Co je ten nejdůležitější faktor?

Co je předpokladem úspěšného začátku?

Kupodivu to není počáteční kapitál, geniální nápad, ani vlivní přátelé či nadprůměrná inteligence. To pravé tajemství je, nejlépe vystihnout, co lidé chtějí a potřebují a jak jim to nejlépe nabídnout. Zní to snadno a logicky. Jak ale poznáte, co lidé potřebují? V takovou chvíli přijde na řadu ideální (cílový) zákazník.

 

Ideální zákazník

 

Kdo to je?

Teď si možná myslíte „ ten, kdo přijde, koupí vše co nabízím a ještě se vrací “. Souhlasím.

Zkusím ho ale popsat v tomto případě trochu jinak. Je to člověk, který reprezentuje cílovou skupinu, pro kterou je váš produkt, nebo vaše služba určena. Napůl fiktivní osoba, představující vašeho ideálního zákazníka. A to na základě průzkumu trhu a sebraných informací.

Ten, na koho musíte myslet při každém kroku, který v podnikání učiníte. Ten, komu vaše služby “ušijete„ na míru.

 

Zeptejte se sami sebe, kdo je váš cílový zákazník. Pokud vaše odpověď bude podnikatelé, neziskovky, zaneprázdnění lidé, nebude vám to k ničemu. Žádná z těchto odpovědí totiž skutečně nevystihuje zákazníky, které se snažíte zaujmout a oslovit tím, co nabízíte.

Zkuste být konkrétnější.

 

  • věk?
  • pohlaví?
  • rodinná situace?
  • jak tráví volný čas?
  • zaneprázdněnost?
  • postavení?
  • jakého sektoru se jeho práce týká?
  • co každý den využívá?
  • co je jeho největším problémem?
  • s čím se každý den potýká?

 

Tyto otázky si musíte položit u každé cílové skupiny, která vás zajímá. Pro každou z nich vytvořte fiktivní osobu. S tolika možnými podrobnostmi, jak je to jen možné. Nebojte se je stále doplňovat. Vytvořte si pro každou takovou osobu kartu. Klidně přidejte i fotku, nebo obrázek. Vymyslete si jméno. Můžete tak popsat vlastnosti ideálního zákazníka pouze vyslovením jeho jména.

 

Je to skvělý a desítky let prověřený způsob, jak nabízet služby, přesně podle klientova gusta. Způsob který používají ti nejlepší marketéři světa k tvorbě reklamních kampaní. Když se ho naučíte ovládat, bude vše o mnoho snazší. Naučíte totiž umět číst myšlenky zákazníků.

 

Sepište si seznam všech cílových skupin, kterým budou vaše služby určeny. Pro každou si vytvořte kartičku s ideálním zákazníkem reprezentujícím skupinu.

Příklad:

 

Ideální zákazník

Honzovi je 33 let.

Je čerstvým majitelem obchodu a e-shopu s včelařskými potřebami. Co se týče včelařství, má rozsáhlé znalosti a zkušenosti. Nikdy předtím ale nepodnikal. Obchod mu zabírá spoustu času a na propagaci nemá zrovna nejvyšší rozpočet. Založil svůj obchod, protože včelařství miluje. Ale teď se cítí zavalen papírováním a spoustou činností, které s včelařstvím nemají nic společného. Rád by se věnoval rozvoji své firmy, namísto hraním si s facebookovou stránkou.

 

Až budete mít karty pro všechny skupiny vašich cílových zákazníků, mějte je vždy na očích. Při vytváření, či rozvoji nové služby, tvorbě výhodných balíčků, rozvoji zákaznických služeb, propagaci, ale třeba i při psaní facebookpvého příspěvku. Jen tak totiž budete vytvářet věci, které ho skutečně osloví.

Vaše karty neustále doplňujte, podle toho, jak se mění potřeby vašich klientů a jak se dozvídáte nové podrobnosti.

 

K čemu všemu katy využijete?

 

Budete vědět:

  • jak a kde hledat nové klienty
  • jak si je udržet
  • jak postavit své služby tak aby se o vás klienti prali
  • co vaše klienty zajímá a tudíž co zveřejňovat na sociálních sítích
  • o jakých tématech psát
  • sestavit podnikatelský plán i model
  • jak porazit konkurenci

 

Ukážou vám cestu, jak začít, jak postupovat a jak se udržet na špičce svého oboru.