Jak si vybrat obor, na který se zaměřit, aby vás práce virtuálního asistenta bavila, mohli jste žít život, jaký chcete a přesto byli skvěle placení

02.05.2019 10:26

 

 

Proč se jako virtuální asistent specializovat na jeden obor

 

KDYŽ SE CHCETE ZALÍBIT KAŽDÉMU, NEZALÍBÍTE SE NIKOMU

 

 

virtuální asistenti mohou vydělat hodně peněz

Jistě svým zákazníkům přinášíte stejné výhody, které mají všichni virtuální asistenti. Úspora času, peněz atd.
Ale z marketingového hlediska, nepřinášejí takové výhody oproti ostatním virtuálním asistentům žádnou hodnotu.

Každý, kdo nabízí stejnou službu, jako vy, je vaše konkurence.

  • Tzn. zaměstnanci klasických kanceláří
  • Ostatní virtuální asistenti
  • Všichni rodinní příslušníci a známí podnikatelů, kteří jim pomáhají s papírováním a starají se o firemní Facebook a jiné sociální sítě
Vy proto potřebujete lidem dát DŮVOD, aby dali přednost VÁM, před všemi ostatními možnostmi. Když se zaměříte na jeden obor, je to snadné.
 
1) Můžete jim totiž nabídnout přesně ty služby, které potřebují
2) Nabídnout jim je tak, aby je zaujaly
3) Poskytnout je lépe, než kdokoli jiný
 
 
Když to neuděláte, máte omezené možnosti, jako konkurovat cenou.
 
No... pokud vám jako chytrá strategie přijde předhánět se s někým o to, kdo nabídne levnější služby...tudíž o to, kdo míň vydělá...
 
Jak to vypadá v reálu. Nasadíte co nejnižší cenu.
Konkurence také.
Co uděláte teď?
 
A nebo... konkurence nasadí ještě nižší cenu, než vy, protože může. Má menší náklady. Stačí, aby bydlela v jiném městě, než vy a má levnější energie, nebo nájem.
Nebo pracuje ve vlastním domě a neplatí nájem vůbec.
Dokonce si může sám sobě v tom vlastním domě, kde neplatí nájem, jako podnikateli, pronajmout pracovní plochu a tento nájem dát do nákladů a o to jít s cenou ještě níž.
Co uděláte vy?
 
 
A pokud je nejnižší cena, vaše konkurenční výhoda, jaký typ klientů se na vás bude obracet?

 

Pokud někdo šetří, tak než by platil málo, za práci která přináší minimální výsledky, časem se rozhodne, neplatit za ni vůbec.

Pokud má nestabilní cashflow, bude se na vás obracet jen nárazově.

A hlavně, bude se snažit ušetřit i na vás. Službička sem, drobnost tam, pořád za stejnou, nebo nejlépe za ještě nižší cenu. Chtít všechno zadarmo je takový český národní sport.

 
Konkurovat cenou, není dobrá strategie. A už vůbec ne dlouhodobě udržitelná.
 
 
 
 

Když máte velkou konkurenci, to jediné, co zákazníky zajímá,

je, v čem jste jiní. V čem jste pro ně lepší řešení, než ti ostatní.

 

 
 
 
Jaké je tedy řešení?
 
 
 
 
1) Nabídnout správné služby
 
 
...nebo jejich kombinace v balíčcích
 
 
Rozhodnout se, nabízet určitou službu a pak se pro ni snažit najít kupce, je náročné a frustrující.
Ve většině případů je výsledkem to, že službu využije jen minimum lidí.
 
 
 
Rozhodnout se komu služby budete nabízet a přizpůsobit nabídku tomu, co lidé potřebují je mnohem lepší řešení.
 
 
Např.
Pokud se specializujete na realitní kanceláře, můžete nabídnout pomoc s těmi úkoly, které denně potřebují.
 
Služby jako... hledání nemovitostí k prodeji a pronájmu
Hledání potenciálních kupců a nájemců nemovitostí
Vkládání a aktualizace údajů o zákaznících
Aktualizace podrobností o nemovitostech
Úprava a vkládání fotografií nemovitostí do katalogů a webových prezentací
Správa databáze
Průzkumy - Cena nemovitostí se neustále pohybuje nahoru a dolů v závislosti na mnoha faktorech, jako je ekonomika, míra migrace, budoucnost lokality atd. Proto je třeba řádný průzkum a neustále sledovat situaci a to je pro firmy časově náročné.
Eamilové kampaně. V každém podnikání je nejen třeba si potenciální zákazníky získat, ale také si jejich pozornost udržet. K tomu slouží emailové kampaně.  Je to způsob, jak dát vědět o nových nemovitostech a rozvíjet vztah s klienty.
Tvorba tabulek pro srovnávací analýzy
Korespondence
Vedení přehledů o příjmech a výdajích
Sociální sítě jsou základem každého podnikání na internetu a vyžadují jistou strategii. Pro každý druh podnikání se trochu liší.
Mapování konkurence. O realitách se ví, že je to vysoce konkurenční prostředí. A jako v každém podnikání, je důležité, udžet si konkurenční výhodu. To nejde bez znalosti a monitorování konkurence.
Příprava smluv. V oblasti realit je třeba nejrůznějších druhů smluv. I když se druhy smluv opakují, jejich obsah se mění v závislosti na podmínkách prodeje, či nájmu nemovitosti.
 
 
Když se specializujete na jeden obor, pak nejen že víte, že právě tyhle služby hledají. Také získáte grif v každém z těch úkolů a nestane se vám, že budete 20 minut přemýšlet nad tím, jak formulovat email,  jak má vypadat popisek nemovitosti ani celé měsíce testovat, která strategie je pro relitní kancelář na sociální síti nejúčinnější. Budete to zkrátka vědět hned. Budete to umět lépe, než ostatní.
 
A také nevypadáte a hlavně si nepřipadáte jako Marťan, když klienti používají výrazy jako advokátní úschova, depozitum, geometrické určení nemovité věci a katastrálního území, anuita, akontace, bonita klienta, BSM, zástavní listy, jistina a PENB.  A když řeknou plomba, neztrapníte se doměnkou, že právě přišli od zubaře.
 
 
 
 
2) Nabídnout jim je tak, aby je zaujaly
 
 
 
Představte si, že VY SAMI vlastníte realitní kancelář. 
 
 
 

Jaká nabídka služeb vás zaujme?

 

Tahle...

  • Tvorba tabulek v excellu
  • Administrativa
  • Vyřizování emailů

 

Nebo tahle?

  • 1 hodina práce virtuální asistentky 300,-
  • 10 hodin práce VA 2.000,-
  • 1 měsíc práce VA 7.000,-

 

Nebo tahle?

  • Hledání nemovitostí k prodeji a pronájmu
  • Hledání potenciálních kupců a nájemců nemovitostí
  • Vkládání a aktualizace údajů o zákaznících
  • Aktualizace podrobností o nemovitostech
  • Úprava a vkládání fotografií nemovitostí do katalogů a webových prezentací
  • Správa databáze
  • Průzkumy - Cena nemovitostí se neustále pohybuje nahoru a dolů v závislosti na mnoha faktorech, jako je ekonomika, míra migrace, budoucnost lokality atd. Proto je třeba řádný průzkum a neustále sledovat situaci a to je pro firmy časově náročné.
  • Emailové kampaně
  • Tvorba tabulek pro srovnávací analýzy
  • Korespondence
  • Vedení přehledů o příjmech a výdajích
  • Monitorování konkurence

 

Která z nabídek stačila k tomu, abyste poznali, že PRÁVĚ TAHLE virtuání asistentka rozumí práci, kterou děláte?

 

 

 
U jaké webové stránky a textu spozorníte?
 
 
 
U téhle?
 
Virtuální asistentka obor
 
Nebo téhle?
 
Virtuální asistentka jejíž obor jsou realitní kanceláře
 
 

 

3) Poskytnout je lépe, než kdokoli jiný

 

Protože...

se v oboru orientujete.

Už víte, jak se co dělá. Jak mají určité smlouvy vypadat, jaké texty fungují. Jaké obrázky přidat na web a jaké do katalogů.

Úkoly děláte často a máte v nich cvik, takže nad nimi nemusíte tolik přemýšlet. Stejně jako v autě sešlápnete spojku automaticky, když řadíte rychlost.

Máte k ruce hromadu šablon, které vám ušetří práci. Nemusíte pro každý úkol vytvářet novou tabulku, nebo psát celý text. Často stačí jen změnit nacionále a dokument o 15 stranách textu,  je připravený.

A také proto,... že když se soustředíte na jeden obor,  můžete přestat používat ne vždy dokonalé věci ,,zadarmiko" a můžete si dovolit pro své úkoly i sofistikované nástroje, za které by se vám u projektů, které přijdou jednou za čas nevyplatilo investovat, ani když se jedná o pár stovek. Ale pro daný obor jsou perfektní.

Totiž... úkoly, které ručně i když mistrně vypracováváte několik hodin, zvládnete s vhodným nástrojem za pár minut. A existují i takové, které práci za vás odvedou úplně. V takovém případě se můžete postarat během hodinky o 10 klientů najednou i když zrovna chytáte ryby na nerezový pilkr v Norsku.

Představte si, že použítím vhodných nástrojů ušetříte 1,5 hodiny denně. To je 376,5 hodiny ročně. V zaměstnání to je 47 dní dovolené! 

Kdo by se nerval za 1 měsíc a 17 dní PLACENÉHO volna ;)

 

Finta není v tom, dřít jako blázen, ale pracovat chytře.

 

 

 

Když se rozhodneme stát virtuálním asistentem...

 
 
 

...chceme mít jistotu, že nás práce bude bavit.

Chceme mít jistotu, že o naše služby bude zájem.

A nakonec... a to především, že dostaneme zaplaceno tak dobře, abychom si ta ostatní dobrodružství, mohli bez obav užívat. A je úplně jedno, jestli je vaše představa dobrodružství hon na Birkinku ve slevě, nebo život mezi domorodci.

 

Chceme mít jistotu, že dostaneme zaplaceno tak, jak si představujeme,

protože...pokud máte děti, blízké o které se potřebujete postarat, nebo VELKÉ SNY, kdo by vsázel své živobytí na něco, co si jen tak tipnul.

 

Proto si sestavte seznam oborů, které vás zajímají.

Teď je třeba zjistit, jestli jsou vaše sny reálné a jaký mají finanční potenciál .

 

POTŘEBUJETE MÍT KOMU SLUŽBY VIRTUÁLNÍHO ASISTENTA NABÍZET

Není důležité, aby váš trh byl co největší. Je jen třeba, aby byl dostatečně velký. Záleží totiž, co nabízíte, jaký máte potenciál vydělat a jaká je vaše konkurence.

Lidsky řečeno...

U nás není jistě tolik lidí, kteří si mohou dovolit Rolexky, ale to neznamená, že tu není dostatečně velký trh na to, je tu prodávat.

Casia mají jistě mnohem větší odbytiště, ale také obrovskou konkurenci.

JAK VYPADAJÍ hodináři prodávající Casia a jak Rolexky?

To, že hodinek prodáte víc, neznamená, že víc vyděláte. Znamená to jen to, že máte víc práce.

 

 

Takhle si jako virtuální asistentka / asistent vyberete ten správný obor

 

 

Budou lidé vaše služby virtuálního asistenta/virtuální asistentky využívat?

Má obor, na který se chcete zaměřit, budoucnost?

 

Základní informace, od kterých se můžete odrazit najdete u Českého statistického úřadu.

My ale zkusíme Potterovštější styl a zavěštíme si z křišťálové koule. No... to jsem možná trochu přehnala, ale do budoucnosti se tak trochu podíváme.

 

Dejme tomu, že jste se rozhodli, poskytovat své služby např. správy soc. sítí a tvorbu newsletterů kadeřnictvím a salonům. Chcete mít jistotu, že má tenhle obor budoucnost a že se firmám v tomto oboru bude dařit natolik, aby si vás mohli dovolit dobře zaplatit.

Jak zjistíte, jaký je o kadeřnické služby mezi lidmi zájem a jaké má tendence?

Teoreticky byste mohli využít ke zjištění trendu i plánovače klíčových slov ( kde pak můžete získat i podrobnější informace) ale pro začátek je mnohem jednodušší, použít nástroj Google Trends a zadat do něj vyhledávaný termín.

V tomto případě zadáme slovo ,,KADEŘNICTVÍ" v lokalitě ČR a vidíme, že měl do nedávna vzestupnou tendenci a nyní tak trochu stagnuje.

obory pro virtuální asistentky

 

V dalším případě je zadán výraz ,,VIRTUÁLNÍ ASISTENT" v celosvětovém měřítku.

Tady je křivka trendu mnohem jednoznačnější.

 

virtuální asistentka obor v Google Trends

 
Případně ,,služby virtuálních asistentů"

 

služby virtuálních asistentek a obory v google trens

 

 

Když jste si vybrali 3 obory, na které se chcete zaměřit, posledním krokem je, rozhodnout, který má pro vás největší finanční potenciál.

Tzn. kdo z těchto vašich ideálních zákazníků má nejvyšší zisky a největší motivaci k tomu, využít vaše služby?

Teď už jen zbývá, ze služeb které potřebují, sestavit dokonalé balíčky:)

 
 
 
 
 
 

 

Markéta Bouhaniková virtuální asistentka

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.