Čas jsou peníze

Jak účtovat služby virtuálního asistenta

Při práci virtuálního asistenta toto rčení platí dvojnásob. Jednou ze základních věcí, které budete potřebovat, je vědět, kolik času vám určité úkoly zaberou. Zvlášť hodláte-li si účtovat úkolovou sazbu. Pomůže vám to naplánovat den, odhadnout, kolik času kterému klientovi bude třeba věnovat, kolik si za jednotlivé úkony účtovat. 


Patřím mezi ty experty, kteří začínali s časovašem v mobilu a cárem papíru. S představou že pořádek je pro blbce a inteligent se v bordelu vyzná, jsem se do toho vrhla po hlavě. Až do tohoto okamžiku jsem se považovala za inteligenta. S lítostí musím říct, že tomu tak není.

Poníženě musím přiznat, že jakmile přijde víc úkolů, jistý systém a řád je třeba udržet. Tudíž se měření času stane důležitou součástí vaší práce. Je třeba si zachovat přehled, aby bylo možné poctivě si naúčtovat veškerou provedenou práci. Pět minut sem, pět minut tam a můžete přijít i o tisíce korun. 

Přesně v takových chvílích vám pomůže nástroj pro sledování času.
Takových je několik. Já používám Primaerp. (výhodou je čeština)
Vybrat si můžete ale i z dalších možností jako:

HourGuard (zdarma)
Paymo  (placený i zdarma)
Toggle (placený)
Harvest (placený)
Minutedock (placený)

Pro každého klienta si založte zvláštní účet. Vždy, když začnete na nějakém úkolu pracovat, stačí vybrat příslušný úkol z klientova účtu a zapnout časovač. Když máte hotovo, stačí jeden klik. Čas se na klientově účtu zaznamená. Díky tomu máte přesný přehled o tom, kolik času, komu a za kolik účtovat. Spolu s úkoly totiž rozlišujete jak různou cenovou sazbou, tak  kolik času navíc vám jednotlivé úkoly zabraly. 

V náhledu zjistíte, kolik času vám zabral také celý projekt.
Máte pak přesné záznamy o tom, jakou práci jste pro jednotlivé klienty dělali a kolik času vám zabrala.  Také přehled, kolik hodin jste odpracovali za celý měsíc v porovnání s těmi minulými. Jestli vaše hodinové příjmy rostou. Které činnosti jsou pro vás nejvýhodnější atd.

Sazby virtuálního asistenta

Ve většině sledovačů času, jako je Primaerp, je funkce vyúčtování, takže můžete rovnou snadno vytvářet i faktury. Pouze vložíte jejich iniciály, hodinovou sazbu a období.  Systém pro vás fakturu vytvoří se všemi detaily o vaší práci. Když klientovi vystavíte fakturu, stačí přejít do rozvrhu pro daný projekt a označit jako vyúčtovaný.

Tak. Jen začít. Pokud už máte s nějakým softwarem zkušenosti, budu ráda, když se o ně podělíte.

Diskusní téma: Jak virtuální asistent neprodělá kalhoty

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asosciace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty. Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty. Působila jako projektový manažer pro Momster.cz, projektu věnujícímu se možnostem flexibilní práce a podnikání se zaměřením na matky s dětmi.