Newsletters

 
Jak by měl vypadat profesionální newsletter

Ne každá z firem, které své služby nabídnete, potřebuje newsletter. Rozhodnout, pro koho je vhodný a koho ne, je zásadní.
Pro některé cílové skupiny je lepší jiný způsob komunikace.
Dobré je, si udělat hned na začátku malý průzkum. Jaké newslettery lidé milují? Co je na nich baví?

Další otázkou je, k čemu konkrétně chce firma newsletter využít?
Zvýšit průměrné objednávky v e-shopu, přilákat víc zákazníků, pěstovat vztahy se zákazníky? 
Jak jsem říkala, někdy je pro firmu vhodnější např. zajímavý blog na webové stránce. A pouhé zasílání zpráv o nových článcích. Někdy kombinace obojího.

Celoživotní hodnota zákazníka (tzv. CLV custommer lifetime value) nespočívá v jednorázovém nákupu, ale vnímá ho jako dlouhodobého partnera. Proto je třeba pro udržení vztahu neustálý přínos. Je to jako manželství. Chcete-li udržovat vztah dlouhodobě, je třeba ho neustále přiživovat.

Newsletter by měl čtenáři opravdu poskytovat to, co mu bylo slíbeno, když se registroval. Chce dostávat tipy na výhodné nákupy, rady  a novinky. Nikdo se neregistruje nikam proto, aby dostal fotku každého produktu, co nějaká firma nabízí.

Newsletter by měl zachovávat poměr obsahu 10% propagačního a 90% poučného a zábavného. Lidé milují kupovat věci. Ale nesnáší, když jim je někdo prodává. Pokud zrovna nemáte nějakou opravdu vzrušující zprávu, co se vašeho produktu či služby týče, zapomeňte na propagační obsah.

Od samého začátku by měl čtenář vědět, co od vás může čekat.
Jaké povahy zprávy budou, jak často je bude dostávat a hlavně, jak může jejich odběr zrušit. Vždy musí mít možnost volby.
Od koho konkrétně e-maily jsou a s kým konkrétně, může v případě potřeby komunikovat.

Vyberte vhodnou šablonu pro svůj e-mail.
Upravte ji k obrazu svému a uložte. Nebudete tak muset vytvářet např. hlavičku s logem pokaždé, když píšete zprávu.



Personalizace

Velmi dobře působí použití jmen v oslovení. Stejně tak, když je odesílatelem e-mailu konkrétní osoba, ne firma. Většina e-mailových nástrojů personalizaci podporuje.

Popusťte uzdu fantazii při výběru předmětu zprávy.

Název musí vždy korespondovat s obsahem e-mailu.
Např.: Vyberte prosím termín schůzky, který vám vyhovuje...

Nehrajte žádné hry.
Je vážně otrava, když  e-mailu s předmětem Tablety ZDARMA!  zjistíte, že jsou ke každému vozu Škoda, který si koupíte. Pište všechno na rovinu. Ke každému vozu škoda, tablet zdarma.

Volte poutavé názvy. Např:

Nejlepší způsob jak...
S těmito tipy bude.......rychlejší/snazší
Proč jsou tito lidé úspěšní v ....

Každý e-mail by měl mít jen jeden účel. Jednu výzvu k akci.
  • přečíst článek
  • potvrzení účasti na akci
  • zakoupit vstupenku na akci


Zpráva by měla být přehledná s dostatkem volného místa.

Design by měl být v souladu s tím, jak firma komunikuje na webu i sociálních sítích.
Jsou jejich barvy červená a modrá? Zachovejte barevnou paletu. Stejně tak ducha firmy. Mají na stránkách lízátka a jednorožce? Pak obrázek motorkáře v hlavičce e-mailu nebude to pravé.

Opatřete každý obrázek Alt textem.
Zejména ty, které nesou nějaký odkaz. Ne každý má obrázky u e-mailů povoleny. Alt popisek se objeví v případě, že obrázky nejsou povoleny.






Dostatek prostoru kolem odkazů a tlačítek.
Zejména v dnešní době je většina internetového obsahu prohlížena na mobilních zařízeních. Aby bylo snadné pro uživatele na odkaz kliknout, je třeba kolem něj dostatek volného místa


Pravidla na závěr

Co by měl e-mail obsahovat:
  • Jasně definované od koho, pro koho a komu odpovědět
  • Musíte mít souhlas příjemce ( tuto funkci v tomto případě tvoří webový formulář)
  • Možnost jednoduchého odhlášení odběru
  • Věta toto je obchodní sdělení v patičce zprávy
  • Stejně tak je dobré uvést platnou poštovní adresu

Co nedělat:
Šířit SPAM!




Můj super tip !

Až budet mít svou práci zaběhnutou, všechno bude klapat a budete vědět co a jak, můžete MailChimp  propojit s kalendářem Google pomocí nástroje Zapier.
Stejně tak DropBox, nebo Google Drive.
Můžete propojit také s Asanou, nebo jiným nástrojem na řízení projektů.

Propojení jdou různě kombinovat. Sami si nastavíte podmínky, co se má stát když...

Např.: Pravidelně je třeba podepisovat smlouvu za nějakých podmínek xy
Ve chvíli kdy přidáte dokument k podepsání do dropboxu -  v Asaně se vytvoří úkol ( jehož parametry zadáte. Př. podepsat smlouvu do týdne tím a tím člověkem, kdo  ještě atd ...)
přidáte-li kombinaci s MailChimp - najde vám zadaného člověka z vašeho seznamu.
Pokud kombinujete i s kalendářem google - termíny sám automaticky  zapíše do kalendáře

Další možnosti:
Kopírovat události v kalendáři do jiného kalendáře
Vytvářet události v kalendáři na základě kampaně v MailChimp
Na základě události v kalendáři  vytvořit úkol v Asaně


Takto můžete automatizovat všechny pravidelně se opakující činnosti. Takže nástroje pak pracují za vás.
Jestli se věnujete jiné práci, nebo si dáte kafe, už je jen na vás. Každopádně, zaplaceno za práci dostanete tak jako tak.

Ve zkušební verzi můžete pracovat pouze s 5 kombinacemi. Zkušební verze je na 14 dní.
Placená verze je od 460 Kč/měs a můžete využít až 20 kombinací.
Zdá se to hodně, ale časem přijdete na to, že plno činností které děláte, můžete automatizovat.
Namísto času který byste trávili jejich prováděním, se můžete věnovat jiným věcem, které vám také vydělávají. Takže se to nakonec mnohonásobně vyplatí.








Pozvánky na schůzky a jiné události tak můžeš zasílat e-mailem přes MailChimp každému z tvého seznamu kontaktů. Připojit k nim Jpg, nebo PDF s pozvánkou, kterou máš uloženou na Google drive, nebo Dropboxu.









 



 

 
 
 

MARKETINGOVÝ SLOVNÍČEK

ZDARMA
 
marketing pojmy pro virtuální asistenty
Stačí zadat e-mail, kam ho máme poslat.
Můžete si ho, pokud chcete, také zakoupit za 20,-. V tom případě nás kontaktujte emailem.
 
 

 

 

 

 



 

 

 

 

Markéta Bouhaniková virtuální asistentka

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.