7 důvodů proč máte málo klientů

04.09.2016 07:19

Po dlouhých měsících, kdy jste místo večírků s přáteli hltali každou informaci. Co jste místo sledování oblíbených seriálů googlovali o virtuálních asistentech každé slovo. Co jste s velkým nadšením zahájili svou virtuální praxi...

...se nic neděje.

 

Žádný email se zajímavým projektem.

Když už někdo píše, tak vyčůránek s představou, že pro něj budete dělat zadarmo.

Telefon nezvoní.

 

Počáteční radost a nadšení se vytrácejí a přichází smutek a zklamání.

 

Je to vopruz.

 

Pokud ani píseň proti trudomyslnosti nepomáhá...

 

Polární noc, má zvláštní moc...

Kdepak. Ani ťuk.

 

Pak vám možná pomůže pár tipů, na chyby které amatérští virtuální asistenti dělají.

 

 

 

NEVÍTE, KOMU SVÉ SLUŽBY PRODÁVÁTE

Klíčem k úspěchu je, znát své budoucí klienty a nabídnout jim přesně to, co potřebují, formou která jim nejlépe vyhovuje.

 

A když je neznáte, tak nabízíte služby pro všechny.

 

 

Podnikatelé a jejich firmy nejsou všichni stejní a ani nepotřebují stejné věci.

Pokud nabízíte službu pro každého, neoslovíte nikoho.

 

Nemáte jak je upoutat ani přesvědčit, že své práci rozumíte.

Nemáte, jak nabídnout konkurenční výhodu, oproti komukoliv jinému. A to ani asistentům v klasických kancelářích.

 

Zjistěte, kdo jsou vaši ideální zákazníci a na ty se zaměřte.

Ukažte, že rozumíte tomu, jak to ve firmách, jako je TA JEJICH, chodí.

Že své práci opravdu rozumíte lépe, než kdo jiný.

 

 

 

ČEKÁTE A  DOUFÁTE

 

Už jste řekli všem známým, co děláte.

Utratili jste peníze za webovou stránku, vizitky, papíry a rozeslali jste horu e-mailů.

A teď už jen čekáte, že se u vás dveře netrhnou.

A čekáte...

a čekáte.

Nakonec jste rádi, že se na vás bratránek z matčiny strany obrátil s prosbou o malou výpomoc.

 

Umět svou práci je jedna věc, ...

...ale umět ji prodat druhá.

Nejčastější chybou, na kterou dojede většina idealistů je, nemít prodejní strategii.

 

Fungující recept, jak získávat nové klienty a jak si udržet ty nejlepší.

To není radno podceňovat.

 

Věděli jste, že průměrně je třeba, aby o vás potenciální klient slyšel 5x-7x, než se rozhodne využít vaši službu?

Naplánujte si krok po kroku, co budete dělat, kdy a proč.

 

 

 

MÁTE PŘEHNANÉ, NEBO NAOPAK ZBYTEČNĚ NÍZKÉ SEBEVĚDOMÍ

 

Nejčastější chybou, kterou lidé začínající s prací virtuálního asistenta dělají, je sebevědomí na nesprávném místě.

 

Mnoho začínajících virtuálních asistentů má obavy, jestli to zvládne.

Bojí se zeptat, aby nevypadali hloupě.

 

Přiznat, že něco děláte poprvé, není slabost.

 

Naučte se svou práci co nejlépe. I k tomu vám pomůže úzká specializace.

Když si víte rady v téměř každé situaci, sebevědomí už přijde samo.

Když si totiž nevěříte vy sami, jak vám mají věřit klienti?

 

 

Někdo zase mívá dojem, že když v kancelářích strávil posledních 10 let, už se nemá co učit.

Bohužel, takoví lidé se vzdávají nejčastěji.

Jsou zvyklí na to, že jsou v kanceláři jako doma. Když zjistí, kolik toho je třeba znát a náhodou se stane, že jim něco nejde, tak to nesou hůř, než ostatní.

 

Nepodceňujte se, ale ani nepřeceňujte své znalosti.

 

 

BEZ DŮKAZŮ NENÍ PŘÍPAD

 

Pro podnikatele je firma jako vlastní dítě.

Nesvěří kteroukoliv část péče o ni JEN TAK někomu cizímu. Z mnoha důvodů.

Nedostatečná důvěra potenciálních klientů je zásadní překážkou v jejich získávání.

 

To, že někdo ordinuje, z něj ještě nedělá dobrého doktora.

Takhle uvažuje každý potenciální zákazník.

 

Jsem nejlepší, nejrychlejší, nejspolehlivější. To o sobě může říci každý. Ale dokázat to...

 

Zejména při práci na dálku, kdy se se svými klienty nikdy nesetkáte, je budování důvěry velice důležité.

 

Chybou je, nemít přesvědčivý způsob, jak ukázat své znalosti. Že opravdu umíte to, co slibujete.

 

Takže znovu... ukažte, že rozumíte tomu, co děláte. Jen důkazy se počítají.

 

Slova spokojených klientů, osvědčení a certifikáty, vítězství v soutěžích. To všechno nejen buduje vaši důvěryhodnost, ale také zvyšuje hodnotu vašich služeb.

 

 

 

ZALOŽILI JSTE SVOU PRÁCI NA DOMĚNKÁCH, NE FAKTECH

Než má člověk vlastní děti, ví přesně, jak by se ostatní rodiče měli chovat.

Kdy by své děti měli okřiknout, kdy utěšovat, kdy by jim měli jednu vlepit.

 

A hlavně vědí naprosto přesně, co oni, ...až budou rodiči, NIKDY dělat nebudou.

 

Pak  najednou jdete po ulici, vaše hystericky řvoucí dítě se vám houpe na šále a vy si říkáte, kde se stala chyba. Protože nic z toho, co jste považovali za výchovné, nefunguje.

 

To, co si myslíte, že klienti chtějí, a to, co opravdu chtějí, jsou dvě různé věci.

Stejně tak to, že si myslíte, že něco bude fungovat, neznamená že bude.

 

Předem si udělejte průzkum.

Zeptejte se vašich potenciálních zákazníků, co chtějí a potřebují. Co si myslí.

 

Neptejte se vašich přátel, ani maminky, ale přímo těch, komu chcete své služby nabídnout.

 

Měřte.

Čísla nejsou můj nejlepší přítel, ale velmi rychle jsem se naučila, že se bez nich neobejdu.

 

Abyste mohli plánovat fungující strategie, musíte znát výchozí údaje, jako např. kolik lidí navštěvuje vaše stránky, co je nejvíce zajímá, nebo naopak vůbec.

 

 

 

 

NEJSTE JAKO ZKUŠENÉ MATKY

 

Když se vám narodí první dítě, myslíte si, že se neobejdete bez všech těch věcí, jako je lehátko do koupele, koš na pleny, a plno jiných nesmyslů.

Vyšilujete, když dítě strčí špinavou ruku do pusy.

 

Při třetím dítěti už si jen říkáte, jestli je oběd nutný, když už snědlo půlku pískoviště.

Používáte jen věci, které jsou opravdu nezbytné a okřikujete ho, jen když mu jde vážně o život.

 

Nedělejte stejné chyby, jako všichni ostatní.

Neplýtvejte časem, penězi a energií na hledání řešní a fungujících postupů.

Sami si zkazíte reputaci, když budete za běhu na svých klientech věci teprve testovat.

 

Ne všechno bude od začátku perfektní. Ale vybírejte uváženě, jestli nástroje které používáte, vaši práci spíše nekomplikují, než usnadňují. Jestli nevyhazujete za zbytečnosti peníze, které by šly využít lépe. A které by mohly vydělat další peníze.

 

 

 

NEJDETE DO TOHO NAPLNO

 

Nadšení pro věc a vztah k tomu, co děláte, je cítit na míle daleko.

I on-line.

Pokud svou práci berete jen jako příležitostný šolich, zákazníci to vycítí.

To pak možná ani nezačínejte.

Jak jsem řekla. Pro majitele firem je jejich podnikání důležité. Je to styl života. Chtějí cítit, že jste jeho součástí. Chtějí věrnost, loajalitu, důvěryhodnost.

Ne ve vašem sloganu. Chtějí to z vás cítit.

Pokud práci virtuálního asistenta berete jen jako způsob, jak přijít snadno k penězům, pak se na to raději vykašlete.

 

Pokud jste se rozhodli, že chcete začít budovat fungující firmu s dobrým jménem.

Nabízet služby, které lidem opravdu pomůžou a jsou na vysoké úrovni.

Pokud máte cíl vydělávat SLUŠNÉ peníze, pak to na vašem projevu bude znát. I když si to sami ani neuvědomujete.

 

Jelikož čtete tyto řádky, pak si myslím, že máte ten správný zápal.

Že se chcete vyhnout zbytečným chybám.

A že svou práci chcete dělat podstivě.

 

A to je nejlepší předpoklad úspěchu.

 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.