Co musí umět Virtuální Asistent?

29.10.2015 07:51

Virtuální asistent je moderní způsob práce s obrovským potenciálem.

Předpokladem je ochota učit se novým věcem. Odměnou vám bude svoboda a nezávislost.

Prvním krokem je, správně se rozhodnout, které ze služeb chcete nabízet.

Ať už je to vyhledávání informací na internetu, administrativa, přepisy textů, nebo zákaznická podpora, budete muset zvládnout práci s nástroji, které vám práci na dálku umožní.

Řadu z nich možná znáte. Skype i Google Dokumenty jsou nástroje které často používáme i v osobním životě. Pokud ale umíte pouze s Excellem a Wordem, i tak máte slušný základ.

Kancelář virtuálního asistenta


Virtuální Asistent je především podnikatel. Zde v Čechách to je pořád ještě strašák č.1. Ač si to mnozí neuvědomují, je to jedna z největších přidaných hodnot, jakou můžete této práci dát.

Je to výhoda, kterou žádný zaměstnanec tradiční kanceláře nemůže nabídnout. To, že vidíte zadané úkoly v širších souvislostech, vám dává možnost plnit zadané úkoly tisíckrát lépe, než obyčejný zaměstnanec.

To sebou nese další věci, které musíte jako podnikatel umět. I kdyz vás na ně v žádném podnikatelském kurzu nepřipraví.

Co musíte umět, abyste se mohli stát virtuálním asistentem?

Něco málo podnikatelských základů, abyste věděli, co a jak. 

Potřebujete vědět, jak přijímat a vydávat faktury. Co je třeba evidovat. Prostě nudné věci okolo podnikatelského papírování.

Naučit se zacházet se sociálními sítěmi, jako je Facebook, Pinterest nebo Twitter. I když vaše profesní specializace nebude zrovna správa sociálních sítí, jsou pro vás nejlepší cestou, jak získávat nové klienty. Pokud s nimi umíte správně zacházet, přivedou vám nové zákazníky i bez jakékoliv placené inzerce.

Psát a publikovat na internetu.  Nezaléží na tom, jaká je vaše specializace. Občas budete musete dát vědět o tom, co umíte. Článek je v tomto případě nejlepší způsob. Využijte k tomu vlastní blog, nebo se staňte hostem na blogu někoho z branže.

Dále samozřejmě odvětví, na které se chcete zaměřit.  Nemůžete vědět všechno. To je naprosto v pořádku. Ale odvětví na které se chcete zaměřit, byste měli znát, jako své boty. Ať už stavíte na svých zájmech, pracovních  zkušenostech, nebo základech ze školy, věnujte se tomu, co vás opravdu zajímá. Pak se totiž budete  zlepšovat a rozvíjet naprosto přirozeně a bude vás to bavit.

Naučte se dobře prezentovat sebe a vaše služby.

Zkuste si sami jednoduchý úkol ( říka se tomu elevator pitch, někdy speech):
Představte si, že máte někomu vysvětlit, co děláte. Máte na to ale jen 30 vteřin. Klidně si to zkuste před zrcadlem. Ještě nevíte co by vás bavilo?
Nechte se inspirovat tímhle článkem.

Věřte sobě, tomu co umíte a co děláte. Pokud nevěříte tomu co děláte, jak mohou věřit jiní? Sebedůvěru získáváte s každou nabytou znalostí. Sami uvidíte.
Takže, učte se, rozvíjejte a dělejte věci, ze kterých máte radost.

Získej mnohem více rad a konkrétních postupů. Stačí se registrovat.

Zajímal by tenhle článek i tvé přátele? Neváhej ho sdílet, třeba na Facebooku :D

                                                                                                                                              

Nejčtenější články :

Co musí umět Virtuální Asistent?

Co musí umět Virtuální Asistent?

Je třeba odhodlání, internetové připojení a znalost několika online nástrojů. Pak můžete pracovat, odkud  budete chtít. Třeba z druhého konce světa.

 

7 nejlépe placených úkolů pro Virtuální Asistenty 

Virtuální asistent na volné noze

Abyste mohli začít pracovat na volné noze...

 
Nejčastější fatální chyby začínajících Virtuálních Asistentů

Nikdo učený z nebe nespadl...

 

 

Získej přístup do Atlantidy!

Registrovaní čtenáři získají přístup k mnohem většímu množství návodů a nemohou si to vynachválit.

ZDARMA rady, tipy i návody přímo do tvé e-mailové schránky.

PŘIDEJ SE.

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.

Působila jako manažer pro projekt Momster.cz, zaměřený na možnosti flexibilní práce a podnikání se zaměřením na matky s dětmi.