Jakou si nastavit cenu svých služeb virtuálního asistenta a jak to udělat, abyste ji mohli zvýšit vysoko nad běžný průměr

05.03.2017 12:28

 

 

 

,,Když v podnikání nevyděláváte peníze, které pokryjí váš rozpočet,

není to práce, ale koníček."

 



Je fér říct, že průměrní virtuální asistenti mají často potíže s tím, se uživit.

...TO VY BÝT NECHCETE!

 

Průměrný virtuální asistent vydělává 130,- korun na hodinu, což znamená, že potřebují několik klientů zároveň, aby sebe a svou rodinu uživili. Také spoustu času, aby potřebný počet klientů získali.

Protože, když odečtete náklady,... moc jim toho nezbyde.
Data z průzkumů tento smutný fakt jen potvrzují.


Ale ...účty platit musíme. A tak občas berete i méně zajímavé projekty.

Občas jdou získat na portálech a v agenturách, kde se takové zakázky zdánlivě snadno hledají.

To je problém s portály jako Easytask, Jáudělám a nejrůznějšími zprostředkovateli.

Peníze většinou nestojí za NIC..

Přesvědčte se sami...

Smutný pohled.

 

 

tvorba ceny služeb virtuální asistentky

 

 

80,-Kč na hodinu? To jako vážně?
Když odečtete náklady...

Faktem je, že na takových místech své vysněné klienty nenajdete.
Zkuste se přesvědčit sami. Zaregistrujte se tam...

Jak často se vám ozve klient?

Kolik takových klientů musíte každý měsíc získat, abyste se uživili?

Takoví klienti mají (ne)jedno společné...

Smlouvají o každou korunu

Žadoní o služby zdarma navíc.

Volají i mimo pracovní dobu.

Jednají s vámi, jako s levnou a podřadnou pracovní silou.

Zasílají urážlivé emaily, když není po jejich.

Proto to není ta správná cesta. Nechtějte být hodinový asistent.

 

 

virtuální asistentka cenotvorba

 

JAK STANOVIT CENU TOHO, CO NENÍ VIDĚT?

 

Jakou cenu si mám jako virtuální asistentka / asistent za své služby naúčtovat?

Není tohle moc?...Nebo málo?

V tomto článku si ukážeme, proč někdo tráví nad bídně placenými úkoly celé týdny, když někdo jiný vydělá mnohem víc, za pár hodin.

 

Z vlastní zkušenosti vím, že zejména v začátcích, může být oceňování vlastní práce velkou výzvou. Dobře zvolená cena služeb se přímo podílí na celkovém úspěchu vaší firmy.

Ale ...službu není vidět. Na tu si nesáhnete, jako třeba na lněný ubrus s ruční výšivkou. U spousty služeb,  nemáte žádný materiál, který spotřebujete, nitě, látky které rozstříháte, odstřižky, které nevyužijete. Jak tedy stanovit cenu něčeho, co nevidíte?

 

 

 

Takže... jak můžete, jako virtuální asistentka, vydělávat víc, a jak vytvořit cenu služeb...
 

 

 

VE SKUTEČNOSTI VÁS NIKDO NEPLATÍ ZA HODINU PRÁCE, NEBO ZA ÚKOL.

PLATÍ VÁS ZA VÝSLEDEK, KTERÝ MU PŘINÁŠÍTE!

 

 

Ještě se NEstalo, že by se majitel firmy vzbudil a řekl si...

 

,,Dnes si zaplatím hodinu práce virtuální asistentky. " nebo ,,dnes si nechám od někoho udělat web ve Wordpressu."

 
 

Ale VŽDYCKY si řekne něco jako...

Dnes si musím najít někoho, kdo mi dokáže udělat web, který získá víc zákazníků, nebo...

kdo umí spravovat Facebook tak, aby mi přiváděl nové klienty,

napsat emailovou sérii, která mi zvýší zisk,

někoho...kdo se mi mrkne na web a řekne, co otestovat a možná zlepšit,

kdo bude komunikovat se zákazníky na chatu a mailu tak, že mi do 3 měsíců zvedne obrat alespoň o 12%.

To je HODNOTA, za kterou lidé platí.

 

Oficiální definice:

 

„Hodnota je součet vašich dovedností, zkušeností, znalostí a aktivit. “

Zní to hrozně, ale za chvilku to vysvětlím přesněji :)

 

V první řadě je třeba říct, že hodnota se nezvyšuje tvrzením, že jste nejlepší, nebo že něco děláte 20 let.

Je třeba UKÁZAT skutečnou hodnotu, kterou klient díky vašim dovednostem a zkušenostem získá.

 

On totiž platí za rozdíl mezi vaším řešením a těmi ostatními.

 

 

 

Mě také lidé neplatí 18.000,- za 28 emailů, protože nemají co číst,...ale za změnu, které díky nim dosáhnou.

 

JE SNADNÉ UKÁZAT PROČ...

 

Tohle je marketingová agentura a její tým specialistů, kteří tvoří kampaně pro firmy jako Moneta , Aukro, RegioJet, Mall. cz. NOTINO a další. Zkrátka... jsou sakra dobří :)

 

MARKETING

 

 

a tohle je VA Akademie a její tým specialistů...

 

MARKÉTA BOUHANIKOVÁ VIRTUÁLNÍ ASISTENTKA

 

Toto je porovnání výsledků účinnosti našich vlastních webových stránek, sociálních sítí i emailových kampaní

 

 

 

 

PROTO si mohu při marketingové konzultaci firem účtovat 4.000,-/hod.

 

Neříkám to, abych na vás dělala dojem, ale abyste viděli, co jeden člověk může dokázat.

že JE to možné.

A když můžu já, tak Vy také.

 

Naučím vás to.

 

I VY můžete BÝT PLACENÍ ZA VÝSLEDKY, ZMĚNU A DOVEDNOSTI, ne za čas, který prací strávíte.

 

 

 

 

 

,,Pokud umíte vyřešit problém, který lidi pálí,

CENA pro ně přestane být překážkou"

 

Umíte zvýšit firmě příjmy o 100.000,- každý měsíc, jen díky správě fb stránky?

Pak pro ni není překážkou zaplatit vám 40.000,- Kč.... Pořád je na tom totiž o 60.000,- lépe, než když by vás neměla.

Už nikdo neřeší, jestli vám to  zabere jen 10 hodin v měsíci, nebo jestli máte 3 podobné klienty.

ZAJÍMÁ JI JEN TO, JESTLI PŘINÁŠÍTE TO, CO POTŘEBUJÍ.

 

Dokážete napsat sérii 6 emailů, která vydělává opakovaně každý měsíc 250.000,- Kč?

Kdo by váhal vám za těch 6 emailů zaplatit 200.000,-Kč naráz? 

 

Jak se na trhu od začátku uvedete, je jen na vás.

,,Když o Vás lidé stojí, najdou způsob, jak si vás ,,dovolit."

Když víte, co děláte, je to snadné.

Když ne...  no, vždycky můžete být ta druhá varianta...

 

 

 virtuální asistentka cena

 

 

 

 

 

JAK SPOČÍTAT HODNOTU SLUŽBY - VZOREC

 


Už jsem naznačila, že nejsem fanouškem účtování hodinových odměn. Z mnoha důvodů.

 

 

  • První z nich ...nemyslím si, že je vůči klientovi fér. Funguje totiž na proncipu: Čím déle vám trvá dosáhnout cíle, tím déle a víc klient platí.

 

  • Druhý důvod... den má jen 24 hodin. Víc si zkrátka denně nenaúčtujete.

 

  • Třetí důvod... nikdo se nestane virtuálním asistentem proto, aby trávil prací co nejvíc času. Ale naopak.

 



Proto nejlepší způsob, jak na cenotvorbu služeb je, když si účtujete cenu podle HODNOTY své služby.

 

Tehdy totiž NEMĚNÍTE ČAS ZA PENÍZE. 

 

VZOREC VÝPOČTU HODNOTOVÉ CENY SLUŽEB

 

 

ZTRÁTY + ZISK - PŘEKÁŽKA = HODNOTOVÁ CENA VAŠÍ SLUŽBY

 

 

 

 

Stáhni si ZDARMA tahák ke stanovení ZÁKLADNÍ HODNOTY

 

Vysvětlivky:

 

ZTRÁTY .... tj. kolik klienty stojí, nedosažení výsledku o který usilují a který vy jim můžete přinést

A to nejen finančně, ale i emočně.

 

Uvedu PŘÍKLAD...

 

nedávno v důsledku koronakrize spousta restaurací zkrachovala. Většina těch, které zůstaly, se potýká s finančními problémy.

Pak jsou ale i takové, které prosperují. Buď jsou to případy jako Restaurace Na Pašince v Kutné Hoře, kde jim úprava prodejní strategie nejen zachránila ( firemní) život, ale dokonce zvedla zisk z jednoho zákazníka. Stejně jako další, kteří přizpůsobili způsob prodeje a objednávek a směrovali je na sociální sítě a web. Řada z nich se zaměřila na vlastní eshop s polotovary a doplňkovými produkty ( např. vína), který buď již měla, nebo jej zavedla.

 

Jaká je ale ZTRÁTA restauratéra, který nic takového neudělal?

Který neměl nikoho, kdo by prodej do online světa přesunul? Nebo, ...komu připadal marketér za 40.000,- drahý?


KOLIK ho absence zákazníků a tudíž tržeb stála každý měsíc?

 

Kolik peněz celkově?

 

Co ho to stálo emocionálně? Tzn. jak se celou tu dobu cítil?

Jak vypadala rodinná pohoda u něj doma?

 

Jsou i tací, kteří byli nuceni vyhledat odbornou pomoc v podobě psychologické podpory, která také není levná.

Někdo možná investoval do jiných řešení, která ale nepomohla.

 

 

Co to znamená pro jeho budoucnost?

Co si asi říká dnes, když se ohlédne zpět?

 


To všechno se do ZTRÁT započítá.

 

 

V tomto konkrétním případě... i když je cena experta na soc sítě, nebo eshopy, který podobných zisků dokáže co nejrychleji dosáhnout, extra vysoká, neúčtuje si milion za měsíc, který jinak restauraci stojí, takový problém nevyřešit.

 

 

 

 

ZISK ... tj. jaký je váš cíl měsíčního příjmu ( např. chcete vydělávat 80.000,- měsíčně, pak potřebujete 4 klienty s dvacetitisícovým projektem, nebo dva se čtyřicetitisícovým)

Čtyři klienti není nijak vysoké číslo, aby se nedali získat. To je proveditelné.

Zvlášť, když nabízíte službu, která umí změnit klientovo podnikání ( nebo život ;), pak si neúčtujete nijak závratnou sumu.  Protože to je to, co dobrá služba virtuálního asistenta přináší.

 

Přináší ZMĚNU.

 

VÝSLEDEK A ZMĚNA...to je to, za co vás lidé platí. To tvoří základ hodnoty služby.

 

Lidé neplatí za čas, po který se prací virtuálního asistenta živíte, za počet příspěvků, který sdílíte, ani za to, kolik emailů pošlete.

Lidé vás platí za výsledky a za změnu, kterou díky svým dovednostem, nebo léty nasbíraným zkušenostem dokážete přinést.

Za to, KAM je dokážete za pár dní, nebo měsíců dostat.

 

 

 

PŘEKÁŽKA...

Podívejte se, kolik ( a jaké) jsou firmy ochotné platit za řešení svého problému konkurenci a srovnejte své řešení s tím jejich.

Překážka je rozdíl mezi vaší cenou a jejich.



 

Samozřejmě,... pokud vaše služba nepřináší to, co by měla, nebo pokud nejste schopni zaručit časový horzont, ani výsledek,  pak je i 20,-Kč týdně moc vysoká cena.

 

Pokud jste nejlepší, pak není problém účtovat si tolik, za kolik stojíte.

 

Když jsou lidé skutečně připravení investovat do svého podnikání, přestože se jedná o pro ně vysokou částku, není pro ně problém, udělat to pro výsledek, který přinášíte.

 

Je to WIN - WIN situace pro obě strany.

 

Klient dosáhne toho o co usiluje, ... výsledku který jim slibujete a vy kromě peněz a spokojeného klienta i čísla, se kterými se můžete pochlubit.

 

Můžete je pak ukázat dalším lidem, abyste mohli říct... podívejte, tohle umím, kdykoli je třeba ... jsem nejlepší a proto stojím za každou korunu. To k vám přivede víc úžasných klientů... právě takových, o které stojíte.

Navíc, si díky vyšším ziskům můžete dovolit investovat do nástrojů, které si vaše konkurence nemůže dovolit. Nejen že tím získáte další konkurenční výhodu, ale hlavně vám ušetří více práce a dosáhnete ještě lepších výsledků.

 

 

JAK SPOČÍTAT CENU SLUŽBY - VZOREC

 

 

 

 

HODNOTOVÁ CENA SLUŽBY + NÁKLADY = KONEČNÁ CENA SLUŽBY

 

 

 

 

 

 

Pro začátek si vezměte k ruce kus papíru a tužku...

 

 

Komu matematika nedělá dobře, (tak jako mně), také něco na obalení nervů. Třeba domácí punčák. Tam kombinace cukru a alkoholu udělá své :)

 

 

Nejprve si sepište pár čísel. Je jasné, že něco bude přibližný odhad, ale to vůbec nevadí.

 

 

 

 

Cenotvorba

 

 

 

 

1. krok je jasný :)

 

U stanovení cen je třeba vycházet z běžných nákladů na vaše služby ( v tomto případě za měsíc), jako jsou :

 

  • kancelářské potřeby
  • energie,
  • software a placené nástroje
  • nájemné ( pokud využíváte např. coworkové centrum)
  • poplatky a daně (protože... jesltiže nabízíte své služby opakovaně MUSÍTE mít živnostenský list - jste podnikatel)
  • poštovné
  • pojištění
  • internet
  • telefon

 

  • případné náklady na offline propagaci ( letáky, vizitky, atd)
  • rezerva na slevy, propagaci, odměny affiliate partnerům, pokud plánujete partnerský program
 
 
Ceny za všechny běžné náklady jako jsou energie, internet, telefon atd. sečtěte.
 
Pokud pracujete z domova, můžete své firmě pronajmout, část bytu jako pracovní prostory. ( Vyplatí se zejména, když bydlíte ve vlastním bytě, nebo domě) Tento nájem si můžete odečíst od nákladů.
 
!!! DŮLEŽITÉ! Na co se často zapomíná a co později způsobuje problémy...
 
Přičtěte rezervu na plánovanou propagaci a příp. slevy!
 
Tzn. Jestli plánujete poskytovat např. slevu za věrnost, nebo nárazové akce, kdy bude možné získat slevu na vaše služby, je třeba počítat s finanční rezervou v cenách od samého začátku.
 
To samé platí o propagaci. Plánujete časem ( byť v budoucnu) využít nějakou formu placené propagace...na Facebooku, Googlu, Seznamu atd. Je potřeba počítat i s tímto výdajem.
 
Plánujete zavést nějakou formu partnerského programu? Pokud jste o affiliate marketingu zatím neuvažovali, určitě začněte. Dokáže zvýšit tržby o 10 - 60% !!! Proto ho využívají i firmy se zvučnými jmény, jako je Mall.cz, nebo Alza. Co se ale moc neví... a to bude vaše jedna z vašich výhod,... že funguje nejen pro e-shopy, ale možná ještě lépe, při prodeji služeb.

Pokud hodláte odměňovat své partnery za přivedení nových zákazníků, je třeba s touto odměnou v cenách počítat. Ať už je hodláte odměňovat formou finančních odměn, nebo svými službami.
(Btw. skvělý nástroj pro správu partnerského programu je český Affilbox, jehož autorem je odborník na  affiliate a zákaznickou podporu, sympatický kolega marketér Mario Roženský :)

 

Nezapomeňte zahrnout rezervu pro další výdaje, vyplývající z vaší SWOT analýzy. Abyste měli dostatek financí na přicházejcí obchodní příležitosti a případné hrozby, protože... od toho přeci peníze jsou. Aby řešily problémy, které nás nedělají šťastnými :)

 

 

Od pravidelných nákladů je třeba se odrazit. Pro lenochy :)....užitečnou kalkulačku najdete TADY

na stránkách další mé marketingové kolegyně, tentokrát odbornice na cenotvorbu Magdaleny Čevelové.

 

 

 

 

S tím, jak se zvyšují vaše zkušenosti a dovednosti, stoupá i HODNOTA vašich služeb.

TA pro potenciálního klienta většinou znamená zásadní rozdíl mezi vámi a ostatními.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. krok:

 

Nyní je třeba se zaměřit na vaši představu o tom, kolik si musíte (ne chcete) vydělat, abyste si zajistili dostatek financí k zajištění základních potřeb. Abyste pokryli své běžné výdaje. Bydlení, jídlo, ošacení atd.

 

Nyní v součtu získáte minimální částku, za kterou můžete pracovat (měsíční).

 

 

 

 

 

3.krok

 

Dalším krokem je, stanovení cíle, kterého chcete dosáhnout.

 

Kolik byste si chtěli vydělat?

 

Je jasné, že řada z vás řekne co nejvíc, ale zkuste si stanovit konkrétní, reálné ceny, které byste si představovali. Kolik by měl být čistý zisk, abyste byli maximálně spokojeni? Abyste si mohli dovolit všechno to, po čem tak tak dlouho toužíte.

Chodit do lepších restaurací, nebo na masáže. Wellness víkendy.  Hezké šaty. Boty. Auto. Dům. Pěknou dovolenou. Otevřené letenky z místa na místo.

 

 

 

 

 

4. krok

 

 

Rozhodněte se, kolik času jste ochotni práci věnovat. ( Počet hodin za měsíc)

 

Záleží, jestli...

chcete pracovat jako dřív? Alespoň 8 hodin denně?

Nebo jen 4?

Chcete pracovat 7 dní v týdnu, nebo 3?

 

 

 

Minimální měsíční částku ( tu z bodu 3) a ideální částku, vydělte počtem hodin.

 

Po vydělení minimální částky získáte nejnižší cenu.

Po vydělení ideální částky získáte cenu, ke které směřujete.

 

A ani tato cena nemusí být ještě konečná. Ale to si povíme za chvilku.

 

( I když budete nabízet úkolovou sazbu, pro začátek je třeba vědět tyto částky alespoň orientačně. Až budete stanovovat cenu za jednotlivé úkoly, nebo sestavovat ba líč ky služeb, které se lépe prodávají, stejně se orientujete podle času, které vám tyto úkoly zaberou))

 

 

 

 

 

5. krok

 

Pokud jste si stanovili ideální částku, na kterou se chcete dostat, je třeba nabídnout takovou službu , za kterou bude klient ochoten tuto cenu zaplatit.

 

Neznamená to, že musíte nabízet zázraky na počkání. Musíte najít způsob, jak zvýšit hodnotu toho, co nabízíte. Byť je to třeba jen přepis textu.

 

 

 

 

 

,, KAŽDÁ FIRMA CHCE ZA SVÉ PENÍZE, POKUD MOŽNO, TO NEJLEPŠÍ"

 

 

 

 

JAK ZVÝŠIT HODNOTU SLUŽBY A JAK JI KOMUNIKOVAT

 

 

 

Už jsme si řekli, že...

 

kolik si vydělá virtuální asistentka

 

 

 

 

 

Teď se vás zeptám...

 

Když byste měli zaplatit jednu korunu a mohli si za ní vzít jednu z těchto věcí, která by to byla?

 

Obě jsou z papíru a na obou jsou čísla.

 

 

 

Hodnota a cena práce virtuální asistentky

 

 

Tipnu si, že byste si vybrali diář.

 

Je koruna částka, kterou byste byli ochotni zaplatit?

Dali byste i víc? Kolik?

2,- Kč?  100,- Kč?

 

 

Ale... co když vám řeknu, že na útržku papíru jsou zítřejší výherní čísla Sazky. Která na 100% vyjdou.

Hlavní výhra je 15. 382 198,-

 

Změnili byste názor? Vybrali byste si diář i teď?

Kolik byste byli za ušmudlaný lístek ochotni zaplatit?

 

 

Odhadnete, co se právě stalo za kouzlo?

 

Útržek papíru právě před vašima očima změnil díky komunikaci svou HODNOTU. A tím také váš názor na výběr.

 

 

 

 

 

 

 

To, co zvyšuje hodnotu vašich služeb, je také to,

co ovlivňuje rozhodování potenciálních zákazníků o tom,

jestli se rozhodnou pro vás, nebo dají přednost konkurenci

 

 

 

 

 

 

 

JAK NA PŘIDANOU HODNOTU



 

Teď už je vám jasné, PROČ...

má konzultace u primáře chirurgie mnohem vyšší hodnotu, než u mastičkáře.

Hodiny klavíru u klavírního mistra mají větší hodnotu, než u učitelky v lidušce.

 

 

Zvýšit hodnotu můžete i dalšími způsoby.

 

Nejdříve uvedu jeden učebnicový příklad....

 

...zásilkový obchod Alza.cz. Ten jistě znáte. I reklamu z televize.

 

Nejrychlejší doručení, podpora 24 hodin denně, bezproblémová reklamace zboží, možnost vyzvednutí v Alza Boxech atd.

 

 

Jejich zboží je stejné, jako všude jinde.

Zdaleka není nejlevnější na internetu.

 

Ale jistota, že vám vymění zboží bez jakýchkoliv komplikací i všechny ostatní jmenované výhody, zvyšují v očích zákazníka hodnotu zboží.

A proto za ně o nějakou korunu navíc rád připlatí.

 

 

 

 

HODNOTA ZVYŠUJE CENU VAŠICH SLUŽEB, ALE JE TAKÉ VAŠÍ KONKURENČNÍ VÝHODOU

 

 

 

 

Není třeba řídit se cenami konkurence a být co nejlevnější. 

 

 

 

Jak na to...

 

 

 

 

 

ZPŮSOBY, JAK ZVÝŠIT ZÁKLADNÍ HODNOTU  A TUDÍŽ I CENU VAŠICH SLUŽEB VIRTUÁLNÍ ASISTENTKY / ASISTENTA

 

 

 

 

Co má na cenu, kterou je zákazník ochoten za vaše služby zaplatit, zásadní vliv:

 

 

  • Vzdělání v daném oboru ( když jdete k lékaři, např. zubaři, zaplatíte za ošetření zaníceného zubu víc, než když vám ho vytrhne kovář)
  • Míra vašich zkušeností v oboru ( pokud oboru rozumíte do hloubky, mají vaše služby pro firmy v oboru vyšší hodnotu)
  • Výsledky, kterých jste prokazatelně schopni dosáhnout  ( umíte získat 1000 lajků u motivačního citátu na fb stránce stejně, jako každý, nebo díky ní dokážete zvýšit zisk o 20%?)
  • Délka praxe v oboru
  • Certifikáty
  • Získaná ocenění
  • Lepší kombinace služeb, které jsou pro vaše klienty dokonalým řešením jejich problému
  • Jména vašich klientů
  • Jejich doporučení
  • Samozřejmě kvalita odvedené práce
  • Vaše dobré jméno ( brand )

 

Co ještě?

Může to být :

 

 

  • Větší rychlost s jakou jste schopni služby poskytnout
  • Vhodnější nástroje se kterými pracujete
  • Snazší dostupnost ( jak snadné je, si vaše služby objednat)
  • Jak snadno lze vaše služby zaplatit
  • Flexibilita
  • Snazší spolupráce, či komunikace s vámi (nové technologie)
  • Škála služeb, kterou nabízíte
  • Množství nástrojů se kterými umíte pracovat
  • Znalosti které máte
  • Poskládání lákavých balíčků buď z různých služeb a benefitů, které mají vyšší hodnotu nežli samotná služba, nebo s různou dobou ( měsíc služeb bude levnější, nežli týden apod.)
  • Různé úrovně poskytování služeb, podle četnosti jejich využívání
  • Stejně tak mohou být klienti za využívání vašich služeb odměňováni
  • Sofistikovanější úroveň služeb ( díky znalosti práce s vhodnými nástroji)
  • Služby zákazníkům

 

 

Co dalšího zvyšuje hodnotu a CENU vašich služeb...

 

 

 

 

 

Zásadní vliv na ceny služeb mají jejich konkrétní přínosy, které jejich využíváním klienti získají.

 

 

 

 

Pokud klientovi ušetříte hodinu práce denně tím, že mu zorganizujete emaily...má pro něj hodina vašich služeb jistou hodnotu.

Pokud jste schopni zdvojnásobit zisk jeho firmy, bude v jeho očích hodnota hodiny vaší služby několikanásobně vyšší.

 

 

 

 

Kolik byste by byli VY ochotni zaplatit člověku, který vám hodinu opravuje chyby v textech?

A kolik... když vám za hodinu získá 2 klienty?

 

 

 

 

To je důvodem, proč např. za přepisy textů, které děláte celý den, je ochoten zaplatit jen pár korun,

zatímco za kvalitní správu facebookové stránky, díky které firmě umíte přivést nové zákazníky, zaplatí desetkrát víc i když vám zabere mnohem méně času.

 

Proto u stanovení cen vždycky záleží na jednotlivých činnostech, které ceníte. A hlavně na tom, aby tyto rozdíly chápal i klient.

 

 

 

 

 

S cenou služeb lze dál pracovat, jak potřebujete.

Směrem nahoru, ale i dolů

 

 

 

 

Pokud vám minimální částka vyšla např 300,- /hod, je možné účtovat si 200,-/hod, jestliže se současně věnujete dvěma menším klientům zároveň a účtujete si služby úkolově. Nebo celé balíčky služeb.

 

Pokud si účtujete hodinovou sazbu, tak to udělat nemůžete. Protože nemůžete za den vyfakturovat víc, než kolik má. Navíc sami sebe trestáte za to, že jste šikovní a rychlejší, než nemotorná konkurentka.

A proč byste měli vydělat míň, jen proto, že to s čím ona se patlá hodinu, za vás zvládne některý z nástrojů, aniž byste se vy museli dotknout klávesnice?

 

 

 

 

Jak stanovit cenu služeb virtuální asistentky

 

 

 

 

 

Když účtujete úkoly, tak úkol je úkol a nezáleží, jestli ho děláte  pro 1, nebo 4 klienty naráz. Což u některých projektů lze. Zvlášť když víte, jaké nástroje použít.

 

 

 

Výsledná částka, kterou vyděláte, je vyšší, než jste počítali a přitom jste schopni nabídnout klientovi mnohem nižší cenu, než ostatní.

 

Základ je, odhadnout, jak dlouho vám přibližně úkoly zaberou.

 

 

 

 

 

Jako virtuální asistentka můžete stanovit také individuální cenovou nabídku, která se můžete přizpůsobit velikosti/úspěšnosti firem

 

 

Jinou cenu můžete stanovit za správu sociální sítě např. budete-li pracovat pro firmu OP Prostějov a jinou pro začínající krejčovský salon, který nikdo nezná.

 

 

 

Někdy se stává, že klientská firma využívá svůj interní zakázkový software, nebo jiné nástroje, které si nechala vyrobit.

Může to být účetní systém, nástroje na správu úkolů atp.

Když bude třeba, abyste se s ním naučili zacházet, je dobré naúčtovat si i čas strávený učením.

 

 

 

 

 

 

Hodinová, nebo úkolová sazba?

 

 

 

Možností je v tomto případě několik.

 

Pokud si účtujete hodinovou sazbu, máte strop. Protože den má jen 24 hodin.

Stejně, jako když si účtujete např. normostrany... a vaše služba je přepis textu, pak jediná cesta jak cenu zvýšit je, např. větší rychlost s jakou váš klient tuto službu získá. (Přepis do 3 dnů je levnější, než expresní do 24 hodin.)

 

Klientům je úplně jedno, jestli přepisujete texty, nebo rezrvujete letentky už 10 let. 10.000,- vám za to nikdy nikdo nedá.

 

 

Podle mne, je lepší nabízet balíčky služeb, nebo úkolovou sazbu. Případně jejich kombinaci. Tzn. balíčky + je na míru doplnit službami, které klient potřebuje.

Pokud jste četli návod, jak sestavit dokonalé balíčky služeb, pak víte, že vám to umožní přinášet lepší výsledky.

 

 

Pak můžete lépe využít automatizace některých úkonů, kdy práci za vás odvedou vhodně zvolené nástroje. Nebo můžete pracovat pro několik klientů zároveň a znásobit tak svůj zisk.

 

 

 

 Balíčky jsou výhodné pro obě strany. 

 

Z psychologického hlediska pomáhá kombinace více služeb v balíčku oslovit zákazníky, kteří ještě nejsou dostatečně rozhodnutí, zakoupit jednu z nich. Ale kombinace více produktů už v klientech může vzbudit zájem.

Stejně tak je pro lidi snesitelnější, přemýšlet o tom, že zaplatí za balíček Standard, nežli že musí zaplatit zvlášť za přepis, korekturu, formátování atd. atd. Je ale důležité uvést, co všechno balíček obsahuje.

( Jak sestavit dokonalé balíčky služeb)

 

 

Další výhodou balíčků je, že v podstatě zvýšíte svůj zisk tím, že poskytnete klientům slevu.

Hned to vysvětlím...

 

Klient zaplatí za balíček služeb méně, než by zaplatil za každou službu zvlášť.

Ale... tím, že klient zakoupí celý balíček služeb, zakoupí i ty služby, na kterých by se jinak snažil ušetřit. Tím se tzv. zvýší se zisk z jednoho zákazníka.

 

 

 

 

Další možnost, jak zvýšit hodnotu a cenu, je, že klient získá ke službě jiné benefity. Třeba přednostní vyřízení objednávek.

 

 

 

Základní princip balíčků ale tkví v tom, že každý klient má svou cenu, kterou je ochoten za vaši službu zaplatit.

Např. nabízíte digitalizaci dokumentů a přepisy zvukových záznamů.

Existuje skupina lidí, která je ochotna za digitalizaci zaplatit 80/h a za přepisy 150/h.

Další skupina je ochotna zaplatit za digitalizaci 90/h a za přepisy 120/h. Tím, že vytvoříte balíček obou služeb, oslovíte obě skupiny potenciálních klientů.

 

Cenou balíčků si sami určujete, s jakým druhem lidí chcete pracovat

Více zde: http://www.va-akademie.cz/news/virtualni-asistent-balicky-sluzeb/

Nezapomeňte, že...

cenou vašich služeb si sami určujete, s jakým druhem klientů ( ideálních zákazníků)

chcete pracovat.

 
 
 
Další články, které zajímají ostatní čtenáře tohoto příspěvku:
 
 

Markéta Bouhaniková virtuální asistentka

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
ZDARMA KE STAŽENÍ:
 
 
 

Slovníček pro virtuální asistenty