sítě, SEO, email, networking i offline marketing. Marketing není jen reklama, i když si to spousta lidí myslí.
Nepodceňujte  komunikaci, jak s vnějším světem, tak uvnitř vaší organizace. ( pokud vedete např. agenturu) Jestliže někde vázne, všechno ostatní nemůže fungovat na 100%. Soustřeďte se na zásadní věci.

 

Finance.

Počítejte s tím, že každý začátek něco stojí. Jde to i s minimálními náklady, ale úplně zadarmo to nepůjde. Platí jednoduché pravidlo. Čím déle vám trvá rozjezd vaší firmy, tím více peněz vás to bude stát.

Nemíchejte osobní a firemní finance. Nemrskejte faktury jen tak nazdařbůh. Využijte jednoduchý účetní software jako je třeba Fakturoid který je do 5-ti klientů zdarma, nebo i Doklad, který má i prima aplikaci do mobilu.

 

Určete si priority.

Nepatlejte se v maličkostech. Budu dělat tohle, nebo tamto? Mám mít takové logo, nebo makové. Vyberte jednu věc a když nebude fungovat, změňte ji.

Pokud se těmto chybám vyhnete, budete nejen vydělávat peníze, ale zcela jistě budete i vyrovnanější a spokojenější.

Zajímal by tenhle článek i tvé přátele? Neváhej ho sdílet, třeba na Facebooku :D

                                                                                                                                              

Získej přístup do Atlantidy!

ZDARMA rady, tipy i návody přímo do tvé e-mailové schránky.

PŘIDEJ SE.