Jak najít první zákazníky bez toho, abyste vydali jediný halíř

 

Největší strach mám z toho, jak budu svou práci nabízet.  Obávám se, že  nebudu mít dostatek zákazníků.

Co když neuspěju? Jestli si kladeš některou z těchto otázek, pak je tento článek právě pro tebe.


Jsem od přírody introvert.  Miluju obyčejné věci. Procházky v lese. Hrabání se v záhoně. To je důvod, proč jsou mé strategie získávání klientů postaveny tak, abys nemusel nikoho volat, obcházet ani jinak uhánět. Ale aby si tě klienti sami našli. Už to, že čteš tyto řádky je důkazem, že tato strategie funguje. A také téměř 2.000 fanoušků mého webu. Všechno co učím, sama používám. A klienti se na mne sami obracejí. Když se k tomu přidají ještě osobní doporučení, je to dokonalá kombinace. Celý systém je navržen tak, aby přinášel dlouhodobé výsledky a to téměř bez investic.

S tebou se podělím o pár konkrétních postupů, jak na to.

Můžeš využít k nabídce svých služeb některý z portálů, jako třeba Easytask ( ten je speciálně zaměřený na virtuální asistenty ).

Sázet jen na jednu kartu, není ale zrovna prozíravé. Pokud se o vydělané peníze nechceš dělit s prostředníkem, pak můžeš k upoutání pozornosti zákazníků využít internet. Je nejlevnější, nejrychlejší a osloví více lidí než rádio a televize dohromady. Nehledě na to, že se můžeš zaměřit přesně na takové zákazníky, jaké zrovna potřebuješ. To vše bez toho, abys musel s kýmkoli promluvit jediné slovo.

První, co tě jistě napadne, že budeš potřebovat, jsou webové stránky. Stejně jako obchodník s italskou módou i ty potřebuješ výkladní skříň. Ve tvém případě ji představují webové stránky. Něco málo o nich najdeš v mém starším článku.

Když začínáš, tvoje stránka je jako malý krámek v zapadlé uličče.  Pokud tou uličkou nikdo nechodí, lidé nevědí, že tam jsi. Musíš jim o sobě dát vědět. Zvlášt u malých a středních podnikatelů se setkávám s představou, že jediný způsob, jak na sebe zákazníka upozornit, je reklama. A ta, že je příliš drahá. Není tomu tak.

Většinou stačí, postavit na správné místo směrovku a lidé si už cestu k tvému krámku najdou sami. Jestliže máš představu o tom, jak vypadá tvůj ideální (cílový) zákazník, je snadné odhadnout, kde se pohybuje. A tam prostě takovou směrovku dát. Mnohdy je efektivnější, než celá reklama. Jaké druhy směrovek použít a kam je strategicky umístit?

Položte si základní otázky:

  • Co ho zajímá?

  • Jaké stránky navštěvuje?

  • Jak by takový zákazník hledal službu, jako je ta vaše?

Na internetu? Kde přesně? Která místa na webu často navštěvuje?

  • Mohou to být webové stránky, odkud čerpá zajímavé informace. 

  • Webové stránky firem, jejichž služeb často využívá, nebo je mezi nimi blízké spojení ( jako např. fitcentra, výživoví poradci, prodejny zdravé výživy).

  • Kde  nakupuje produkty.

Jedna z opravdu efektivních metod, kterou ti doporučím a která je zcela zdarma, je Facebook. A teď nemám na mysli  firemní fb stránku. Ani reklamu ( která je mimochodem na facebooku nejlevnější a nejefektivnější) .

Mám na mysli stránky a fóra pro podnikatele a firmy. Nejrůznější skupiny. Existuje jich nespočet. Nejen, že ty sám se na nich můžeš dozvědět zajímavé věci, ale vzhledem k tomu, že si na nich podnikatelé radí a pomáhají navzájem, poznáš jejich potřeby.

Fóra a skupiny nelze spamovat reklamou. Mohli by tě vyloučit ze skupiny. Ale pokud budeš umět lidem pomoci a poradit, získáš si jejich náklonnost. Pokud řeší problém, na který ty a tvoje služby budete odpovědí, máš vyhráno. Divil by ses, kolik lidí zápolí i s obyčejnou administrativou. Získáš nejen zákazníka, ale také hlas, který se o tobě zmíní dál. A rád tě i doporučí. Všichni podnikatelé, kteří navštěvují danou skupinu ( a těch jsou stovky v některých skupinách i tisíce), budou vědět, na koho se mají v případě potřeby obrátit :D Tebe taková reklama stojí jen chvíli času.

Staň se členem skupin ( Facebook), které zajímají tvoje cílové zákazníky.  Přispívej do internetových diskuzí. Piš o svých poznatcích a zkušenostech. Poraď ostatním členům.  Poskytuj podrobné a zajímavé informace, které můžou pomoci členům skupiny.

Ptej se. Pokud někdo tvoje služby nevyužil, tak proč? Našli službu, která lépe vystihla jejich potřeby? Hledají to, co nabízíš, ale třeba snáze dostupné? Někdy se věci ukážou v úplně jiném světle.
Já  z počátku pořádala pouze klasické kurzy. Že budou ty e-mailové nakonec hitem, by mne ani ve snu nenapadlo. Jen od žáků vím, že se u prezenčních kurzů nesoustředí tak, jak je třeba. Že je to na ně naráz hodně informací, které nemají čas zpracovat. Že upřednostňují pohodlí a možnost pracovat vlastním tempem. Kde je prostor pro to, něco vylepšit. Bez kladení otázek by se má akademie jedničkou mezi e-mailovými kurzy nikdy nestala.

Ptej se. Testuj a co se osvědčilo, vypiluj k dokonalosti. Co je špatně vylepši. Využij nové nápady a doporučení.
Vždy hledej nové cesty. To, že nějaká funguje, neznamená, že neexistuje jiná. Lepší, rychlejší, pohodlnější.

Možností je mnoho. Tohle je jen, jak se říká „ škrábnutí po povrchu“.