Co musí umět virtuální asistent/asistentka?

29.10.2015 07:51

 

 

Virtuální asistent je moderní způsob práce s velkým potenciálem, ALE...

...předpokladem je, ochota učit se novým věcem.

Plno lidí má u slova učení husí kůži.

Odměnou vám ale bude svoboda a nezávislost po zbytek života. A to už přece stojí za to.

 

 

Prvním krokem je,  správně se rozhodno ut,  které ze služeb chcete nabízet 

 

Ať už je to vyhledávání informací na internetu, administrativa, správa firemních facebookových stránek, nebo zákaznická podpora, budete muset ovládnout nástroje, které vám práci na dálku umožní.

Řadu z nich možná znáte. Skype i Google Dokumenty často používáme i v osobním životě. Pokud ale umíte pouze s Excellem a Wordem, i tak máte slušný základ. Ty ostatní nejsou o moc náročnější.

 

 

co musí umět virtuální asistentka


 

Virtuální Asistent je podnikatel.

I když si to lidé často neuvědomují, je to jedna z největších přidaných hodnot, jakou můžete této práci dát.

Je to výhoda, kterou žádný zaměstnanec tradiční kanceláře nemůže nabídnout. Protože neví, co je k podnikání potřeba.

Vy vidíte zadané úkoly v širších souvislostech a to vám dává možnost, plnit je tisíckrát lépe, než obyčejný člen korporátu.

 

 

Co musí umět virtuální asistent a proč?

 

 

 

Něco málo podnikatelských základů, abyste věděli, co a jak. 

Potřebujete vědět, jak přijímat a vydávat faktury. Co je třeba evidovat. Prostě nudné věci okolo podnikatelského papírování.

 

Dále samozřejmě odvětví, na které se chcete zaměřit.  Nemůžete vědět všechno. To je naprosto v pořádku. Ale odvětví, na které se chcete zaměřit, byste měli znát, jako své boty.

Ať už stavíte na svých zájmech, pracovních  zkušenostech, nebo základech ze školy, věnujte se tomu, co vás opravdu zajímá a baví. Pak se totiž budete zlepšovat a rozvíjet naprosto přirozeně a budete si to užívat.

 

Mít představu, že budete nabízet administrativu a že se u vás dveře netrhnou je nereálná. 

Pokud hodláte nabízet aministrativu, a nemáte jiné dovednosti, pak je vaší konkurencí

  • každá klasická asistentka
  • každý příbuzný, známý i známá známého vašeho potenciálního klienta
  • a v poslední řadě... všechny ostatní virtuální asistentky, které nabízejí to samé, za mizerné peníze a moc se jim nedaří (i když to nerady přiznávají)

Řekněte sami...

Proč by podnikatelé dávali přednost právě vám, před všemi těmi ostatními možnostmi, které mají a navíc, které většinou dobře znají?

Proč by se měl někdo obrátit na vás raději, než sousedovu těhotnou manželku, kterou zná alespoň od vidění?

Lidé nedělají nic bezdůvodně. A podnikatelé už vůbec ne.

 

 

Prodat svoje služby.

 

,,Když nevyděláváte peníze, není to práce, ale hobby."

 

 

I když byste možná rádi slyšeli, že stačí, pořídit si webovou stránku a kouzlo je hotovo, není to tak.  Bylo by to stejné, jako pořídit si mobil, ale požívat na něm jen jedno tlačítko.

Na internetu musíte svého zákazníka doslova chytit za ruku a na svůj web ho přivést. Abyste to mohli udělat, musíte:

 

Naučit se zacházet se sociálními sítěmi, jako je Facebook, Pinterest, Instagram nebo Twitter. I když vaše profesní specializace nebude zrovna správa sociálních sítí, jsou pro vás nejlepší cestou, jak získávat nové klienty. Pokud s nimi umíte správně zacházet, přivedou vám nové zákazníky i bez jakékoliv placené inzerce. Sice to chvilku trvá, ale funguje to.

 

Psát a publikovat na internetu.  Můžete k tomu využít vlastní blog, video,  nebo se staňte hostem na blogu někoho z branže. Nezaléží na tom, jaká je vaše specializace. Občas budete musíte dát světu vědět o tom, co umíte. A článek je v tomto případě nejlepší způsob.

 

Umět pracovat s automatickými emaily tak, abyste se nemuseli nikoho doprošovat o zadání projektu. A tím nemyslím jen ovldat nástroje k tomu určené. ( Mailchimp, MAd MImi, MailerLite aj.)

Důležité je JAK je používáte.

 

Vyhodnocovat úspěšnost emailů, návštěvnost svého webu, facebookové stránky a všech ostatních sociálních sítí. Abyste věděli, co funguje a co ne. Abyste poznali, když děláte něco správně a hlavně, když děláte něco špatně.

 

Využívat placenou reklamu. Upozornit na sebe a služby které nabízíte, není v dnešní době vůbec lehké. Můžete využívat sociální sítě o sto šest, ale to, co jinak trvá budovat měsíce a roky, s placenou reklamou např. na Facebooku zvládnete rychleji. Když s ní umíte správně zacházet, dokážete oslovit ty správné klienty za halířové částky. Za stovku s přehledem 1000 lidí.

 

 

Naučte se dobře prezentovat to, co děláte

Zkuste si sami jednoduchý úkol ( říka se tomu elevator pitch, někdy speech):
Představte si, že jedete ve výtahu s někým, s kým by se vám líbilo pracovat. Než ten člověk vystoupí, máte asi 30 vteřin na to, tomu člověku vysvětlit, co děláte. Klidně si to zkuste před zrcadlem.

 

Když už se tohle všechno budete učit, proč to neumět tak dobře, abyste to mohli nabídnout jako další ze svých služeb i klientům?

Nezapomeňte, že se tou prací chcete hlavně uživit. Proto se také nechte inspirovat tímhle článkem.

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 
 
 
 

 

 

 

Nejčtenější články :

 

7 nejlépe placených úkolů pro Virtuální Asistenty 

Virtuální asistent na volné noze

Abyste mohli začít pracovat na volné noze...

 

 

 

 

 

 

3 nejčastější chyby, které stojí život 98% všech neúspěšných virtuálních asistentů

 

Nikdo učený z nebe nespadl...

 

 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.