Jak si vybrat obor, na který se zaměřit, aby vás práce bavila, mohli jste žít život, jaký chcete a přesto byli skvěle placení

02.05.2019 10:26

Jak zjistit ziskovost virtuální praxe

 

K úspěchu stačí 3 zdánlivě jednoduché kroky...

  • vědět... co chcete
  • proč to děláte
  • jak svého cíle dosáhnout

 

Snáz se to řekne, než udělá.

Když začínáte podnikat ...ať už chcete nabízet své služby jako virtuální asistent, nebo zkrátka proměnit svůj koníček v plnohodnotný byznys a chcete uspět hned na první pokus, potřebujete dobrý plán.

Možná někoho hned napadne, že od toho byznys plány jsou, ale než vůbec začnete vkládat svůj čas a energii do skládání slov na papír, musíte se zamyslet nad tím, co od téhle práce chcete.

 

Musíte mířit vysoko, ale přitom stát nohama pevně na zemi

 

Když chcete procestovat celý svět, lézt po horách, podívat se do končin, kam lidská noha málokdy vkročí, nebo trávit celé dny na surfařském prkně, není pro vás úplně reálné, rozhodnout se pro práci virtuálního asistenta s tím, že budete dělat zákaznickou podporu, nebo osobního asistenta. Protože je třeba, být neustále k zastižení. Ideálně alespoň v době, kdy máte být klientovi či jeho zákazníkům k ruce a co nejrychleji reagovat. To v australské buši, nebo na otevřeném moři není žádná hračka.

Stejně tak, pokud máte představu, že nabídnete přepisy textu a někdo vám zaplatí 1.000,- Kč za hodinu jen proto, že jste si začali říkat virtuální asistent.

ALE... pokud správně zvolíte obor zaměření a zvolíte vhodnou kombinaci služeb, je to úplně jiná káva.

 

Protože...

když se soustředíte na jeden obor,  můžete přestat používat ne vždy dokonalé věci ,,zadarmiko" a můžete si dovolit pro své úkoly i sofistikované nástroje, za které by se vám u projektů, které přijdou jednou za čas nevyplatilo investovat, ani když se jedná o pár stovek.

Přitom... úkoly, které ručně i když mistrně vypracováváte několik hodin, zvládnete s vhodným nástrojem za pár minut. A existují i takové, které práci za vás odvedou úplně. V takovém případě se můžete postarat během hodinky o 10 klientů najednou i když zrovna chytáte ryby na nerezový pilkr v Norsku.

 

Finta není v tom, dřít jako blázen, ale pracovat chytře.

 

 

Když se rozhodneme stát virtuálním asistentem...

 
 
 

...chceme mít jistotu, že nás práce bude bavit.

Chceme mít jistotu, že o naše služby bude zájem.

A nakonec... a to především, že dostaneme zaplaceno tak dobře, abychom si ta ostatní dobrodružství, mohli bez obav užívat. A je úplně jedno, jestli je vaše představa dobrodružství hon na Birkinku ve slevě, nebo život mezi domorodci.

K tomu, proč, jak  a že je lepší, vybrat si obor, který vás zajímá a baví i když to znamená začít od píky, než stavět na praxi ze zaměstnání se dnes vracet nebudu.

Předpokládám, že už máte seznam oborů, které vás zajímají. Teď je třeba zjistit, jestli jsou vaše sny reálné a jaký mají finanční potenciál .

 

 

Dnes se chci zabývat tím, že chceme mít jistotu, že dostaneme zaplaceno tak, jak si představujeme

 

 

Protože...pokud máte děti, blízké o které se potřebujete postarat, nebo velké sny, kdo by vsázel své živobytí na něco, co si jen tak tipnul.

 

 

Trh - odbytiště pro vaše služby

Není důležité, aby váš trh byl co největší. Je jen třeba, aby byl dostatečně velký. Záleží totiž, co nabízíte, jaký máte potenciál vydělat a jaká je vaše konkurence.

Lidsky řečeno...

U nás není jistě tolik lidí, kteří si mohou dovolit Rolexky, ale to neznamená, že tu není dostatečně velký trh na to, je tu prodávat.

Casia mají jistě mnohem větší odbytiště, ale také konkurenci.

JAK VYPADAJÍ hodináři prodávající Casia a jak Rolexky?

To, že hodinek prodáte víc, neznamená, že víc vyděláte. Znamená to jen to, že máte víc práce.

 

 

Vybrali jste ten správný obor?

 

 

Budou lidé vaše služby využívat? Má tenhle obor budoucnost?

Základní informace, od kterých se můžete odrazit najdete u Českého statistického úřadu.

My ale zkusíme Potterovštější styl a zavěštíme si z křišťálové koule. No... to jsem možná trochu přehnala, ale do budoucnosti se tak trochu mrkneme určitě.

 

Dejme tomu, že jste se rozhodli, poskytovat své služby např. správy soc. sítí a tvorbu newsletterů kadeřnictvím a salonům. Chcete mít jistotu, že má tenhle obor budoucnost a že se firmám v tomto oboru bude dařit natolik, aby si vás mohli dovolit dobře zaplatit.

Jak zjistíte, jaký je o kadeřnické služby mezi lidmi zájem a jaké má tendence?

Teoreticky byste mohli využít ke zjištění trendu i plánovače klíčových slov ( kde pak můžete získat i podrobnější informace) ale pro začátek je mnohem jednodušší použít nástroj Google Trends a zadat do něj vyhledávaný termín.

V tomto případě zadáme slovo ,,KADEŘNICTVÍ" v lokalitě ČR a vidíme, že měl do nedávna vzestupnou tendenci a nyní tak trochu stagnuje.

 

V dalším případě je zadán výraz ,,VIRTUÁLNÍ ASISTENT" v celosvětovém měřítku.

Tady je křivka trendu mnohem jednoznačnější.

 

virtuální asistent Google Trends

 

Případně ,,služby virtuálních asistentů"

 

služby virtuálních asistentů

 

 

Když jste si vybrali 3 obory, na které se chcete zaměřit, posledním krokem je, rozhodnout, který má pro vás největší finanční potenciál.

Tzn. kdo z těchto vašich ideálních zákazníků má nejvyšší zisky a největší motivaci k tomu, využít vaše služby?

 
 
 
 

 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.