Jak získat své první zákazníky, aniž byste vydali jediný halíř ( i když nemáte žádné znalosti z marketingu)

17.09.2016 09:00

Je to snadné Padawane...

 

kde jako virtuální asistentka najít na internetu zákazníky

 

Největší strach mám z toho, jak budu své služby nabízet. 

Obávám se, že nebudu mít dostatek zákazníků.

Co když neuspěju?

 

Jestli si kladete některou z těchto otázek, pak je tento článek právě pro vás.

 
 
 

Jak může virtuální asistent začít získávat první zákazníky

 

 

Jsem od přírody introvert a miluji obyčejné věci.

Procházky v lese, hrabání se v záhoně. To je důvod, proč mám k práci, prodeji i propagaci nejraději internet. A také proto, že je jediným místem, kde potkáte tolik potenciálních zákazníků.

Proto jsou všechny strategie získávání zákazníků, které učím, postaveny tak, abyste nemuseli nikoho volat, obcházet, ani jinak uhánět.

Proto jsou navrženy tak, aby si vás zákazníci sami našli. 

Už to, že i VY čtete tyto řádky, je důkazem toho, že tato strategie funguje :)

A také téměř 28.000 čtenářů mého blogu. Využívám ji totiž každý den.

 

 

Když k tomu přidáte ještě osobní doporučení :) , je to dokonalá kombinace.

Všechny způsoby jsou navrženy tak, aby přinášely dlouhodobé výsledky a to téměř bez peněz.

Dnes se s vámi podělím o pár nejjednodušších postupů, které vám ze začátku pomůžou, držet hlavu  nad hladinou, než si připravíte fungující strategii.

 

 

Sedět a čekat, až se stane zázrak, nebo nabídka, není zrovna můj oblíbený postoj

 

 

Takže budete potřebovat dobrý plán ;)

Věděli jste, že internet je nejlevnější, nejrychlejší a osloví více lidí než rádio a televize dohromady?

Umožňuje se zaměřit přesně na takové zákazníky, jaké zrovna potřebujete. A to bez toho, abyste museli s kýmkoli promluvit jediné slovo.

 

 

Je celkem jasné, že jako virtuální asistent potřebujete webové stránky

 

Stejně, jako třeba obchodník i vy potřebujete nějakou výkladní skříň. Kde ukážete potenciálním klientům, co, jak a proč děláte.

Ve vašem případě ji představuje váš web.

 

Když začínáte pracovat jako virtuální asistent, vaše stránka je jako malý krámek v zapadlé uličce.

Pokud tou uličkou nikdo nechodí, máte smůlu.  Proč?

Lidé totiž nevědí, že tam jste! Proto musíte něco udělat, aby vás našli.

 

Zvlášť u malých a středních podnikatelů se setkávám s představou, že jediný způsob, jak na sebe zákazníka upozornit, je reklama. A ta že je příliš drahá.

Není tomu tak.

 

 

Většinou stačí, postavit na správné místo směrovku a lidé si už cestu k vašemu krámku najdou sami

 

 

Jestliže máte jasnou představu o tom, KDO je váš ideální (cílový) zákazník, je snadné odhadnout, kde se pohybuje.

A tam prostě takovou směrovku dát. 

Je to efektivnější, než celá reklama.

 

 

virtuální asistent va akademie

 

Jaké druhy směrovek použít a kam je strategicky umístit?

 

Položte si základní otázky:

 

  • Co vašeho potenciálního zákazníka zajímá?

  • Jaké stránky navštěvuje?

  • Jak by takový zákazník hledal službu, jako je ta vaše?

Na internetu? Kde přesně? Která místa na webu často navštěvuje?

  • Mohou to být webové stránky, odkud čerpá zajímavé informace. 

  • Webové stránky firem, jejichž služeb často využívá, nebo je mezi nimi blízké spojení ( jako např. fitcentra, výživoví poradci, prodejny zdravé výživy).

  • Kde nakupuje produkty

 

 

Pokud CHCETE se svou nabídkou služeb virtuálního asistenta OSLOVIT FIRMY přímo, může být získání těch správných kontaktů SKUTEČNÝ OŘÍŠEK

Videonávod s tajným tipem  najdete n a naší fb stránce ;)

 

 

Další z opravdu efektivních metod, kterou vám doporučím a která je zcela zdarma, je Facebook. A teď nemám na mysli  firemní fb stránku. Ani reklamu ( která je mimochodem na facebooku nejlevnější a nejefektivnější) .

 

 

Mám na mysli stránky a fóra pro podnikatele a firmy

 

Existuje jich nespočet.

Nejen, že vy sami se na nich můžete dozvědět zajímavé věci, ale vzhledem k tomu, že si na nich podnikatelé radí a pomáhají navzájem, poznáte jejich potřeby.

Fóra a skupiny nelze spamovat reklamou. Mohli by vás vyloučit .

Ale pokud budete umět lidem pomoci a poradit, získáte si jejich náklonnost.

Pokud řeší problém, na který vy znáte odpovědí, máte vyhráno.

Divili byste se, kolik lidí zápolí i s obyčejnou administrativou. Získáte tak nejen zákazníka, ale také hlas, který se o vás zmíní dál. A rád vás i doporučí.

Všichni podnikatelé, kteří navštěvují takové fórum ( a těch jsou stovky v někdy i tisíce), budou vědět, na koho se mají v případě potřeby obrátit . Kdo má potřebné znalosti.

Vás taková reklama stojí jen chvíli času.

Staňte se členem skupin, které zajímají vaše cílové zákazníky.  Přispívejte do internetových diskuzí. Pište o svých poznatcích a zkušenostech. Poraďte ostatním členům.  Poskytujte podrobné a zajímavé informace, které můžou pomoci členům skupiny.

ALE... počítejte s tím, že žádná skupina není nevyčerpatelný zdroj.

Že takhle začnou všichni.

A že potřebujete nějakou regulerní, fungující strategii, která vám ty zákazníky bude přivádět.

 

Co vídám a co považuji za dost nešťastné, je, obcházet fb skupiny a ptát se, jestli nechce někdo vaší službu.

A) Nejste  podomní prodejce, co chodí s kufříkem ode dveří ke dveřím a nabízí, co má uvnitř. Jste online podnikatel.

B) Jakou vizitku si uděláte, když nabízíte pomoc s webem, firemní fb stránkou, nebo propagací,... ale klienty si hledáte takhle. To přímo křičí... neumím si získat klienty webem, fb stránkou, ppc reklamou ani sobě, takže vám je moje reklama, stránka, nebo web taky nepřivedou.

C) Je jen otázkou času, kdy se na vás lidé začnou tvářit, ne jen jako na podomní prodejce, ale jako na svědky Jehovovi. A to vy přeci nechcete. Strkat jim nohu do dveří.

 

 

Ptejte se

 

  • Pokud někdo vaše služby nevyužil, tak proč?
  • Našli službu, která lépe vystihla jejich potřeby?
  • Hledají to, co nabízíte, ale třeba snáze dostupné?

 

Někdy se věci ukážou v úplně jiném světle.
Já  z počátku pořádala pouze klasické kurzy. Že budou ty e-mailové nakonec hitem, by mne ani ve snu nenapadlo. Jen od žáků vím, že upřednostňují pohodlí a možnost pracovat vlastním tempem.

Nevěděla bych, kde je prostor pro to, něco vylepšit. Bez kladení otázek, by se má akademie jedničkou mezi e-mailovými kurzy nikdy nestala.

Nikdy by o akademii nepsaly podnikatelské portály.

Ptejte se. Testujte. A to, co se osvědčilo, vypilujte k dokonalosti. Co je špatně, zkrátka vylepšete. Využijte nové nápady a doporučení.

 

„Vždycky hledejte nové cesty. To, že nějaká funguje, neznamená, že neexistuje jiná.

Lepší, rychlejší, pohodlnější.“

 

 

Související články:

 

7+1 důvod, proč máte málo klientů

 

 
 
 

Markéta bouhaniková lektor pro virtuální asistentky

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ZDARMA KE STAŽENÍ:
 
 
 
Slovníček pro virtuální asistenty