Jak si vymazlit firemní Facebookovou stránku

05.11.2015 18:31

Chcete aby vaše firemní facebooková stránka zaujala na první pohled?

Když podnikáte online, jsou jen dva způsoby, jak na zákazníky opravdu zapůsobit.

Svým webem a Facebookovou stránkou. Na webu k tomu máte mnoho příležitostí.

Dnes vám ukáži:

  • jak založit fb stránku, která v budoucnu firmě přispěje ke zvýšení zisků
  • jak jednoduše a zdarma proměnit váš Facebook Cover v zajímavý, zábavný a kreativní poutač pozornosti
  • a seznámím vás s nástrojem na tvorbu zajímavého grafického obsahu.

 

 

Na Facebooku... máte pouze jednu možnost, jak udělat úžasný první dojem.

A tou je Facebook Cover.

 

K jeho tvorbě můžete využít kterýkoli grafický program. Já používám jeden jednoduchý, skoro dokonalý ;)

Jmenuje se CANVA.

Má i vlastní aplikaci do mobilu, takže ho používám i k tvorbě příspěvků na facebook, buď když cestuju, nebo jsem líná zvednou se pro notebook :O

 

grafika pro firemní facebook

 Pro práci s tímto nástrojem stačí, přihlásit se buď prostřednictvím Facebooku, Googlu, nebo e-mailu a hesla.

 

Úprava facebook coveru

 

 

Po přihlášení se už můžete vrhnout rovnou na tvorbu obrázku.

Dostanete na výběr z mnoha možností, od obyčejného dopisu, až po e-book.

Vás ale zajímá FB Cover a můžete začít kouzlit. Stačí dobrý nápad a můžete vaši stránku proměnit ve výkladní skříň.
Pokud nemáte po ruce kvalitní fotografie, zkuste třeba
Unsplash.com.

Tato fotobanka je plná nádherných fotek, které jsou zdarma jak k soukromým, tak ke komerčním účelům. Je jen na vás, jak je dále upravíte.

Canva samotná nabízí obrázky a grafiky, z nichž některé jsou volně k použití, některé za drobný poplatek.

 

Vytvořte poutavý obrázek, vyjadřující kdo jste.

Ukažte lidem svůj produkt, službu nebo příběh.

Je to jedinečná šance, jak se odlišit od tisíců jiných stránek a udělat první dojem.

 

Jen tak pro inspiraci...

 

ukázka facebook coveru pro virtuální asistenty

https://www.facebook.com/seaside.otherside/timeline

ukázka zajímavého facebook coveru pro virtuální asistenty

https://www.facebook.com/giuseppe.draicchio

 

Cover můžete využít k propagaci vašich služeb, nebo produktů. Já například propagovala svůj ebook.

Nabídka ve facebook coveru pro virtuální asuistenty

 

Můžete ale také upozornit na výzvu k akci, jako je registrace, nákup, nebo třeba lajk.

Využijte ho k propagaci vaší značky, nebo představení svých kolegů.

Velmi dobře funguje, pokud jako obrázek použijete něco, s čím se vaši zákazníci ztotožní. Skvělé jsou také emoce v obrázcích, nebo humor.

 

Vtipná inspirace facebook cover pro va

https://www.andrewandpete.com/a-clever-idea-for-your-facebook-cover-photo/

 

Chcete přidat trochu víc ze své osobnosti i do svého osobního profilu?

 

Vytuňte si své profilové foto a ukažte světu co vás baví. Přidejte k němu masku, která vystihuje vaše nadšení pro věc :)

Ujíždíte zrovna na sportovní události, filmu, nebo chcete jen ukázat svůj světový názor? Nebojte se odhalit vaší lidskou stránku.

 

 

Sociální sítě a webová stránky jsou pro virtuální asistenty největší ,,internetová nemovitost".

Věnujte jim proto patřičnou pozornost.

 

 

Vzhledem ke své velikosti je Facebook nejlepším místem, kde s propagací začít

 

 

Firemní facebook


Na Facebooku máte několik možností, jak se prezentovat. Můžete využít firemní stránku, což vřele doporučuji, nebo osobní profil.

Proč si myslím, že je od začátku lepší stránka?


Nelimituje počet příznivců.
Můžete ke správě využít větší množství nástrojů.
A hlavně, ne všichni vaši přátelé jsou zvědaví na vaše příspěvky, co se práce týče.


Podpora od přátel je prima, zejména na začátku, ale tu vám mohou vyjádřit i na firemní stránce.
Co mohou přátelé dokonce neúmyslně pokazit, si povíme později.

 

 

První kroky...


Na facebookové stránce https://www.facebook.com/pages/create.php vyberete požadovaný druh stránky.
Stránky se liší podle informací, které návštěvníkovi poskytnou.

Může to být:

  1. Místní firma, nebo místo - informace, provozní doba, adresa, kontakt, Cenové rozpětí, parkování
  2. Společnost, organizace, nebo instituce - Založeno, poslání, Ocenění, Adresa, Produkty
  3. Značka, nebo produkt - o nás, produkty, založeno, Ocenění
  4. Umělec, skupina, známá osobnost - zařazení, narozeniny,tvorba,adresa, zájmy, pohlaví
  5. Zábava - datum vydání, o nás
  6. Účel, nebo komunita - druh účelu, popis, druh skupiny

Ve vašem případě zvolte místní firma.

Jak založit firemní facebook

Facebook vás provede celým procesem.

Vyplňte všechny údaje. Zejména informace o nás a kontakt jsou důležité.
Jsou viditelné na hlavní stránce.

Informace napište výstižně a krátce.

Sem přidáte svoje  logo.  Profilový obrázek, který se bude objevovat u každého příspěvku, který na firemní stránce zveřejníte. Ideální rozměr je 180x180 pixelů

(V tomto článku o použití obrázků najdete i tipy kde si udělat logo zdarma;)

firemní facebookový profil

 

Nyní je na řadě facebook Cover, který jste si v Canvě na začátku vytvořili  :)

firemní facebooková staránka

 

 

Název fb domény ( jméno za lomítkem např. www.facebook.com/VA.akademie) smíte změnit pouze jednou! Proto volte uváženě.



Oblíbené
Stejně, jako si můžete uložit do oblíbených webovou stránku, můžete si přidat do oblíbených firemní fb stránku.
Po levé straně má každá stránka navigační panel, kde si můžete svou stránku přidat k oblíbeným a mít k ní tak snadný přístup.

Navigační panel
Na stránce zadejte základní nastavení. Na navigačním panelu zvolte Nastavení.



Nastavte zejména, kdo bude správcem stránky, jaká oznámení chcete o událostech dostávat a zejména detailní informace o vaší firmě.






Další možností je, začít s osobním profilem a převést na firemní stránku.
Jak na to?



Na této stránce můžete převést osobní profil na fb stránku. Stačí kliknout a stránka se vytvoří.


Základ firemní stránky je hotov. Co dál?

V této fázi je stránka automaticky viditelná veřejnosti. Než budete s její definitivní tvorbou hotovi, můžete ji skrýt pro veřejnost v nastavení stránky.



Nastavte preferovaný okruh uživatelů stránky. Myslete na vaše cílové skupiny.



Označte oblíbené stránky.
Využijte již tento krok jako tzv. Social proof. Přidejte stránky, které svědčí o vašich dovednostech a zkušenostech. Dobré je začít naší akademií. Dále pak stránky vašich klientů. Máte-li konkrétní zaměření např. zdravý životní styl, je dobré přidat stránky potenciálních klientů o které opravdu stojíte, firem se kterými spolupracujete, či navazujete strategická přátelství.


Vytvořte Cover pro vaši fb stránku. Je to šance, jak udělat první dojem, tak ji využijte.

Doplňte informace o vás. Kdo jste, co děláte, vaše úspěchy a dovednosti. Absolvovaná školení.
Další údaje jako webové stránky, e-mailové adresy atd.

Přidejte tzv. Call to Action (výzvu  k akci). Můžete si vybrat z několika možností





Zvolte upravit výzvu k akci. Ke každé výzvě můžete přiřadit adresu URL. Takže, máte-li např na webové stránce registrační formulář, vložíte do řádku url adresu stránky s formulářem. Návštěvník je po kliknutí na tlačítko Zaregistrovat odkázán na váš web, kde formulář vyplní..





Mrkněte se, jak to funguje na našem fb.



Pravidla pro firemní facebook:

 


Pravidlo č.1.
Vaši fb stránku jako takovou navštíví lidé ve většině případů pouze jednou
A to, aby se podívali, jaký druh obsahu zveřejňujete. Když se rozhodují, jestli se stanou vaším fanouškem. 
Pokud nemáte zrovna stránku, jako je např. Revizoři aktuálně, kam chodí lidé pravidelně za jistým účelem, běžnou stránku navštěvovat nebudou.


Když zveřejníte příspěvek na fb stránce, ukáže se na zdi vašich fanoušků. ( U osobního profilu to budou zdi přátel.)
Nezobrazí se ale zdaleka všem :(


Pravidlo č. 2
Cílem sociální sítě je, oslovit co nejvíce lidí a přivést je na webovou stránku.
Obecná, ale bohužel mylná představa je, že každý příspěvek, který zveřejníte, uvidí všichni vaši přátelé/fanoušci. Není tomu tak.

Kolika lidem se váš příspěvek zobrazí, nazýváme dosah příspěvku.
Dosah dělíme na organický -  tzn. kolika lidem se zobrazí přirozeně ( kolem 6% )
a placený - tzn. kolika lidem se zobrazí za přispění fb propagace.

Facebook používá algoritmus, při němž bere v úvahu

  • Zájem  ( čím častěji některý z vašich fanoušků reaguje na váš příspěvek, tím větší šance je, že uvidí více takových vašich příspěvků.)
  • Jak post reagují uživatelé ( lajky, komentáře, sdílení)
  • Typ příspěvku ( obrázek, odkaz atd.)
  • Jak starý je příspěvek
  • Jak aktuální či oblíbené je téma příspěvku
  • Jak na stejný typ příspěvku čtenář reagoval minule

(př. bude li vaším příspěvkem odkaz na článek - Jak mít větší svaly, jeho dosah bude menší, než když bude jeho název - Jak mít svaly jako Jaromír Jágr. Fb ovlivní miliony zmínek o Jaromíru Jágrovi, jako téma velice zajímavé.)

Facebook bere v úvahu kolem 100.000 takovýchto personalizovaných faktorů. Děje se tak proto, že jeho prioritou je, aby byly příspěvky pro uživatele/čtenáře zajímavé a relevantní.
To je důvod proč v okamžiku, kdy fanoušek vaší stránky některý váš příspěvek skryje, fb to vyhodnotí, jako negativní reakci a to nepříznivě to ovlivní dosah vašich příspěvků.

Abyste podpořili dosah příspěvků, můžete použít facebookovou reklamu. Lze začít třeba s rozpočtem 70Kč a přitom ucítíte rozdíl.

Zajímal by tenhle článek i tvé přátele? Neváhej ho sdílet, třeba na Facebooku :D

                                                                                                                                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.