Jak používat rozšířené vyhledávání Google

28.06.2019 08:05

 

Rošířené vyhledávání na googlu děláte takhle

Představte si, že firma natiskne 1000 katlogů svých produktů na nóbl křídový papír a zaplatí 500,- za každý výtisk.

Pak se obrátí na virtuální asistentku, aby vyhledala firmy, pro které je zboží v katalogu relevantní a zkontaktovala je.  Zeptala se, jestli mají o zaslání katalogu zájem ( aby nevyhazovali peníze do vzduchu).

A tak virtuální asistentka začne pátrat na portálech, kde firmy inzerují, v podnikatelských databázích a také na Googlu.

Začne do excellovské tabulky vypisovat jednotlivé kontakty a když je seznam dost dlouhý a má tisíc adres pro těch tisíc katalogů, což zabere minimálně jeden den (když umí používat nějaký chytrý nástroj ) tak  začne firmy ze seznamu obvolávat.

Jaké je ale její překvapení, když téměř každé druhé číslo neexstuje. Kolik času strávila zbytečným vyplňováním excellovské tabulky, kolik vytáčením čísel a kolik času jí potrvá, než všechny ty neexistující čísla zase z té  tabulky o několika stech položkách vymaže.

Nebo ještě hůř, dodá firmě pouze seznam kontaktů a firma ty nóbl katalogy na křídovém papíře na adresy rozešle.

Některé se možná vrátí zpět, některé zmizí v nenávratnu. Firmě začnou klesat objednávky. Najednou má o půl milionu menší obrat, než měla. A tak začne pátrat, kde se stala chyba. Ukáže se, že polovina z tisícovky těch křídových pětistovkových katalogů zmizela v nenávratnu.

A chyba?...Ta byla mezi počítačem a židlí.

Koho by to napadlo?

Myslíte, že se to nemůže stát, protože...  přeci ...googlovat umí každý. To není nic zas tak světoborného.

Problém je, že najít na Googlu pravdivé, aktuální a nezaujaté informace, není tak snadné, jak si myslíme.

 

Na co je třeba si dát při vyhledávání pozor

  1. Personalizace
  2. Jak je informace stará
  3. Komerční články
  4. Zdroj informace ( je důvěryhodný?) dej přednost knihovnám, archivům, novinám atd.
  5. Jsou informace podložené? (průzkumy, statistiky, digitální stopa a jiné údaje)
  6. zaznamenávejte si, kdy a kde jste informaci čerpali (URL, autor)
 
Vyhledávání relevantních údajů a informací je často časově náročné a proto ho řada firem ráda svěří profesionálovi, jako jste vy.
Většinou ( ale ne vždy) se vyhledávání informací týká nějakým způsobem marketingu. (Marketing - dále budu používat je MKT)
Vy budete schopni určit, jak s informacemi bude firma nakládat dál a proto budete schopni také nabídnout lepší výstup, nežli amatér.
Zkušenější z vás pak budou schopni nabídnout i jejich další zpracování.
 

K čemu vyhledávání informací nejčastěji slouží:

  • Průzkum trhu ( uvedení nového produktu nebo služby na trh, monitorování vývoje) - MKT
  • Hledání zajímavého obsahu - MKT
  • Porovnávání cen - MKT
  • Získávání kontaktních informací ( ať už pro ověření, nebo k marketingovým účelům)
  • Sledování konkurence - MKT
  • Podklady a informace ( při psaní knih, článků a pod. ) - částečně MKT
  • Hledání obchodních příležitostí - MKT
 

 

Pro většinu smrtekníků je první volbou Google vyhledávač

 
Proto v tomto článku najdete
 
Pokročilé vyhledávání Google bez personalizace
 
 
 
 
 
 
Google hledání podle obrázků, rozšířené vyhledávání google, pokročilé vyhledávání, hledat googlem, nastavit google jako domovskou stránku, google hledání podle obrázků
 
 

Napište si všechna klíčová slova pro dané téma, která vás napadnou vč. kombinací slov a synonym.
Vyberte ta, která se podle vás hodí nejlépe a zkuste formulovat dotaz.
Používejte podstatná a přídavná jména.
Vyzkoušejte i jiné vyhledávače, než je Google

Vygooglovat

pokud je to článek u kterého se počítá s tím že je pro lidi s minimální informovaností, aby pro ně byla ta zpráva uvěřitelná, podle toho je voleno i to periodikum. Tzn. článek typu zázračná metoda

Jak správně googlovat

 

Když budete cílit na populaci s nízkou informovaností, vyberete blesk. Lidsky řečeno, když budete chtí zveřejnit nějaký nesmysl, musíte cílit na skupinu lidí, která tomu bude věřit. to znamená vberete periodika jako Šíp, Blesk. Atp.
Podle toho jaké má ten člověk zájmy, od toho se odvíjí i to, jaký má všeobecný přehled. Čím menší, tím snazší je mu hloupu myšlenku vnutit. Tkže když budete chtít oslovit lidi o kterých si myslíte, že jsou top podnikatelé dáte tuto informaci do Timesů. Když si oo někom budete myslet, že je hlupák, dáte ji do blesku.

K vyhledávání lze také využít Google Alerts a Google trends o kterých si povíme později.


Pokud je váš klient zaměřen na prodej zboží, můžete k vyhledávání využít také internetové zbožové porovnávače ( U nás např. Heureka.cz, Zboží.cz, Srovname.cz, Hledejceny.cz, Hyperzbozi.cz, ), ale např i obchody, jako je třeba Amazon.

(Stejným způsobem fungují i porovnávače cen služeb např. energií atd.)

Při zadání druhu zboží, nebo klíčového slova do vyhledávacího řádku, získáte přehled o nabídce, nejprodávanějším zboží, hodnocení, ale i dotazech a názorech zákazníků na konkrétní produkty. Takové informace jsou při rozhodování o nabídce zboží, ale i propagaci zboží přímo neocenitelné.

Např. při zadání slova kytara získáte všechny tyto informace:




Při kliknutí na konkrétní produkt získáte podrobnosti






Můžete odhalit případné nedostatky...


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.