7 + 1 důvod proč máte málo klientů a jak to napravit

04.09.2016 07:19

Po dlouhých měsících, kdy jste místo večírků s přáteli, hltali každou informaci. Co jste místo sledování oblíbených seriálů, googlovali o virtuálních asistentech každé slovo. Co jste s velkým nadšením zahájili svou virtuální praxi a spustili webovou stránku...

...se nic neděje.

 

Žádný email se zajímavým projektem.

Když už někdo píše, tak vyčůránek s představou, že pro něj budete dělat zadarmo.

Telefon nezvoní.

 

Počáteční radost a nadšení se vytrácejí a přichází frustrace a zklamání. Ale není to vaše vina. Jen jste si možná vybrali špatné rádce.

 

Děláte všechno, co vám řekli...

Zkoušíte, co se dá.

Ale nic nefunguje.

 

Pokud ani píseň proti trudomyslnosti nepomáhá...

 

Polární noc, má zvláštní moc...

Kdepak. Ani ťuk.

 

Pak vám možná pomůže pár rad ohledně chyb, které amatérští virtuální asistenti dělají.

 

 

 

 

UKAŽTE LIDEM ROZDÍL MEZI VÁMI A OSTATNÍMI

 

 

 

Pro podnikatele je firma jako vlastní dítě.

Nesvěří kteroukoliv část péče o ni JEN TAK někomu cizímu. Z mnoha důvodů.

Nedostatečná důvěra potenciálních klientů je zásadní překážkou v jejich získávání. A mají k ní dobrý důvod.

 

 

Takhle uvažuje každý potenciální zákazník..

 

Jsem nejlepší, nejrychlejší, nejspolehlivější. Klienti se o mně perou.

To o sobě může říci každý. Ale je to pravda?

 

Pochvalná doporučení má na webu každý a je jedno, kde je vzal.

Zejména při práci na dálku, kdy se se svými klienty nikdy nesetkáte, je budování důvěry velice důležité.

 

Chybou je, nemít přesvědčivý způsob, jak ukázat že opravdu umíte to, co slibujete.

 

Ukažte, že to,co děláte, FUNGUJE!

 

UKAŽTE ROZDÍL MEZI VÁMI A OSTATNÍMI tak, aby šel snadno ověřit a byl pro lidi snadno pochopitelný.

 

TŘEBA TAKHLE... jako to děláme my  :)

 

Na obrázku mohou lidé porovnat rozdíl, mezi VA Akademií a necertifikovanými řešeními na první pohled.

 

Kolik potenciálních zákazníků přichází díky strategiím ze soc. sítí, emailu, SEO atd.

 

 

 

Nebo jako to dělá Zippie - platforma nabízející finanční služby bez potřeby bankovního účtu

 

 

pomozte klientům vybrat správného virtuálního asistenta

 

 

Nebo Work-Bench.com když porovnává tato cloudová řešení

 

 

jak lidem přiblížit výhody vašich služeb virtuálního asistenta

 

 

 Jen důkazy se počítají.

Lidé chtějí důkazy, ne výmluvy.

Osvědčení, certifikáty, vítězství v soutěžích. To všechno nejen dokazuje vaše znalosti a buduje vaši důveryhodnost, ale také zvyšuje hodnotu vašich služeb.

 

 

 

 

BOJÍTE SE JÍT S KŮŽÍ NA TRH

 

Čím víc očí se k vám bude upírat, tím víc kritků budete mít. S tím musíte počítat. Důležité je, uvědomit si,  odkud ta kritika přichází a podle toho jí věnovat pozornost.

 

Přichází od někoho, od koho se učíte a kdo je pro vás vzor pro své prokazatelné úspěchy?

Nebo od někoho, koho neznáte a kdo jen tráví celé dny komentáři na sociálních sítích?

Je to konstruktivní kritika od vašeho klienta, nebo pokoutní pomluvy uod konkurence?

 

 

Nikdy nebudete mít 100% spokojených klientů. Vždycky jeden nespokojený nadělá větší humbuk, než 100 spokojených.

Vždycky budou rádoby chytráci, co vám budou říkat, jak máte dělat svou práci. Ale tím se nesmíte nechat vyvést z míry.

 

Věděli jste, že na Amazonu byla kniha o Harrym Potterovi hodnocena jako nejhorší kniha všech dob?

 

Důležité jsou výsledky, kterých dosahujete a lidé, kterým pomůžete. Soustřeďte se jen na ně. Pak zbytek nemusíte řešit.

 

 

 

 

 

ČEKÁTE A  DOUFÁTE

 

Už jste řekli všem známým, co děláte.

Utratili jste peníze za webovou stránku, vizitky, papíry a rozeslali jste horu e-mailů.

Už jste udělali všechno, co vám konkurenti poradili.

A teď už jen čekáte, že se u vás dveře netrhnou.

A čekáte...

a čekáte.

Nakonec jste rádi, že se na vás bratránek z matčiny strany obrátil s prosbou o malou výpomoc.

 

Umět svou práci, je jedna věc, ...

...ale umět ji prodat, druhá.

Nejčastější chybou, na kterou doplatí většina idealistů je, nemít plán, jak služby prodat.

 

Fungující recept, jak získávat nové klienty a jak si udržet ty nejlepší.

 

Když se neprodávaly vaše účetní služby, pak bude chyba v tom, jak a komu jste je nabízeli. To že si začnete říkat virtuální asistent, na tom nic nezmění.

 

Věděli jste například..., že průměrně je třeba, aby o vás potenciální klient slyšel 5x-7x, než se rozhodne využít vaši službu?

 

Naplánujte si krok po kroku, co budete dělat, kdy a proč.

Je totiž rozdíl, jestli se o tom, co děláte, za měsíc dozví 10 lidí, nebo 10.000.

 

 

 

BOJÍTE SE, SVÉ SLUŽBY PROPAGOVAT

 

nebo to NEděláte způsobem, který funguje a který je k vám přivede.

 

Pokud neuděláte lidem nabídku, tak ji NEMOHOU PŘIJMOUT.

 

Jestli nevíte, jak na to, měli byste se fofrem přihlásit do tréninku Master Class!

 

Vidíte? .... vůbec to není těžké :D

 

 

 

 

NEVÍTE, KOMU SVÉ SLUŽBY PRODÁVÁTE

Klíčem k úspěchu je, znát své budoucí klienty a nabídnout jim přesně to, co potřebují, formou která jim nejlépe vyhovuje.

 

protože... když je neznáte, tak nabízíte služby pro všechny.

Když nabízíte služby pro všechny, nemůžete přinést výborné výsledky.

 

 

Podnikatelé a jejich firmy nejsou všichni stejní a ani nepotřebují stejné věci.

Pokud nabízíte službu pro každého, neoslovíte nikoho.

 

Nemáte, jak je upoutat, ani přesvědčit, že své práci rozumíte.

Nemáte, jak nabídnout konkurenční výhodu, oproti komukoliv jinému. A to ani oproti asistentům v klasických kancelářích.

 

Zjistěte, kdo jsou vaši ideální zákazníci a na ty se zaměřte.

Ukažte, že rozumíte tomu, jak to ve firmách, jako je TA JEJICH, chodí.

Že své práci opravdu rozumíte lépe, než kdo jiný.

 

 

 

 

 

MÁTE PŘEHNANÉ, NEBO NAOPAK ZBYTEČNĚ NÍZKÉ SEBEVĚDOMÍ

 

Nejčastější chybou, kterou lidé začínající s prací virtuálního asistenta dělají, je sebevědomí na nesprávném místě.

 

Mnoho začínajících virtuálních asistentů má obavy, jestli to zvládne.

Bojí se zeptat, aby nevypadali hloupě.

Bojí se, že to nezvládnou.

 

Přiznat, že něco děláte poprvé, není slabost.

 

Naučte se svou práci co nejlépe. I k tomu vám pomůže úzká specializace.

Když víte, jak máte postupovat v téměř každé situaci, sebevědomí už přijde samo.

 

Když si totiž nevěříte vy sami, jak vám mají věřit klienti?

 

 

 

Někdo zase má opačný problém. Myslí, že když v kancelářích strávil posledních 10 let, už se nemá co učit.

Bohužel,... TĚĎ VÁM SPLASKU VAŠI BUBLINU. Takoví lidé se vzdávají nejčastěji.

Jsou zvyklí na to, že jsou v kanceláři jako doma. Když zjistí, kolik toho je třeba znát a náhodou se stane, že jim něco nejde, tak to nesou hůř, než ostatní. Vzdávají to a remcají.

 

Nepodceňujte se, ale ani nepřeceňujte své znalosti.

 

 

 

ZALOŽILI JSTE SVOU PRÁCI NA DOMNĚNKÁCH, NE FAKTECH

Než má člověk vlastní děti, ví přesně, jak by se ostatní rodiče měli chovat.

Kdy by své děti měli okřiknout, kdy utěšovat, kdy by jim měli jednu vlepit.

 

A hlavně vědí naprosto přesně, co oni, ...až budou rodiči, NIKDY dělat nebudou.

 

Pak  najednou jdete po ulici, vaše hystericky řvoucí dítě se vám houpe na šále a vy si říkáte, kde se stala chyba. Protože nic z toho, co jste považovali za výchovné, nefunguje.

 

S prací virtuálních asistentů je to stejné.

 

Na internetu se množí spousta návodů, které nejsou založané ani na zkušenostech, ani na pravdě. Je snadné se nechat unést.

 

To, co si myslíte, že klienti chtějí, a to, co opravdu chtějí, jsou dvě různé věci.

Stejně tak to, že si myslíte, že něco bude fungovat, neznamená že bude.

 

Předem si udělejte průzkum.

Zeptejte se vašich potenciálních zákazníků, co chtějí a potřebují. Co si myslí.

 

Neptejte se vašich přátel, ani maminky, kámošek na Facebooku které jste nikdy neviděly, ale přímo těch, komu chcete své služby nabídnout.

 

Měřte.

Na čísla jsem levá, ale velmi rychle jsem se naučila, že se bez nich neobejdu.

 

Abyste mohli plánovat fungující podnikání, musíte znát výchozí údaje, jako např. kolik lidí navštěvuje vaše stránky, co je nejvíce zajímá, nebo naopak vůbec.

 

 

 

 

NEJSTE JAKO ZKUŠENÉ MATKY

 

Když se vám narodí první dítě, myslíte si, že se neobejdete bez všech těch věcí, jako je lehátko do koupele, koš na pleny, a plno jiných nesmyslů.

Voláte záchranku, když dítě strčí špinavou ruku do pusy.

 

Při třetím dítěti už si jen říkáte, jestli je oběd nutný, když už snědlo půlku pískoviště.

Používáte jen věci, které jsou opravdu nezbytné a okřikujete ho, jen když mu jde vážně o život.

 

Nedělejte stejné chyby, jako všichni ostatní.

Neplýtvejte časem, penězi a energií na hledání řešní a fungujících postupů.

 

 

Sami si zkazíte reputaci, když budete za běhu na svých klientech věci teprve testovat.

 

 

Ne všechno bude od začátku perfektní. Ale vybírejte uváženě, jestli nástroje které používáte, vaši práci spíše nekomplikují, než usnadňují. Jestli nevyhazujete peníze, které by šly využít lépe, za naprosté zbytečnosti.

Nepotřebujete věci dokonolé. Potřebujete takové které opravdu FUNGUJÍ!

 

 

 

 

NEJDETE DO TOHO NAPLNO

 

Nadšení pro věc a vztah k tomu, co děláte, je cítit na míle daleko.

I on-line.

Pokud svou práci berete jen jako příležitostný šolich, zákazníci to vycítí.

Pokud nabízíte určitou skladbu služeb jen proto, že se to vám zdá jako nejjednodušší cesta...

To pak možná ani nezačínejte.

 

Jak jsem řekla. Pro majitele firem je jejich podnikání důležité. Je to styl života. Chtějí cítit, že jste jeho součástí. Chtějí věrnost, loajalitu, důvěryhodnost.

 

Ne ve vašem sloganu. Chtějí to cítit z vás.

Pokud práci virtuálního asistenta berete jen jako způsob, jak přijít snadno k penězům, pak se na to raději vykašlete.

 

Pokud jste se rozhodli, že chcete začít budovat fungující firmu s dobrým jménem....

měli byste nabízet služby, které lidem opravdu pomůžou a jsou na vysoké úrovni...

pokud máte cíl, vydělávat SLUŠNÉ peníze, pak to na vašem projevu bude znát. I když si to sami ani neuvědomujete.

 

Jelikož čtete tyto řádky, pak si myslím, že máte ten správný zápal.

Že se chcete vyhnout zbytečným chybám.

A že svou práci chcete dělat poctivě.

 

Proto se nepodceňujte a nesrovnávejte s ostatními. Je totiž dost pravděpodobné , že ten asistent ke kterému tak toužebně vzhlížíte, protože je na závodní dráze několik metrů před vámi, je ve skutečnosti o celou jednu dráhu pozadu. A vy, jako začátečník, jste to jenom nepoznali.

 

Začněte na sobě pracovat. To je nejlepší předpoklad úspěchu.

Přinášejte lidem výsledky.

 

 

 

 

 

Další články, které zajímají ostatní čtenáře:

 

Jak zjistit úspěšnost vašich firemních sociálních sítí

 

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší.

Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.