7 důvodů proč máte málo klientů

04.09.2016 07:19

Jste amatér?

Máte klienta jednou za uherský rok?

Nedaří se vám oslovit ty správné?

 

Tohle jsou chyby, které možná děláte.

 

Nevíte, kdo je váš zákazník

Klíčem k úspěchu je, znát své zákazníky a nabídnout jim přesně to, co potřebují, formou která jim nejlépe vyhovuje.

 

Nabízíte služby pro všechny?

Prezentuje je jako administrativu pro firmy?

Je všechno, co víte o potenciálních zákaznících to, že to jsou podnikatelé?

 

Podnikatelé a jejich firmy nejsou všichni stejní a ani nemají stejné potřeby. Pokud nabízíte službu pro každého, neoslovíte nikoho.

Nemáte jak je oslovit, upoutat ani přesvědčit, že své práci rozumíte. Nemáte jak nabídnout konkurenční výhodu oproti komukoliv jinému vč. asistentů v klasických kancelářích.

Určete, kdo jsou vaši ideální zákazníci a na ty se zaměřte. Ukažte, že rozumíte tomu, jak to ve firmách, jako je ta jejich, chodí. Že své práci opravdu rozumíte lépe, než kdo jiný.

 

Praktikujete čekám a doufám strategii.

Už jste řekli všem známým, co děláte. Máte webovou stránku, vizitky a rozeslali jste horu e-mailů. Čekáte, že se u vás dveře netrhnou....a jste rádi, že se na vás bratránek z matčiny strany obrátil s prosbou o malou výpomoc.

Umět svou práci je jedna věc, ale umět ji prodat druhá. Nejčastější chybou, na kterou dojede většina idealistů je, nemít marketingovou strategii.

Fungující systém, jak získávat nové klienty a jak si udržet ty nejlepší, není radno podceňovat.

Běžně je třeba, aby o vás potenciální klient slyšel 5x-7x, než se rozhodne využít vaši službu.

Naplánujte si, co budete dělat, kdy a proč.

 

 

Máte přehnané, nebo nízké sebevědomí.

Nejčastější chybou, kterou lidé začínající s prací virtuálního asistenta dělají, je sebevědomí na nesprávném místě.

Mnoho začínajících virtuálních asistentů má obavy, jestli to zvládne. Bojí se zeptat, aby nevypadali hloupě. Přiznat, že něco děláte poprvé, není slabost. Naučte se svou práci co nejlépe. Když si víte rady v téměř každé situaci, sebevědomí už přijde samo. Když si totiž nevěříte vy, jak vám mají věřit klienti?

 

Někdo zase mívá dojem, že když v kancelářích strávil posledních 10 let, už se nemá co učit.

Bohužel, takoví lidé se vzdávají nejčastěji. Jsou zvyklí na to, že jsou v kanceláři jako doma a když zjistí, že jim něco nejde, že se mají učit také něco jiného, nelíbí se jim to.

Technologie a propagace jsou nezbytnou součástí této práce.

Pokud se nechcete učit novým věcem, připravujete se o většinu konkurenčních výhod.

 

Bez důkazů není případ

Pro podnikatele je ve většině případů firma jako vlastní dítě. Nesvěří kteroukoliv část péče o ni někomu cizímu. Z mnoha důvodů.

Nedostatečná důvěra potenciálních klientů je zásadní překážkou v jejich získávání.

To, že někdo ordinuje, z něj ještě nedělá dobrého doktora.

Takhle uvažuje každý potenciální zákazník.

Jsem nejlepší, nejrychlejší, nejspolehlivější. To o sobě může říci každý.

 

Zejména při práci na dálku, kdy se se svými klienty nikdy nesetkáte, je budování důvěry velice důležité.

Chybou je, nemít přesvědčivý způsob, jak ukázat své znalosti. Že opravdu umíte to, co slibujete.

Takže znovu... ukažte, že rozumíte tomu, co děláte. Jen důkazy se počítají.

Slova spokojených klientů, osvědčení a certifikáty, vítězství v soutěžích. To všechno nejen buduje vaši důvěryhodnost, ale také zvyšuje hodnotu vašich služeb.

 

 

Začali jste své podnikání zakládat na vašich domněnkách, ne faktech.

 

Než má člověk vlastní děti, ví přesně, jak by se ostatní rodiče měli chovat. Kdy by své děti měli okřiknout, kdy utěšovat, kdy by jim měli jednu vlepit. A hlavně vědí naprosto přesně, co oni, až budou rodiči, NIKDY dělat nebudou. Pak jdete po ulici, vaše hystericky řvoucí dítě se vám houpe na šále a vy si říkáte, kde se stala chyba. Protože nic z toho, co jste považovali za výchovné, nefunguje.

To, co si myslíte, že klienti chtějí, a to, co opravdu chtějí, jsou dvě různé věci. Stejně tak to, že si myslíte, že něco bude fungovat, neznamená že bude.

Předem si udělejte průzkum. Zeptejte se vašich potenciálních zákazníků, co chtějí a potřebují.

Co si myslí.

Neptejte se vašich přátel, ani maminky, ale přímo těch, komu chcete své služby nabídnout.

 

Měřte. Čísla nejsou můj nejlepší přítel, ale velmi rychle jsem se naučila, že se bez nich neobejdu.

Abyste mohli plánovat fungující strategie, musíte znát výchozí údaje, jako např. kolik lidí navštěvuje vaše stránky, co je nejvíce zajímá, nebo naopak vůbec.

 

Nejste jako zkušené matky

 

Když se vám narodí první dítě, myslíte si, že se neobejdete bez všech těch věcí, jako je lehátko do koupele, koš na pleny, a plno jiných nesmyslů. Vyšilujete, když dítě strčí špinavou ruku do pusy.

Při třetím dítěti už si jen říkáte, jestli je oběd nutný, když už snědlo půlku pískoviště. Používáte jen věci, které jsou opravdu nezbytné a okřikujete ho, jen když mu jde vážně o život.

 

Nedělejte stejné chyby, jako všichni ostatní. Neplýtvejte časem, penězi a energií na hledání řešní a fungujících postupů. Sami si zkazíte reputaci, když budete za běhu na svých klientech věci teprve testovat. Prostě vezměte jen to, co funguje a navažte tam, kam se jiní dostanou až za několik let...

 

 

Nejdete do toho naplno

 

Nadšení pro věc a vztah k tomu, co děláte, je cítit na míle daleko. I on-line. Pokud svou práci berete jen jako příležitostný šolich, zákazníci to vycítí. Pak možná ani nezačínejte. Jak jsem řekla. Pro majitele firem je jejich podnikání důležité. Je to styl života. Chtějí cítit, že jste jeho součástí. Chtějí věrnost, loajalitu, důvěryhodnost. Ne ve vašem sloganu. Chtějí to z vás cítit.

Pokud práci virtuálního asistenta berete jen jako způsob, jak přijít snadno k penězům, pak se na to raději vykašlete.

Pokud jste se rozhodli, že chcete začít budovat fungující firmu s dobrým jménem, nabízet služby na vysoké úrovni a vydělávat slušné peníze, pak to na vašem projevu bude znát. I když si to sami ani neuvědomujete.

Jelikož čtete tyto řádky, pak si myslím, že máte ten správný zápal. Že se chcete vyhnout zbytečným chybám.

A to je nejlepší předpoklad úspěchu.

 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.