Naučte své klienty platit včas

06.11.2016 09:02

Naučte své klienty platit včas za služby virtuálních asistentů

 

 

V každém autobuse se najde potížista.

Ačkoli mám se svými zákazníky většinou dobré zkušenosti, může se stát, že narazíte na takového, který se k placení za vaše služby včas nebude dvakrát mít.

 

Ne vždy to musí nezbytně znamenat nesolidnost klienta. U některých je to zkrátka hloupým zvykem, nebo špatnou organizací vlastní práce.

 

Všem svým žákům doporučuji, nechat si platit předem. Je ale jasné, že než nasbíráte potřebné zkušenosti a vybudujete si takové jméno, že vám klienti budou plně důvěřovat, budete jim chtít vyjít trochu vstříc.

 

V tomto článku vám přiblížím pár tipů, jak pozdnímu placení předejít.

 

 

Měli byste trvat na předem stanovené částce, která je zaplacena dřív, než s prací vůbec začnete.

Smlouva by měla stručně a jasně stanovovat všechny platební podmínky, aby bylo klientovi KŘIŠŤÁLOVĚ JASNÉ kdy a jak vám má platby poukazovat.

 

  • Jaké jsou ceny za vaše služby
  • Kdy je třeba částku uhradit

Zcela jistě zahrňte zálohu na vaše služby již do cenové nabídky.

 

Pochvala funguje lépe, než pohlavek.

Nabídněte slevu, nebo jiné výhody za včasné placení.  Dejte klientům jasně najevo, že si vážíte toho, že platí včas. Pozitivní motivace funguje při dlouhodobém budování vztahů lépe, než výhružky.

 

Účtujte si za pozdní platby. Zahrňte tento bod do svých smluv. Doporučuji jako krajní východisko. Zcela určitě se svými klienty nekomunikujte ve zlém. Mile je upozorněte na tuto sankci a oboustranně se jí snažte předejít.

Chronických potížistů se slušně zbavte.

 

Pokud vaše služby využadují platby třetím stranám, např. tisk, kopírování, kurýr atp.  je třeba, aby byly účtovány přímo klintům. Od vás aby klienti dostávali účet, pokud možno, pouze za vaše služby.

 

Jak si klienty prověřit před první spoluprácí, jsem zmiňovala v jednom ze starších článků.

 

Přijímejte co nejširší škálu plateb, jako je platební karta či bankovní převod. Můžete zvážit i PayPal, ale na můj vkus je tato služba zbytečně drahá.

Možnost platit za služby kartou, usnadňuje a urachluje celý proces. Doporučuji platební bránu, jako je GoPay.

 

Propojte své platby s účetním systémem, abyste měli okamžitý přehled o platbách. Většina online účetních systémů již umí párovat platby s vaší bankou.

 

Používání těchto tipů vám pomůže nejen chránit sebe před pozdním placením, ale také budovat dlouhodobě dobré vztahy se svými klienty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.