Jak používat rozšířené vyhledávání Google

28.06.2019 08:05

 

Rozšířené vyhledávání na googlu děláte takhle

Představte si, že firma natiskne 1000 katalogů svých produktů na nóbl křídový papír a zaplatí 500,- za každý výtisk.

Pak se obrátí na virtuální asistentku, aby vyhledala firmy, pro které je zboží v katalogu relevantní.

Pro většinu smrtelníků je první volbou Google vyhledávač.

A tak virtuální asistentka začne pátrat na portálech, kde firmy inzerují, v podnikatelských databázích a také na Googlu obecně.

Začne do excellovské tabulky vypisovat jednotlivé kontakty a když je seznam dost dlouhý a má tisíc adres pro těch tisíc katalogů, což zabere minimálně jeden den (když umí používat nějaký chytrý nástroj ) dodá firmě svou tabulku a firma ty nóbl katalogy na křídovém papíře na adresy rozešle.

Některé se možná vrátí zpět, některé zmizí v nenávratnu. Firmě začnou klesat objednávky. Najednou má o půl milionu menší obrat, než měla. A tak začne pátrat, kde se stala chyba. Ukáže se, že polovina z tisícovky těch křídových, pětistovkových katalogů zmizela v nenávratnu.

A chyba?...Ta byla mezi počítačem a židlí.

Koho by to napadlo?

Myslíte, že se to nemůže stát, protože...  přeci ...googlovat umí každý. To není nic zas tak světoborného.

Problém je, že najít na Googlu pravdivé, aktuální a nezaujaté informace, není tak snadné, jak si myslíme.

 
Proto v tomto článku najdete...  na co je třeba si dát při vyhledávání pozor a  jak používat pokročilé vyhledávání Google.
 

Ale hezky popořádku :)

 

 

K čemu vyhledávání informací nejčastěji slouží:


  • Průzkum trhu ( uvedení nového produktu nebo služby na trh, monitorování vývoje)
  • Hledání zajímavého obsahu
  • Porovnávání cen
  • Získávání kontaktních informací ( ať už pro ověření, nebo k marketingovým účelům)
  • Monitorování konkurence
  • Podklady a informace ( při psaní knih, článků a pod. ) -
  • Hledání obchodních příležitostí
 
 
 

Jak nastavit Google jako domovskou stránku

 
Pokud chcete Google nastavit jako domovskou stránku, můžete postupovat podle tohoto podrobného návodu.
 

 
 

Jak správně googlovat

 
Osobní tipy...

Napište si všechna klíčová slova pro dané téma, která vás napadnou vč. kombinací slov a synonym.
Vyberte ta, která se podle vás hodí nejlépe a zkuste formulovat dotaz.
Používejte podstatná a přídavná jména.
Vyzkoušejte i jiné vyhledávače, než je Google


 

Google hledání podle obrázků

 
 
Obrázky ve výsledcích vyhledávání všichni známe.
 
Máte možnost vyfiltrovat výsledky vyhledávání pouze na obrázky...
 
 
 
 
 
 
 
 
Také ale můžete hledat původ obrázků
 
 
 
 
Nahrajete obrázek, nebo zadáte url...
 
 
 
A Google vám je schopen nejen říci, odkud je obrázek stažený, ale také co na obrázku je
 

vyhledávání na Googlu

 

 

 

Na co je třeba si dát při vyhledávání na Googlu i jinde pozor

 

 

  1. Personalizace

  2. Stáří informace

  3. Zdroj informace ( je důvěryhodný?) dejte přednost knihovnám, univerzitním portálům, archivům, novinám atd.

  4. Komerční články

  5. Jsou informace podložené? (průzkumy, statistiky, digitální stopa a jiné údaje)

  6. Zaznamenávejte si, kdy a kde jste informaci čerpali (URL, autor)

 
 
 
Personalizace
 
To že Google upravuje výsledky vyhledávání podle vašich osobních údajů, není žádné tajemství.
Od vaší polohy, přes nákupní chování až po historii vyhledávání.
Proto jsou výsledky vyhledávání ovlivněny.
Špatná zpráva je, že Google personalizuje výsledky vyhledávání i po odhlášení z vašeho účtu. A to i při anonymním vyhledávání. Tato studie DuckDuckGo to potvrzuje. Dokonce skryté vyhledávání nemá na personalizaci téměř žádný vliv.
 
Můžete Googlu říct, že chcete výsledky jiné, než na základě místa, kde se právě nacházíte.
I to, že nehcetete používat soukromé výsledky.
Tak alespoň trochu ovlivníte, co vám Google ve výsledcích ukáže.
 
 
nastavení googlePokročilé vyhledávání Google bez personalizace
 
 
 
 
Stáří informace
 
Výsledky vyhledávání filtrujte podle data. Abyste měli informace co nejnovější.
 
 
jak vyhledávat na googlu virtuální asistentka
 
 
 
Zdroj informací
 
Vždy věnujte pozornost tomu, odkud informace čerpáte. Pokud např. potřebujete podklady pro vědecké studie, nebo informace s politickým nádechem, je na místě čerpat z portálů s koncovkou .gov a .edu. Kdy se jedná o portály univerzitní, nebo státní. Kde máte informace z první ruky.
 
Také od koho informace čerpáte. Nevydáte se přece na výstup na Mount Everest na základě návodů někoho, kdo tam nikdy nebyl. Kdo se výstupům na vrcholy osmitisícovek nevěnuje. Je to někdo, kdo ve svém oboru něčeho dosáhl? U koho jste si jistí, že je odborník na dané téma?
Vždy si ověřte, jestli je informace pravdivá.
 
 
 
Komerční články
 
Když čerpáte informace z článků, ať už tištěných nebo na internetu, vždy věnujte pozornost původu článků.
A kdo je jejich autorem.
Často se totiž jedná o tzv. komerční článek. Tzn. že si firma zaplatila, aby byl otištěn.
Nejedná se tedy o zaručenou informaci, ale o cílenou reklamu, převlečenou za článek.  Cílenou na určitý druh publika.
 
Ze zákona však tento druh článků musí být označen jako komerční článek.
 
 
výsledk vyhledávání google
 
 
Např. je-li to článek, u kterého se počítá s tím, že cílí na lidi s minimální informovaností, aby pro ně byla zpráva uvěřitelná, podle toho je voleno i příslušné periodikum. Protože... podle toho, jaké má člověk zájmy, se většinou odvíjí i to, jaký má všeobecný přehled. Ne nadarmo se říká,... ,,řekni mi co čteš, já ti řeknu, kdo jsi".
 
Tzn. článek typu... zázračná metoda, jak zhubnout 15 kilo za dva dny :O budete cílit na populaci s nízkou informovaností a tudíž vyberete periodika jako Šíp, Blesk atp.
 
Pokud budete chtít zaručenou informaci, zaměřte se proto na ověřené portály a periodika. Např. již zmiňované .gov a edu.
 

 

Jsou informace podložené?

vždycky je nejlepší, čerpat informace přímo od původního zdroje. Proto již zmiňované portály edu a gov Dejte si také pozor na data která užíváte. Jsou založena na nějakých průzkumech? Např. statistického úřadu? Nebo jsou to informace přímo od Hospodářské komory?

Pokud jsou to informace z druhé a třetí ruky... všichni známe, jak dopadá hra na tichou poštu.

 

 

Jsou informace pravdivé?

 

V dnešní době ověřit pravdivost tvrzení není nijak těžké. Digitální stopa je za každým vidět.

Máte li tedy čerpat informace od firmy s desetiletou tradicí, tak deset let je opravdu dlouhá doba. Taková firma má jistě  za sebou za těch 10 let řadu úspěchů a digitální stopu jako hrom.

Kde hledat takové důkazy? Stáří webových stránek, sociálních sítí, zmínky u různých organizací. A v neposlední řadě živnostenský list a stovky doporučení.

 

Původ informace je důležitý. Zvlášť, když na něm firmy vašich klientů staví svou budoucnost.

 

 

Zaznamenávejte si, kdy a kde jste informace čerpali ( url, autor)

 

Pokud informaci používáte v nějakém článku, je třeba vždy uvádět zdroj. Citaci.

Mimochodem... tohle je skvělý generátor pro vytváření knižních citací.

 

 

 
 
 
 
 
 

Jak používat pokročilé vyhledávání Google

 

Můžete buď vygooglovat infomace, nebo VYGOOGLOVAT INFORMACE :)

 

 

 

  1. Kde je pokročilé vyhledávání na Googlu

  2. Jaké jsou možnosti pokročilého vyhledávání

  3. Jak hledat přesné výrazy na Googlu

  4. Jak omezím Google vyhledávání pouze na jednu doménu

 
 
 
Kde najdete pokročilé vyhledávání na Googlu:
 
 
Google
 
Jak Googlepokročilé vyhledávání google
 
 

Jaké jsou možnosti pokročilého vyhledávání

 
 
možnosti pokročilého vyhledávání
 
 
 
K vyhledávání na googlu můžete také využít určité výrazy, nebo naopak některé informace z výsledků vyhledávání vyloučit.
 
Např.
 
  • vyhledávání přesných výrazů vložením do uvozovek ,,alergická reakce"
  • nebo vyloučení určitých informací znamínkem mínus ... digitální marketing - adwords
  • kombinace klíčových slov... polobotky nebo kozačky
  • převod měn... dolar na koruny
 
 
V pokročilém vyhledávání pak můžete hledat:
 
Přesný výraz v titulku stránky  intitle: "hledaný výraz"
Najít výraz v url dokumentu  inurl: hledaný výraz
Najít různá url pro specifické klíčové slovo  allinurl: hledaný výraz
Najít určitý typ dokumentu  filetype: pdf
 
 
 
 
 
K vyhledávání lze také využít Google Alerts a Google trends.
 

Nemusíte ale jenom hledat Googlem...

Pokud je váš klient zaměřen na prodej zboží, můžete k vyhledávání využít také internetové zbožové porovnávače ( U nás např. Heureka.cz, Zboží.cz, Srovname.cz, Hledejceny.cz, Hyperzbozi.cz, ), ale např i obchody, jako je třeba Amazon.

(Stejným způsobem fungují i porovnávače cen služeb např. energií atd.)

Při zadání druhu zboží, nebo klíčového slova do vyhledávacího řádku, získáte přehled o nabídce, nejprodávanějším zboží, hodnocení, ale i dotazech a názorech zákazníků na konkrétní produkty. Takové informace jsou při rozhodování o nabídce zboží, ale i propagaci zboží přímo neocenitelné.

Např. při zadání slova kytara získáte všechny tyto informace:



Jak hledat informace

Při kliknutí na konkrétní produkt získáte podrobnosti


Jak na průzkum trhu



Můžete odhalit případné nedostatky...

 

 
Vyhledávání relevantních údajů a informací je často časově náročné a proto ho řada firem ráda svěří profesionálovi, jako jste vy.
Jen používat rozšířené vyhledávání google ale nestačí.
Jako certifikovaný asistent budete schopni určit, jak s informacemi bude firma nakládat dál a proto budete schopni také nabídnout lepší výstup, nežli běžný googlař.
Zkušenější z vás pak budou schopni nabídnout i jejich další zpracování.
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

virtuální asistentka markéta bouhaniková

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.