Jak práce virtuálního asistenta vypadá a probíhá

06.01.2019 09:10

Abyste měli představu, ...

takhle probíhá práce virtuální asistentky

 

 

Virtuální asistenti nabízejí celou škálu služeb. Od administrativní práce, přes grafické služby až po technické úkoly.

 

Podle náročnosti a hodnoty služeb se liší i jejich ceny.

Virtuální asistenti se mohou buď specializovat na určitou službu, nebo obor zaměření. Já doporučuji obor zaměření a to hned z několika důvodů. 

  • odlišení od konkurence
  • znalost oboru přináší větší pravděpodobnost, že vás budou firmy ochotny vyměnit za klasickou asistentku
  • snazší vytváření poutavého obsahu na soc. sítích, webu i jinde
  • obsah bude lépe fungovat
  • odbornost přináší i vyšší finanční ohodnocení.

 

Často se opakující chybou, se kterou se u viruálních asistentů setkáte je, průměrnost. Průměrná nabídka služeb pro každého.

Pak se jim jen těžko získávají klienti. Zvláště pak ti, kteří dobře platí.  Asistentům pak nezbývá, než se snažit být co nejlevnější.

 

 

 

Co by tedy měl umět virtuální asistent

 

  1. Měl by mít znalosti z oboru, nebo si vybrat obor, který ho zajímá a baví ( může souviset i s koníčky, které máte, nebo životním stylem), aby se mu podrobnosti snáze zjišťovaly. Aby ho práce bavila.
  2. Měl by umět pracovat s online nástroji, které ho činí produktivnějším a nemusel trávit prací tolik času a vydávat tolik zbatečné energie na věci, na které ji vydávat nemusí.
  3. Měl by přestat přemýšlet, jako zaměstnanec a řešit, kde najde práci, namísto toho začít přemýšlet, jako podnikatel. A získat základní představu o tom, jak podnikání na internetu funguje, aby své služby uměl prodat.

 

Ať už máte nějaké předchozí zkušenosti,... s podnikáním, prací on-line atd. nebo...

DOKONCE I KDYŽ NEVÍTE ANI ŤUK...

jsem tu, abych vás naučila všechno potřebné, a VY mohli ukázat světu, všechen až doposud skrývaný potenciál, který v sobě máte. A... proměnit ho na peníze ;)

 

 

 

Jak práce virtuálních asistentů probíhá

 

Firmy se na virtuálního asistenta obrátí s konkrétními požadavky/poptávkou služeb.

Mohou si objednat některý z balíčků služeb, které jako asistent nabízíte na svém webu, příp. vás osloví prostřednictvím objednávkového formuláře s konkrétním požadavkem.

Po jeho vyplnění a platbě, od vás klient automaticky obdrží uvítací e-mail s uvítacím balíčkem.


Když klient vyplní vstupní formulář z uvítacího balíčku, máte všechny potřebné informace, abyste získali představu o tom, jak jeho firma funguje a s čím dalším mu můžete pomoci. (Často se totiž na vás obrátí s drobností a ani netuší, co všechno může vaší pomocí získat.)

 

 

Spolupráce virtuální asistentky / asistenta s klientem

 
 
virtuální asistentka v kavárně
 
 
 

Záleží na tom, jestli nabízíte úkolovou sazbu, hodinovou, balíčky služeb , nebo jestli připravujete klientům individuální služby na míru.

V každém případě... proběhne tzv. klientský brief, ( může být mailem, po telefenu, přes Skype, Messenger atd.)

Podle toho, o jakou službu se jedná ( samozřejmě pokud děláte něco jednoduchého jako digitalizaci textů, tak to není třeba), provede tzv. vstupní analýzu a na základě ní, navrhnete klientovi jak budete postupovat dál.

Klient vám dodá potřebné údaje a podklady, které budete potřebovat a pokud nemáte časový rámec stanovený předem, dohodnete se, jak bude spolupráce probíhat a jak rychle má být úkol, nebo projekt dokončen.

Nežijeme v ideálním světě a tak se někdy stane, že má klient na postup jiný názor a nesouhlasí s námi.
Důležité je, nebrat nesouhlas jako osobní útok, ale snažit se podívat na situaci pohledem druhého.

Vysvětlit mu, proč plánujete postupovat tímto způsobem.

Někdy klient trvá na něčem, o čem víte, že není dobrý nápad. V takové situaci se mu snažte vysvětlit, že pokud po vás požaduje něco, co ho může poškodit, raději zakázku odmítnete. Nechcete udělat něco, co poškodí vaši reputaci.

 

Když si všechny stránky spolupráce ujasníte, můžete přistoupit k podpisu smlouvy.

( Tato část může odpadnout v případě, že si objednává balíček služeb z vašeho webu. V tom případě stačí prodejní podminky z vaší webové stránky.)

Podpisy smluv na dálku řešíte některým z nástrojů, jako je DocuSign a pod. které mají stejnou právní platnost, jako byste je podepsali osobně.



Záleží, jaké virtuální asistentka pro práci na dálku používá nástroje...


Pro komunikaci s klienty kromě emailu, skypu a telefonu můžete ( ale nemusíte) využívat některý z nástrojů jako je Asana. ( Já s  Asan ou pracuji již dlouho... a naprostá spokojenost. Její  základní verze je zdarma, což vám úplně stačí.)
Klient  bude mít soustavně přehled o tom, jak práce na projektu pokračuje.
Pokud spolupracuje na úkolu více lidí, budete vy i klient vědět, jak jsou ostatní s prací daleko,  kde se vyskytly případné zádrhele a jak a kdo je řeší.

 

Ke sdílení podkladů a dokumentů používají virtuální asistenti Drop bo x, který můžete bez problémů propojit i s  Asanou  i s Coggle.

 

Jinak k práci využíváte Google Disc s Dokumenty Google, se kterými je práce velmi podobná, jako s Microsoft Office. Tzn. Wordem, Excellem a Powerpointem.

(Pokud nemáte MS Office... což není levná záležitost, můžete používat  Open Office, což je v podstatě to samé, jen zdarma :)

 

K práci mohou virtuální asistenti využívat i aplikace v mobilu. To jim umožňuje být naprosto flexibilní a pracovat i na cestách, bez nutnosti notebooku.

 

Práce virtuálního asistenta je skvělá.

Když začnete správně.

 
 
Důležité je, ujasnit si, proč se chcete virtuálním asistentem stát. Abyste si nezvolili nabídku služeb, která vám v dosažení vašich cílů bude bránit.
 

Např. ..  když chcete procestovat svět, abyste nezvollili služby, které jsou záváslé na časté přítomnosti v domácí kanceláři a špatně placené, takže nepokryjí vaše cestovní náklady.

Nebo, když chcete práci virtuální asistentky, abyste se mohli věnovat rodině, abyste nezvolili služby, které jsou časově náročné. Atp.

Když ale začnete s rozmyslem, je to asi jedna z nejpohodovějších prací, které si může člověk přát.

Z domova, z chalupy, Islandu, nebo Nového Zélandu,... jako virtuální asistentka či asistent můžete poskytovat firmám podporu, jakou hledají a potřebují a k tomu žít život, jaký jste si vždycky přáli.

Pokud jste to ještě neudělali...stáhněte si návod  Jak se stát virtuálním asistentem :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Markéta Bouhaniková virtuální asistentka

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ZDARMA KE STAŽENÍ:
 
 
 
Slovníček pro virtuální asistenty