USP - ukažte, čím jste výjimeční

 
Marně hledáte, čím se odlišit od konkurence, abyste byli pro zákazníky volba č. 1?
 
Když se zeptají ,, proč právě VY?" ... Tak nenacházíte žádný slušný prodejní argument.
 
 
 
USP Unique selling preposition
 
Lidé jsou jako sněhové vločky. Každý z nás je unikát. Každý z nás má nenapodobitelnou kombinaci vlastností, zkušeností a jedinečný pohled na svět.
 
Když ale přijde na podnikání, když máme najít svou největší konkurenční výhodu... začneme tápat.
 
 
 
 
 
Jak to udělat, abychom to příště byli my, kdo stráví měsíc na Maledivách?
 
 
 
Všichni dobře víme, že když zákazníci nekoupí u nás, dají své peníze někomu z konkurence.
 
Jak ale najít svou konkurenční výhodu, která z vás v očích zákazníka udělá naprosto jasnou volbu?
 
Dlouhá výdrž
Voděodolný
... to jsou vlastnosti produktu
 
Rychle
Přátelsky
Levně
... to jsou prodejní argumenty. Ale...
 
 
 
 

Co to je USP?

 

USP - Unique selling proposition je UNIKÁTNÍ prodejní argument. Je to vaše nejdůležitější konkurenční výhoda, která přímo souvisí s vaším produktem, nebo službou. Něco, co máte jen vy. Váš ODLIŠOVAČ.

 

Je to důvod, proč chodí zákazníci právě k vám

 
 

Čím se vaše firma liší od VŠECH OSTATNÍCH na trhu?

S odpovědí pomáhá SWOT analýza.
 
 
 
 
 

Příklady USP

 
Domino´s Pizza ... Čerstvá, horká pizza, doručená do 30 minut. Zaručeně.
 
Přesto, že nezaručuje vysokou kvalitu, nebo dobrou chuť :) je to USP.
 
 
Pizza Hut...  Okraje plněné sýrem.
 
Little Caesarś Pizza... pizza vysoké kvality, z čerstvých ingrediencí, za dostupnou cenu.
 
 
 
 
 

I handicap se dá proměnit na dokonalé USP :)

 
 
 
 
Alza - jednička na trhu s elektronikou
CZC - dvojka na trhu s elektronikou. Proto jsme levnější.
 
 
 


Jak najít své jedinečné USP?

 

Svůj jedinečný prodejní argument?

 
 
 
Zákazníci nekupují produkty a služby. Kupují řešení svých problémů.
 
 
 
Zeptejte se, proč si vaši zákazníci vybírají vás a ne konkurenci? ( s důrazem na vybírají, ...ne myslíte, že vyberou!)
 
Jak může konkrétně vaše služba/produkt vyřešit jejich problémy?
 
Co můžete svým zákazníkům slíbit? Garantovat?
 
 
Vy už víte, že příslib VA Akademie je, že se stanete výjimečným virtuálním asistentem, s výjimečnými znalostmi, výsledky a tudíž i příjmy.
 
 
Ale znáte i jiné garance...
 
Například... HORNBACH - Záruka trvale nejnižších cen. Najdete-li u jiného prodejce identický výrobek levněji, bude vám nabídnuta stejná cena jako u daného prodejce, navíc snížená ještě o 10 % jako poděkování, že jste nás na tento cenový rozdíl upozornili.
 
(Pozor... Pokud se vaše USP týká nějaké garance, je třeba zahrnout ho do obchodních podmínek. Nesmíte garantovat něco, co nemůžete splnit. )
 
Co je vaše klíčová konkurenční výhoda?
 
Umíte poskytnout svému zákazníkovi kompletní servis se vším všudy?
Víte o tom, co potřebuje právní kancelář, úplně všechno?
Fungujete 24/7?
 
Co chcete, aby lidi ve spojení s vámi napadlo jako první?
 
 
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Markéta Bouhaniková virtuální asistentka

Markéta Bouhaniková je první dámou VA Akademie, členkou Mezinárodní Asociace Virtuálních Asistentů a autorkou Učebnice pro Virtuální Asistenty.

Marketér tělem i duší. Přednáší o sociálních médiích, je lektor a odborný poradce pro virtuální asistenty.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

E-BOOK ZDARMA

Jak se stát

virtuálním asistentem

 

 

Přivýdělek z domova
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ZDARMA KE STAŽENÍ:
 
 
 
Slovníček pro virtuální asistenty
Stačí zadat e-mail, kam ho máme poslat.
Můžete si ho, pokud chcete, také zakoupit za 20,-. V tom případě nás kontaktujte emailem.