Jak získat své první zákazníky, aniž byste vydali jediný halíř ( i když nemáte žádné znalosti z marketingu)

17.09.2016 09:00

Je to snadné Padawane...

 

kde najít na internetu zákazníky

 

Největší strach mám z toho, jak budu své služby nabízet. 

Obávám se, že nebudu mít dostatek zákazníků.

Co když neuspěju?

 

Jestli si kladete některou z těchto otázek, pak je tento článek právě pro vás.

 

Jsem od přírody introvert a miluji obyčejné věci.

Procházky v lese, hrabání se v záhoně. To je důvod, proč mám k práci, prodeji i propagaci nejraději internet. A také proto, že je jediným místem, kde potkáte tolik potenciálních zákazníků.

Proto jsou všechny strategie získávání zákazníků o které učím, postaveny tak, abyste nemuseli nikoho volat, obcházet, ani jinak uhánět.

Proto jsou navrženy tak, aby si vás zákazníci sami našli. 

Už to, že čtete tyto řádky, je důkazem toho, že tato strategie funguje. A také téměř 3.000 čtenářů mého blogu. Využívám ji každý den.

A věřte, nebo ne, zákazníci se na mne sami obracejí.

Když k tomu přidáte ještě osobní doporučení, je to dokonalá kombinace. Všechny způsoby jsou navrženy tak, aby přinášely dlouhodobé výsledky a to téměř bez peněz.

Dnes se s vámi podělím o pár nejjednodušších postupů, které zvládnete i když nemáte žádné hlubší znalosti.

 

 

Sedět a čekat, až se stane zázrak, není zrovna moje oblíbená strategie

 

 

Takže budete potřebovat plán.

Věděli jste, že internet je nejlevnější, nejrychlejší a osloví více lidí než rádio a televize dohromady?

Umožňuje se zaměřit přesně na takové zákazníky, jaké zrovna potřebujete. A to bez toho, abyste museli s kýmkoli promluvit jediné slovo.

 

 

Je celkem jasné, že jako virtuální asistent potřebujete webové stránky

 

Stejně, jako třeba obchodník i vy potřebujete nějakou výkladní skříň.

Ve vašem případě ji představuje váš web.

 

Když začínáte pracovat jako virtuální asistent, vaše stránka je jako malý krámek v zapadlé uličce.

Pokud tou uličkou nikdo nechodí, máte smůlu.  Proč? Lidé totiž nevědí, že tam jste. Proto musíte něco udělat, aby vás našli.

 

Zvlášť u malých a středních podnikatelů se setkávám s představou, že jediný způsob, jak na sebe zákazníka upozornit, je reklama. A ta že je příliš drahá.

Není tomu tak.

 

 

Většinou stačí, postavit na správné místo směrovku a lidé si už cestu k vašemu krámku najdou sami

 

 

 

 

Jestliže máte jasnou představu o tom, KDO je váš ideální (cílový) zákazník, je snadné odhadnout, kde se pohybuje.

A tam prostě takovou směrovku dát. 

Je to efektivnější, než celá reklama.

 

 

 

Jaké druhy směrovek použít a kam je strategicky umístit?

 

Položte si základní otázky:

 

  • Co vašeho potenciálního zákazníka zajímá?

  • Jaké stránky navštěvuje?

  • Jak by takový zákazník hledal  službu, jako je ta vaše?

Na internetu? Kde přesně? Která místa na webu často navštěvuje?

  • Mohou to být webové stránky, odkud čerpá zajímavé informace. 

  • Webové stránky firem, jejichž služeb často využívá, nebo je mezi nimi blízké spojení ( jako např. fitcentra, výživoví poradci, prodejny zdravé výživy).

  • Kde nakupuje produkty

 

 

Pokud CHCETE se svou nabídkou služeb OSLOVIT FIRMY přímo, může být získání těch správných kontaktů SKUTEČNÝ OŘÍŠEK

Videonávod s tajným tipem najdete na konci tohoto článku ;)

 

 

Další z opravdu efektivních metod, kterou vám doporučím a která je zcela zdarma, je Facebook. A teď nemám na mysli  firemní fb stránku. Ani reklamu ( která je mimochodem na facebooku nejlevnější a nejefektivnější) .

 

 

Mám na mysli stránky a fóra pro podnikatele a firmy

 

Nejrůznější skupiny. Existuje jich nespočet.

Nejen, že vy sami se na nich můžete dozvědět zajímavé věci, ale vzhledem k tomu, že si na nich podnikatelé radí a pomáhají navzájem, poznáte jejich potřeby.

Fóra a skupiny nelze spamovat reklamou. Mohli by vás vyloučit ze skupiny. Ale pokud budete umět lidem pomoci a poradit, získáte si jejich náklonnost.

Pokud řeší problém, na který vy a vaše služby budete odpovědí, máte vyhráno. Divili byste se, kolik lidí zápolí i s obyčejnou administrativou. Získáte nejen zákazníka, ale také hlas, který se o vás zmíní dál. A rád vás i doporučí.

Všichni podnikatelé, kteří navštěvují danou skupinu ( a těch jsou stovky v některých skupinách i tisíce), budou vědět, na koho se mají v případě potřeby obrátit . Vás taková reklama stojí jen chvíli času.

Staňte se členem skupin, které zajímají vaše cílové zákazníky.  Přispívejte do internetových diskuzí. Pište o svých poznatcích a zkušenostech. Poraďte ostatním členům.  Poskytujte podrobné a zajímavé informace, které můžou pomoci členům skupiny.

 

 

Ptejte se

 

  • Pokud někdo vaše služby nevyužil, tak proč?
  • Našli službu, která lépe vystihla jejich potřeby?
  • Hledají to, co nabízíte, ale třeba snáze dostupné?

 

Někdy se věci ukážou v úplně jiném světle.
Já  z počátku pořádala pouze klasické kurzy. Že budou ty e-mailové nakonec hitem, by mne ani ve snu nenapadlo. Jen od žáků vím, že upřednostňují pohodlí a možnost pracovat vlastním tempem.

Nevěděla bych, kde je prostor pro to, něco vylepšit. Bez kladení otázek, by se má akademie jedničkou mezi e-mailovými kurzy nikdy nestala.

Ptejte se. Testujte. A to, co se osvědčilo, vypilujte k dokonalosti. Co je špatně, zkrátka vylepšete. Využijte nové nápady a doporučení.

 

„Vždycky hledejte nové cesty. To, že nějaká funguje, neznamená, že neexistuje jiná.

Lepší, rychlejší, pohodlnější.“

 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.


 


 Připojte se k naší nové facebookové skupině pro začínající virtuální asistenty :)

 
VIRTUÁLNÍ ASISTENTI - VA Akademie
Uzavřená skupina · 115 členů
Přidat se ke skupině
Našli jste to správné místo, jestliže...jste začínající, nebo pokročilý virtuální asistent.......