Jak se stát virtuálním asistentem a vydělávat z domova víc než 40.000 za měsíc

08.05.2016 07:31

Jak se stát virtuáním asistentem a vydělávat z domova víc než 40.00 za měsíc

 

 

 

Ať už se poohlížíte po nové kariéře, jak si přivydělat nějakou tu korunu navíc, nebo si chcete jen vylepšit životopis, můžete to nyní udělat z pohodlí vlastního domova.

 

 

,, Sama mám zkušenosti z dob, kdy byly děti malé. Práce která by umožňovala trávit čas s rodinou a přizpůsobit si vlastní rozvrh podle sebe není mnoho. A hledat takovou příležitost je únavné a frustrující. "

 

 

Jedna možnost, která se stává velmi populární nejen u nás, ale i ve světě, je práce virtuálních asistentů. Umožňuje vybudovat víc, než dobře výnosné podnikání, bez velkých nákladů s flexibilní pracovní dobou a nezávisle na destinaci. Můžete pracovat z domu, nebo cestovat. Výběr je na vás.

 

 

 

Tento článek vám odhalí, kdo je virtuální asistent, jak se jím stát a jak vám tato práce může vynést víc než 40.000 za měsíc.

 

 

Díky dostupnosti kvalitního internetového připojení a cloudových úložišť, vzrostl počet lidí pracujících z domova ( tzv. Telecommuting) téměř nadzvukovou rychlostí.

Podle ZDNet počet zaměstnanců pracujících alespoň částečně z domova, narostl o je v roce 2012 v US o 90%. Plně pracujících z domu o 72%.

 

Tato čísla bleskově rostou a možností tohoto druhu práce využívá stále více a více lidí.

 

 

 

Virtuální asistent je úsporné řešení pro podnikatele, živnostníky, ale i mezinárodní společnosti.

 

Pomáhá jim s administrativou, kreativními, či jinými službami. Spolupracuje externě, na základě hodinové, nebo úkolové sazby.


Které ze služeb bude nabízet, je jen na něm. Může to být:

 

  • Online i offline zákaznický servis

  • Stará se o stránky na sociálních sítích, jako jsou Facebook, Twitter, LinkedIn atd...

  • Spravuje webové stránky....

  • Provádí internetové průzkumy

  • Vytváří newslettery

  • Komunikuje po telefonu

  • Pomáhá společnostem s propagací

  • Zajišťuje styk s veřejností zejm. v krizových situacících

  • Funguje jako osobní asistent
  • Komunikuje se zákazníky

  • Spravuje e-shopy

  • Vede databáze...

  • Je schopen zpracovávat podklady pro účetnictví...

  • Organizuje schůze či konference

  • Přepisuje texty např. z audiozáznamů jednání, přepisy stavebních deníků do pc atd...

  • Vytváří prezentace

  • Digitalizuje dokumenty

  • A mnoho dalšího

 

Jak sami vidíte, úkolů které mohou být svěřeny virtuálním asistentům, je celá škála.

Samozřejmě ne každý virtuální asistent nabízí stejné druhy služeb.

 

 

 

 

Na začátku je důležité položit si pár základních otázek

 

  • Pro které z úkolů mám dostatečné znalosti, nebo kvalifikaci?
  • Které služby chci nabízet?

 

Odpovědi na tyto otázky se mohou zásadně lišit.

 

 

Možná máte zkušenosti z prodeje. To z vás dělá ideálního kandidáta na pomoc firmám v této oblasti, nebo v zákaznickém servisu.

Ale možná chcete změnu, nebo vás zrovna tento druh práce nenaplňuje.

 

Pokud je tomu tak, udělejte si seznam všech vašich zkušeností ( placených i neplacených) a najděte další úkoly, pro které máte vhodnou kvalifikaci a které se vám budou více zamlouvat. Pokud potřebujete poradit s výběrem zaměření, zkuste si vyplnit krátký test.

 

 

Při rozhodování vezměte v úvahu i další faktory, jako jsou peníze, nebo vaše osobní předpoklady.

Co se týče peněz, doporučím vám jeden ze starších článků 7 nejlépe placených úkolů pro Virtuální Asistenty.

 

 

Pokud se vám některá služba opravdu líbí a připadá vám zajímavá, ale nemáte pro ni potřebnou kvalifikaci, zvažte, který zdroj informací by pro vás mohl být přínosem. Doporučuji některý z kurzů pro virtuální asistenty. Získáte odborné znalosti, řadu věcí si vyzkoušíte a získáte tipy, jak se vyhnout začátečnickým chybám.

Z počátku můžete své služby poskytnout třeba přátelům a získat tak potřebné zkušenosti.

To, že je ještě nemáte, vůbec neznamená, že byste nemohli svou vysněnou práci mít.

 

 

Jaké nástroje k této práci budete potřebovat, nebo které vám práci značně usnadní.

 

Pro začátek jich je plno dostupných zdarma. Alespoň v základní verzi.

Je jasné, že nebudete vydělávat hned první den. Ale po čase, až se vám nahrnou klienti, nebude pro vás problém si rozšířené placené verze zaplatit.

(ceny se pohybují kol 200/měs, takže nic strašného ani při rozjezdu).

 

 

Jaké vybavení budete potřebovat

 

Samozřejmě záleží na službách, které plánujete nabízet. Jestli-že bude vaše parketa správa facebookových stránek, budete potřebovat pouze pouze počítač, příp. chytrý telefon. V případě, že plánujete nabízet služby jako osobní asistent, domácí kancelář budete potřebovat.

 

 

Můžete si vybrat z několika možností.

 

Buď pracovat z domova, nebo můžete využít k práci některé z coworkových center. A to jak u nás, tak v zahraničí.

V coworkovém centru si můžete pronajmout stůl s počítačem třeba jen na hodinku. Bývá vybavené vším, co k práci potřebujete.

Nemyslím, že je vhodné tam trávit celé dny, to by lezlo dost do peněz, ale na druhou stranu, jednou za čas to neuškodí, aby z vás nebyl úplný poustevník.

Potkáte zajímavé lidi, pravděpodobně s podobnou prací, jako je ta vaše.

 

 

Jaké vybavení budete ke své práci potřebovat.

  • internet
  • počítač
  • i když máte na notebooku touchpad, doporučuji myš
  • headset (sluchátka s mikrofonem). Pokud budete využívat Skype na profesionální úrovni, je to lepší než vestavěná kamera a mikrofon v notebooku. ( Lze pořídit od 100 Kč)
  • doporučuji nástěnku, klidně vlastní výroby
  • pro začátek alespoň jeden šanon
  • tiskárnu
  • stůl
  • pohodlnou židli ( já ji střídám s balónem, nebo je vhodná na židli balanční podložka. Nebudou vás pak bolet záda)
  • telefon
  • místo scanneru už jde využít foťák telefonu
  • kdybyste někdy potřebovali fax, lze využít např. Free Fax. Je to internetový nástroj, kterým ho lze nahradit. Uvedete své iniciály, jméno a fax příjemce, přiložíte dokument a odešlete.

 

Naplánovat, jak vaše podnikání bude vypadat

  • jak by vaše firma měla vypadat
  • jak by měla fungovat
  • kolik peněz v příštích pár letech vydělá a kolik jich bude třeba

(Pokud si nevíte rady, na tomto blogu VA Akademie najdete plno užitečných rad a tipů vč. návodu, jak na podnikatelský plán.)

V okamžiku, kdy všechny odpovědi sepíšete na papír, máte před sebou podnikatelský plán. Při jeho sestavování si promyslete možná rizika, ale i možnosti, jak jim předejít.

  • Počítejte s různými variantami.
  • Naplánujte si finance.
  • Ujasněte si, jak svou firmu budete propagovat
  • i jaké máte další možnosti, jak zvýšit svůj profit

Pak už stačí vyřídit nezbytné papírování na úřadech ...

 

Stáhněte si kompletní seznam služeb a e-book zdarma - Jak se stát virtuálním asistentem

 

 

 

 

 

Registrovaní čtenáři

získají přístup k mnohem většímu množství návodů i speciálním akcím a nemohou si to vynachválit.

Získej rady, tipy i návody přímo do tvé e-mailové schránky.

PŘIDEJ SE

 

* indicates required

 

 

 

 

Autor: Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.